طرز تهیه تست فرانسوی

به گزارش وبلاگ نرم افزار سریر، هیچ چیز به میزان یک صبحانه متفاوت و خوشمزه نمی تواند انگیزه ای برای بیرون آمدن از رختخواب در صبح یک روز تعطیل باشد. تست فرانسوی یا فرنچ تست می تواند یکی از همین بهانه های خوب برای آغاز روزی پر انرژی باشد. طرز تهیه این غذای قدیمی و لذیذ بسیار ساده است و در کمتر از 20 دقیقه آماده می گردد. البته روش تهیه تست فرانسوی در بعضی کشور ها با تغییرات کمی همراه بوده است.

طرز تهیه تست فرانسوی

تست فرانسوی یک وعده غذایی متشکل از که تکه های ضخیم نان است که به طور معمول در مخلوط تخم مرغ و شیر خیسانده و سپس سرخ می گردد. این صبحانه محبوب نام های دیگری هم دارد که عبارتند از: نان تخم مرغی، تست بمبئی، تست آلمانی، تست کولی و شوالیه های فقیر. در ادامه قصد داریم یک روش سریع و آسان برای تهیه فرنچ تست را به شما معرفی کنیم.

طرز تهیه تست فرانسوی

مواد لازم:

  • 4 عدد نان تست
  • 2 عدد تخم مرغ
  • نصف لیوان شیر
  • 2 قاشق غذاخوری شکر
  • نوک قاشق مربا خوری نمک
  • نوک قاشق مربا خوری وانیل
  • کره به اندازه لازم

طرز تهیه:

مرحله 1: ابتدا تخم مرغ ها را در ظرفی بریزید. آن ها را خوب هم بزنید. برای این کار همزن دستی نیز کفایت می نماید. سپس شیر را به تخم مرغ ها اضافه کنید. آنقدر هم بزنید تا رنگ مخلوط، کرم رنگ گردد.

مرحله 2: شکر، وانیل و دارچین را به مخلوط اضافه کنید. سپس مواد را خوب هم بزنید. تا جایی که مخلوط یکدست و یکنواختی به دست آید و شکر یا دارچین در هیچ قسمتی حل نشده نمانده باشد.

مرحله 3: حالا نان های تست را دانه دانه داخل مایع بگذارید و پشت رو کنید تا کاملاً به مواد آغشته شوند. البته نباید نان ها بیش از حد داخل مایع بمانند چون بعد از چند ثانیه له شده و از بین می فرایند. همین که تست ها به مواد آغشته شوند، کافی است.

مرحله 4: تست های آغشته به مخلوط شکرو تخم مرغ و… را در ظرفی قرار دهید. اجازه دهید برای چند دقیقه استراحت نمایند. یک تابه تفلون بزرگ را روی حرارت ملایم قرار دهید. نچسب بودن تابه در پخت تست فرانسوی بسیار مهم است. اگر حرارت خیلی کم باشد، فرنچ تست شما بیش از حد شل می گردد. اجازه دهید تابه خوب داغ گردد. وقتی تابه خوب داغ شد، تست ها را به تابه منتقل کنید.

مرحله 5: تست فرانسوی شما آماده است. می توانید این تست های خوشمزه را با کمی شیره، مربا، میوه، خاک قند، کره و دارچین تزئین و میل کنید.

نکته: برای خرید انواع برندهای مختلف شیر از وبلاگ نرم افزار سریر می توانید به وب سایت یا اپلیکیشن وبلاگ نرم افزار سریر مراجعه کنید.

تاریخچه تست فرانسوی

خاستگاه نخست نان تست فرانسوی تا حدودی نامشخص است. اما نکته قابل توجه، تشابه و یکسان بودن دستور العمل ها و مواد اولیه ای است که در طول سالیان متمادی در منطقه ها مختلف دنیا استفاده شده است.

اولین مرجع شناخته شده در خصوص روش تهیه نان تست فرانسوی در مجموعه ای از دستور العمل های مربوط به امپراتوری روم با نام Apicius، کشف شد. گفته می گردد که نام نان تست فرانسوی، اولین بار در قرن 17 میلادی در انگلستان و پیش از ورود روش تهیه آن به آمریکا، بکار گرفته می شد.

بر اساس یک افسانه قدیمی و محبوب، نان تست فرانسوی از آمریکا سرچشمه می گیرد. طبق این افسانه، در سال 1724، یک آشپز آمریکایی به نام جوزف فرنچ دستور تهیه این غذا را برای اولین بار منتشر کرد. اما به علت یک خطای املایی کوچک، به جای تست فرنچ (Frenchs toast) آن را با نام فرنچ تست (French toast) معرفی کرد.

ریشه های فرانسوی

در فرانسه، نان تست فرانسوی در واقع pain perdu نامیده می گردد که به معنی نان گمشده است. در دورانی که هیچ ماده غذایی دور ریخته نمی شد و هدر نمی رفت، این روش راهی بود تا نان هایی که از روزهای قبل بیات شده بودند، مورد استفاده قرار بگیرند. فرو بردن نان ها در مخلوط تخم مرغ و شیر و سرخ کردن آن ها در ماهیتابه، این نان های بیات و غیر قابل خوردن را دوباره قابل خوردن می کرد.

در سراسر دنیا، دستور العمل های مشابهی وجود دارند که با هدف قابل مصرف کردن نان های قدیمی و بیات بوجود آمده اند. از جمله این دستورالعمل ها می توان به نان و پودینگ کره در انگلیس، توریا در اسپانیا یا رباناداس در پرتغال، اشاره نمود.

در حالی که دستورالعمل سنتی فرانسوی این غذا فقط شامل نان، تخم مرغ، شیر، اندازهی شکر و کره برای سرخ کردن است، بعضی از نوآوری های مدرن تست فرانسوی را از یک غذای ساده به یک صبحانه شیک تبدیل نموده است. امروزه تست فرانسوی را همراه با شربت افرا، مربا، عسل، کره بادام زمینی، خامه زده شده، میوه، ماست، بستنی، آجیل یا بیکن سرو می نمایند. در روش های تهیه تازه، انواع نان قابل استفاده است، از نان سفید ساده گرفته تا برییُش.

غذایی رعیتی که به یک صبحانه اعیانی تبدیل شد

در دوبلین، رستوران سن لورنزو در خیابان بزرگ جورجیا جنوبی، هر آخر هفته از مشتریان بی شمار خود برای صرف فرنچ تست Coco Pops، پذیرایی می نماید. تست فرانسوی این رستوران در کنار موزهای کاراملیزه نمکی، کره بادام زمینی، خامه ماسکارپونه و سس شکلات بلژیکی سرو می گردد. کافه های و رستوران های گران قیمت دیگری در سراسر دنیا وجود دارند که این صبحانه ساده و رعیتی را در قالبی امروزی و خوش آب و رنگ به مشتریان ارائه می نمایند.

ارزش غذایی هر تکه تست فرانسوی:

  • کالری: 148
  • چربی: 7 گرم
  • کلسترول: 75 میلی گرم
  • کربوهیدرات: 16 گرم
  • پروتئین: 5 گرم
  • ویتامین آ: 9%
  • ویتامین ب 12: 9%
  • آهن: 14%
  • سلنیوم: 19%

کلام آخر

گاهی بهتر است در وعده های غذایی مان تنوع ایجاد کنیم، تا هم غذاها یکنواخت و خسته نماینده نباشند، هم فرصت امتحان خوراکی های تازه را داشته باشیم. از آنجایی که صبحانه مهم ترین وعده غذایی به شمار می رود و انرژی مورد احتیاج بدن در طول روز را تامین می نماید، باید مقوی و نیرو بخش باشد.

انتخاب فرنچ تست برای صبحانه با توجه به پروتئین و مواد مغذی که دارد، یکی از گزینه های مناسب برای وعده صبحانه است. روش تهیه این صبحانه لذیذ بسیار ساده و سریع است و می توانید آن را همراه با انواع شیره، مربا، کره بادام زمینی، خامه و غیره میل کنید.

منبع: اسنپ مارکت

به "طرز تهیه تست فرانسوی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "طرز تهیه تست فرانسوی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید