طرز تهیه پنکیک توت فرنگی خوشمزه با عکس های آموزشی

به گزارش وبلاگ نرم افزار سریر، پنکیک یکی از محبوب ترین صبحانه ها در تمام دنیاست. این صبحانه خوشمزه در کشورهای مختلف از اهمیت خاصی برخوردار است و بسیار محبوب است. پنکیک ها از لحاظ طعم و رنگ پر از تنوع اند و هر کسی ممکن است پنکیک مخصوص به خود را داشته باشد. اما در نهایت همه نوع آن بسیار خوشمزه و محبوب است. برای آغاز یک صبح زیبا و پر انرژی چه چیزی می تواند بهتر از یک صبحانه دلچسب و خوشمزه باشد!؟ و پنکیک به راحتی میتواند یک وعده کامل را برای شما مهیا کند تا صبحی شاد را آغاز کنید. تنوع در انواع پنکیک ها آنقدر زیاد است که اگر هر روز هم یک نوع آن را تهیه کنید باز هم تمامی ندارد! انواع پنیکیک با میوه های مختلف، پنکیک شکلاتی با شکلات های چیپسی و متنوع، پنکیک های رژیمی، وگان و پنکیک ژاپنی که این روزها محبوبیت خاص خود را دارد و انواع و اقسام مختلف پنکیک ها با طعم های متفاوت!

طرز تهیه پنکیک توت فرنگی خوشمزه با عکس های آموزشی

ما امروز در مجله اینترنتی وبلاگ نرم افزار سریر طرز تهیه پنکیک توت فرنگی را تدارک دیدیم. الان که فصل توت فرنگی این میوه خوش رنگ و خوشمزه است، برترین زمان برای تهیه یک پنکیک خوشمزه و خوش رنگ است. این پنکیک بخاطر وجود توت فرنگی طعم بسیار خوبی دارد و برای بچه ها هم بسیار مجذوب کننده و مورد پسند است. با ما همراه باشید با طرز تهیه این پنکیک های دلچسب و زیبا:

مواد لازم جهت تهیه پنکیک توت فرنگی:
تخم مرغدو عدد
شیریک چهارم پیمانه
آرد دو پیمانه
کره پنجاه گرم
شکر3 تا 4 قاشق غذاخوری
توت فرنگی خرد شده نصف پیمانه
بکینگ پودر یک قاشق چایخوری
وانیل 1/2 قاشق چایخوری
سرکه سفید یک قاشق غذاخوری

1- برای آغاز کار و تهیه این پنکیک احتیاج به باترمیلک داریم. پس ابتدا باترمیلک خانگی را تهیه کنید.

برای این منظور سرکه سفید را به شیر اضافه کنید. کمی هم بزنید.

2- مخلوط شیر و سرکه را در محیط آشپزخانه کنار بگذارید و یک ربع اجازه دهید تا شیر بریده گردد وقتی به حالت بریده بریده رسید و غلیظ شد. تبدیل به باترمیلک شده و باترمیلک برای مصرف آماده است.

آرد و بکینگ پودر را با هم مخلوط و الک کنید.

3- در ظرف مناسبی دو عدد تخم مرغ را بشکنید. شکر را به تخم مرغ ها اضافه کنید.

4- و با همزن دستی تخم مرغ و شکر را به خوبی مخلوط کنید. وانیل را نیز در این مرحله اضافه کنید.

5- کره را روی حرارت ذوب کنید و سرد که شد و از حرارت افتاد به مخلوط تخم مرغ وشکر و وانیل اضافه کنید. مجدد آغاز کنید به ویسک کردن و مخلوط کردن کره با سایر مواد.

6- سپس چند قاشق غذاخوری مخلوط آرد و بکینگ پودر الک شده را به مواد بالا اضافه کنید. بعداز اضافه کردن کمی از مخلوط آرد و بکینگ پودر، کمی از باترمیلک را به مواد اضافه کنید.

بیشتر بخوانید: طرز تهیه مربای توت فرنگی

7- مجدد بعد از اضافه کردن باترمیلک، مابقی آرد را کم کم اضافه کنید و بعد دوباره باترمیلک را بریزید.

8- و به همین ترتیب در سه مرحله آرد و باترمیلک را با سایر مواد پنکیک مخلوط کنید. غلظت نهایی مایه پنکیک به شکل زیر خواهد بود.

اگر مایل به دورنگ بودن پنکیک هستید میتوانید مواد پنکیک را در این مرحله تقسیم کنید و مقداری از آن را در ظرف دیگری بریزید.

9- در خاتمه نوبت به اضافه کردن توت فرنگی ها به مواد پنکیک است. ابتدا باید توت فرنگی ها را کاملا پوره کنید. توت فرنگی های خرد شده را داخل میکسر یا مخلوط کن بریزید.

بیشتر بخوانید: طرز تهیه 6 نوع پنکیک خانگی

سپس دستگاه را روشن کنید و چند پالس بزنید تا زمانی که توت فرنگی ها کاملا پوره شوند و حالت سس مانند و مایع پیدا کند.

10- نوبت به قسمت هیجان انگیز تهیه این پنکیک می رسد. حالا باید سس خوش رنگ یا پوره توت فرنگی را به مواد پنکیک اضافه کنید.

آغاز کنید به هم زدن و ویسک کردن آن.

11- تا زمانی که سس توت فرنگی کاملا با مواد پنکیک مخلوط و یک دست گردد. اگر تمایل دارید پنکیک رنگ بیشتری داشته باشد میتوانید از کمی رنگ خوراکی هم در این مرحله بهره ببرید.

حالا بعد از آماده شدن کامل مواد، تابه تفلونی مناسب و نچسب را انتخاب کنید.

تابه را روی حرارت قرار دهید و شعله را کم کنید. بعد از داغ شدن تابه، احتیاجی با چرب کردن یا روغن ریختن داخل تابه نیست. فقط کافیست از طریق ملاقه یا اسکوپ بستنی یا پیمانه ای مناسب مواد پنکیک را داخل تابه داغ بریزید.

12- بعد از چند دقیقه روی پن کیک سوراخ های ریزی ایجاد میگردد. وقتی به این مرحله رسید باید پن کیک را به آرامی برگردانید.

تا طرف دیگر پنکیک هم کاملا بپزد. اما دقت کنید که یک دقیقه یا کمتر از یک دقیقه برای پخت طرف دیگر پنکیک زمان ضروری است. پس زیاد روی حرارت نگذارید. بعد از تابه خارج کنید و به همین ترتیب مابقی مواد و پنکیک ها را تهیه کنید.

می توانید پنکیک را داخل تابه ای بزرگ پخت کنید و چند پنکیک را داخل یک تابه بزرگ تهیه کنید. یا اینکه از تابه کوچک و مناسبی بهره ببرید تا همه پنکیک ها یک مقدار باشد.

به ترتیب بعد از تمام شدن پنکیک های توت فرنگی میتوانید مابقی موادی که از پن کیک نگه داشته بودید را تهیه کنید. و پنکیک ساده درست کنید.

بیشتر بخوانید: طرز تهیه گلت توت فرنگی

حتی می توانید کم کم به آن پوره توت فرنگی اضافه کنید تا کمی رنگ بگیرد. در این مرحله کاملا سلیقه ای می توانید عمل کنید.

بعد از تهیه پنکیک ها مطمئنا از عطر پر شده در فضا و رنگ صورتی و قشنگ توت فرنگی ها و پف مطلوب آن ها لذت خواهید برد.

حالا باید پنکیک های زیبا و خوشمزه ای را که تهیه کردید در ظرف سرو بریزید. به همراه میوه هایی مثل موز و توت فرنگی و غیره و بعلاوه عسل یا شکلات صبحانه و نوتلا، این پنکیک های بی نظیر را نوش جان کنید.

نکات تهیه پنکیک توت فرنگی

  • در تهیه این پنکیک میتوانید از توت فرنگی خرد شده هم بهره ببرید. کافی ست در خاتمه و زمانی که مواد پنکیک را آماده کردید، توت فرنگی های خرد شده را به آن اضافه کنید و سپس پنکیک ها را در تابه بپزید.
  • حتی میتوانید از موز پوره شده هم در این پنکیک بهره ببرید و نیمی از آن را با موز تهیه کنید چون موز هم طعم بسیار خوبی به پنکیک می دهد.
  • به جای سرکه سفید میتوانید از آب لیمو ترش برای تهیه باترمیلک بهره ببرید.
  • اندازه شیرینی پنکیک سلیقه ایست ولی گفتنی است اگر از عسل یا شیره افرا و شکلات درزمان سرو پنکیک استفاده می کنید و پنکیک را با عسل و موارد ذکر شده میل می کنید، بهتر است اندازه شکر را زیاد نکنید و همان سه یا نهایت چهار قاشق غذاخوری کافی است.
  • روی پنکیک ها رو میتوانید با سس توت فرنگی هم تزیین کنید که ظاهر زیبایی به آن می دهد.

امیدواریم از این آموزش بهره برده باشید و این پنکیک های زیبا و خوش طعم را تهیه کنید و کنار خانواده از یک روز عالی و صبحانه ای فوق العاده لذت ببرید. بعلاوه برای مشاهده سرویس آشپزی به دیگر مطالب ما سری بزنید.

منبع: اُکالا

به "طرز تهیه پنکیک توت فرنگی خوشمزه با عکس های آموزشی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "طرز تهیه پنکیک توت فرنگی خوشمزه با عکس های آموزشی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید