چالش بایدن با دولت معیوبی که ترامپ به جا گذاشت

به گزارش وبلاگ نرم افزار سریر، بیش از 18 ماه بعد از آنکه وزارت کشاورزی آمریکا اقدام به نقل مکان دو آژانس تحقیقاتی از واشنگتن به کانزاس سیتی کرد و موج بزرگی از مهاجرت را از جانب هر دو واحد به راه انداخت، این آژانسها همچنان درگیر بازپس گیری نیروی خود هستند.

چالش بایدن با دولت معیوبی که ترامپ به جا گذاشت

به نقل از واشنگتن پست، مسائل موجود در وزارت کشاورزی آمریکا در سراسر دولت انعکاس دارند. جو بایدن و تیمش چند هفته بعد از در اختیار دریافت دولت با چالشهای متعدد شامل همیشه کردن عملیاتهای پر آشوب، تقویت روحیه های پایین آمده و تامین نیرو در سازمان های به مشکل برخورده روبرو هستند. به گفته تحلیلگران آنها باید به منظور دستیابی به این اهداف سیاستگذاری ها، سریعا حس ماموریت را منتقل نمایند، دانش کارشناسی ایجاد نمایند، عملکرد را بهبود بخشند، ثبات را تضمین نمایند و اعتماد عمومی را مجددا به دست بیاورند.

مکس استی یر، رئیس و مدیر اجرایی گروه غیرحزبی شراکت برای خدمت عمومی درباره تیم بایدن گفت: آنها قرار است چالش سنتی گذار را داشته باشند اما اکنون باید آنها به آسیبهای نهادینه رسیدگی نمایند.

استی یر افزود: شما رئیس جمهوری داشتید که با نیروی کار خودش وارد جنگ شد. اینطور نیست که با فشار یک دکمه دانش کارشناسی از دست رفته و آسیب وارد شده به روحیه خودش خودبخود جبران گردد.

استی یر و دیگر کارشناسان دولت فدرال با نگاهی به کلیت سازمانهای دولت علایم یک بروکراسی آسیب دیده را می بینند: مشاغل کلیدی خالی مانده اند، استعدادها رفته اند، سازمانها و وزارتخانه ها سیاسی شده اند و روحیه ها آسیب دیده اند. همچنان که ترامپ و حامیانش وفاداری سیاسی را طلب نموده، حرفه ای گری کارمندان دولت را آزمایش نموده و آنها را جزو دولت عمیق ناسازگار میخواندند، آنها نیز در لاک دفاعی فرو می رفتند.

اندی اسلاویت، یک مشاور ارشد حوزه پاسخ به کروناویروس جو بایدن اخیرا در توئیتر در تحسین روحیه قهرمانی بی سروصدای نیروی کار فدرال نوشت: هر چه بیشتر من زمان را در واشنگتن دی.سی در شروع این دولت سپری می کنم، بیشتر می فهمم که کارمندان پرسابقه دولت در چهار سال گذشته مجبور به تحمل چه چیزهایی شدند.

این در حالی است که راسل تی. ووت، که به عنوان مقام ارشد بودجه در دولت ترامپ خدمت نموده و اکنون رهبر یک اندیشکده حامی ترامپ تحت عنوان مرکز بازیابی آمریکا است، این که دولت گذشته سبب معیوب شدن کار دولت شده را به چالش کشید. او گفت: نظر من این است که همه تغییراتی که ما اعمال کردیم به ویژه در دفتر مدیریت و بودجه، منجر به قدرتمندتر شدن آنها شد.

بایدن کوشش دارد مقامهای باتجربه ای که اکنون بخشی از دولتش هستند را تشویق کند اما او می گوید که آنها باید برای کشور کار نمایند نه برای شخص او.

بایدن روز پنجشنبه به دیپلماتها در وزارت امور خارجه گفت: من به شما باور دارم. ما خیلی زیاد به شما نیاز داریم. و من قرار است هوای شما را داشته باشم و این که این قول را به شما می دهم، همانطور که شما قرار است هوای مردم آمریکا را داشته باشید.

گروه های حامی مدیریت دولتی خوب به دولت جدید توصیه نموده اند یک برنامه کلی برای استخدام مجدد کارمندانی که در چهار سال گذشته دولت را ترک نموده و یا مجبور به استعفا از دولت شدند، به ویژه آنهایی که جانشین کردنشان از بابت دانش کارشناسی حوزه آنها سخت است، به اجرا در بیاورد.

یک دستیار ارشد بایدن که نامش را فاش نکرد، گفت، بازسازی دولت فدرال وسیعتر از چیزی که انتظار می رود است. او گفت: ما می دانستیم خانه ای که قرار است بازسازی کنیم در زمینی متزلزل است. ما دریافتیم که این خانه ای است که نیاز به تعمیر دارد.

یکی از تمرکزهای دولت بایدن بازسازی گوشه هایی از دولت، از آژانس حفاظت محیط زیست تا یگان دیپلماتیک وزارت خارجه، که به دنبال کنار رفتن کارمندان با تجربه یا بازنشسته در دولت ترامپ خالی شده و دیگر جایگزین نشدند، است.

بعضی از سطح بالاترین کناره گیری های کارمندان با انگیزه اعتراض به ترامپ و این که او مرزهای قانونی قدرتش را آزمایش می نماید رخ داد، همچون مجموعه کناره گیری ها در وزارت دادگستری.

آژانسهای فدرال همچنین در حالی که ترامپ از انتصاب نیروهای جانشین از جمله برای سمتهای مهم امنیت ملی سرباز زد دچار آسیب شدند. بر اساس تحلیل پایگاه دیفنس نیوز در 20 نوامبر، تا سرانجام دولت ترامپ تقریبا نیمی از 60 سمت ارشد در وزارت دفاع آمریکا از سوی افراد تایید شده توسط سنا پر نشدند و این منجر به پر شدن یک پنتاگون توخالی با مقامهای موقت از جمله در ارشدترین سمتش شد.

یک ماموریت مهم دیگری که انتظار بایدن را می کشد، از کانون توجه خارج کردن آژانسهایی است که ترامپ آنها را به عنوان به اصطلاح دولت عمیق لکه دار کرد و این که دولت باید به شکلی سختگیرانه غیرسیاسی باشد.، ایسنا

منبع: ایران آنلاین

به "چالش بایدن با دولت معیوبی که ترامپ به جا گذاشت" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "چالش بایدن با دولت معیوبی که ترامپ به جا گذاشت"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید