صنعت طیور از واردات 700 تن دارو بی احتیاج می گردد

به گزارش وبلاگ نرم افزار سریر به نقل از معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری، کوکسیدیوز یک بیماری مهم در صنعت طیور است که توسط انگلی به نام ایمریا ایجاد می گردد. این انگل در دستگاه گوارش تکثیر می گردد و سبب تخریب بافت روده و در نتیجه موجب سوء جذب، کم آبی و کاهش صرفه مالی فراوری طیور می گردد. گله های مرغ مادر برای مصون ماندن از این بیماری مجبور هستند از 7 روز اول واکسن مصرف می نمایند.

صنعت طیور از واردات 700 تن دارو بی احتیاج می گردد

همچنین در طول سال عددی بین 1 میلیارد تا یک میلیارد و پانصد میلیون مرغ گوشتی در کشور فراوری می گردد.

برای مصون ماندن از بیماری در این میزان از فراوری باید به آنها داروی شیمیایی داد. این دارو از خارج از کشور وارد می گردد و قیمت نسبتاً بالایی دارد. صنعت طیور در کشور برای مقابله با این بیماری باید سالانه رقمی در حدود 700 تا هزار تن داروی شیمیایی وارد کند. این میزان واردات ارزبری قابل توجهی به همراه دارد.

امیر علمی امیری مدیرعاملیک شرکت دانش بنیان گفت: این شرکت توانسته است که دارویی صددرصد گیاهی برای مقابله با این بیماری فراوری کند. این دارو توانسته است از کمیته داروهای گیاهیسازمان دامپزشکی موافقت دریافت کند و در حال حاضر در حال طی مراحل قانونی بعدی است.

با فراوری گیاهان دارویی در کشور، سالانه می توان از خروج مقدار قابل توجهی ارز از کشور جلوگیری کرد. هچنین جایگزینی داروهای گیاه پایه به جای داروهای شیمیایی می تواند آرامش خاطر بیشتری در مصرف کننده از حیث سلامت ایجاد کند.

منبع: خبرگزاری مهر

به "صنعت طیور از واردات 700 تن دارو بی احتیاج می گردد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "صنعت طیور از واردات 700 تن دارو بی احتیاج می گردد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید