قانعی: دارو های موردنیاز کشور با کوشش یک ساله محققان تامین می گردد

به گزارش وبلاگ نرم افزار سریر، دبیر ستاد توسعه زیست فناوری معاونت علمی و فناوری گفت: به توان دانشی فناوران کشور اعتماد کنید، آن ها می توانند تک تک دارو های مورد احتیاج نظام بهداشت و درمان کشور را یک ساله فراوری نمایند.

قانعی: دارو های موردنیاز کشور با کوشش یک ساله محققان تامین می گردد

به گزارش گروه فناوری وبلاگ نرم افزار سریر به نقل از معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری، مصطفی قانعی دبیر ستاد توسعه زیست فناوری معاونت علمی و فناوری درباره توان فراوری دارو های مورد احتیاج کشور توسط متخصصان، گفت: دارویی نیست که در مدت یک سال در کشور فراوری نشود. این موضوع با ساخت داروی کرونا به اثبات رسیده است.

وی اضافه کرد: فناوران کشور در حوزه ساخت و فراوری انواع دارو های زیستی توانمندی بالایی دارند و این توان بالا در روز های تحریم که واردات دارو به کشور ممنوع بود، ایران را از بروز بحران های دارویی و درمانی نجات داد.

به گفته قانعی، دارو و تجهیزات مورد احتیاج درمان کرونا را هم با وجود همه تحریم های جهانی توسط متخصصان و فناوران داخلی تامین کردیم و در این زمینه هیچ وابستگی به دیگر کشور ها نداشتیم.

دبیر ستاد توسعه زیست فناوری معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری در ادامه تاکید نمود: حاشیه سود صنعت دارو بسیار بالا است؛ اما هنوز نتوانسته ایم این موضوع را برای سرمایه گذاران به خوبی جا بیندازیم. البته در چند سال اخیر که معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری و صندوق نوآوری و شکوفایی به حوزه حمایت از فراوریات این حوزه ورود نموده اند، شرایط سرمایه گذاری در این صنعت بهتر شده است.

دبیر ستاد توسعه زیست فناوری معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری در ادامه گفت: پیچیدگی و دانش فنی بالا در بخش دارو باعث شده که سرمایه گذاران در جهان کمتر به این حوزه توجه نمایند.

وی همچنین اعلام کرد: صنعت دارو یکی از حوزه هایی است که در شرایط بروز بحران های جهانی کمترین خسارت ها را تجربه نموده است. این حوزه یکی از صنایع راهبردی کشور ها است و توسعه آن را یکی از اولویت های خود تلقی نموده اند.

منبع: خبرگزاری دانشجو

به "قانعی: دارو های موردنیاز کشور با کوشش یک ساله محققان تامین می گردد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "قانعی: دارو های موردنیاز کشور با کوشش یک ساله محققان تامین می گردد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید