خبرنگاران فرایند کاهش ابتلا به کرونا در ایلام بسیار کند است

به گزارش وبلاگ نرم افزار سریر، ایلام - خبرنگاران - رییس دانشگاه علوم پزشکی ایلام گفت: در طول یک ماه گذشته آمار بیماران کرونای استان نسبت به ماه های گذشته کاهش یافته است اما این فرایند کاهشی بسیار کند است.

خبرنگاران فرایند کاهش ابتلا به کرونا در ایلام بسیار کند است

دکتر محمد کریمیان روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار وبلاگ نرم افزار سریر گفت: شرایط کلی استان از نظر بیماری کرونا در مقایسه با سایر استان ها مانند استان های خوزستان و کرمانشاه که تا حدودی فرایند بیماری کاهش داشته است از نظر رشد میزان ابتلا و فوتی بدتر نیست.

وی عملکرد مدیران دانشگاه علوم پزشکی استان را مثبت و امیدبخش ارزیابی کرد و اضافه نمود: مدیران دانشگاه علوم پزشکی استان در طول این ماه ها وظایف خود را به خوبی ایفا نموده و از هیچ تلاشی در راه مقابله با کرونا دریغ نکردند.

دکتر کریمیان یادآور شد: بیماری کرونا ثابت کرد مجموعه بهداشت و درمان دانشگاه علوم پزشکی استان با وجود کمبودها از نظر ساختاری بسیار قوی و توانمند است و در مواجهه با هر بیماری همه گیر آمادگی لازم را جهت پیشگیری و درمان دارد.

وی در مورد دورکاری کارکنان دانشگاه علوم پزشکی استان گفت: در حیطه اداری با همه افراد در مورد زمانبندی حضور کارکنان موافقت بعمل آمده است، اما در مورد پرستاران و پزشکان که در بخش های کرونایی هستند سعی شده که بیشترین همکاری صورت گیرد.

وی در مورد مدت زمان استعلاجی کارمندانی که به کرونا مبتلا شدند، گفت: با توجه پروتکل ابلاغی وزارت بهداشت به استثنای افرادی که دارای علائم بودند همه افراد مبتلا پس از دو هفته بستری یا قرنطینه باید به محل کار خود بازگردند.

وی با اشاره به اینکه در یک مقطع زمانی تعداد زیادی از پرسنل دانشگاه علوم پزشکی استان به کرونا مبتلا شدند، گفت: بر اساس تشخیص پزشک به افراد مبتلا به کرونا علاوه بر 14 روز که مصوب شده است در صورت احتیاج یک هفته دیگر نیز استراحت داده می گردد.

رییس دانشگاه علوم پزشکی ایلام در ادامه به بازگشایی دانشگاه ها و برگزاری آموزش حضوری یا مجازی اشاره نمود و اضافه نمود: در این خصوص تا به امروز تصمیم قطعی گرفته نشده است و در رشته هایی مانند پرستاری و دندانپزشکی امکان برگزاری کلاس ها بصورت آنلاین وجود ندارد.

دکتر کریمیان یادآور شد: با توجه به عملی بودن واحدهای این رشته ها کلاس ها الزاما باید با حضور دانشجو برگزار گردد.

وی همچنین در مورد کلاس های آنلاین دانشگاه علوم پزشکی نیز گفت: رشته هایی که واحدهای عملی ندارند و احتیاج به حضور دانشجو در کلاس نیست در صورت تداوم و استمرار کرونا تا چند ماه آینده همچنان بصورت آنلاین برگزار می شوند.

منبع: ایرنا

به "خبرنگاران فرایند کاهش ابتلا به کرونا در ایلام بسیار کند است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران فرایند کاهش ابتلا به کرونا در ایلام بسیار کند است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید