بعید می دانم حتی پس از کرونا به آموزش 100 درصد حضوری بازگردیم

به گزارش وبلاگ نرم افزار سریر، معاون دانشجویی دانشگاه علوم پزشکی تهران با تاکید بر آمادگی این دانشگاه در مورد تزریق دوز سوم واکسن به دانشجویان متقاضی، گفت: بعید می دانم ما حتی پس از کرونا نیز به آموزش 100 درصد حضوری بازگردیم.

بعید می دانم حتی پس از کرونا به آموزش 100 درصد حضوری بازگردیم

دکتر محمدحسین صادقیان در گفت و گو با وبلاگ نرم افزار سریر، با اشاره به نگاه ویژه دانشگاه علوم پزشکی تهران به مسائل رفاهی دانشجویان، گفت: یکی از این مباحث توجه به تغذیه دانشجویان است و ما کوشش داریم در دوره نو با اجرای برنامه هایی، سطح کیفی خدمات ارائه شده به این دانشجویان را ارتقاء دهیم که البته جدای از مباحث رفاهی دانشجویان نظیر خوابگاه، تغذیه و ایاب و ذهاب، باید به مسائل اجتماعی فرهنگی دانشجویان نیز توجه ویژه ای داشته باشیم تا بتوانیم انگیزه لازم در بین دانشجویان را ایجاد کنیم.

وی گفت: ما برنامه های خود را برای ارتقای خدمات رفاهی، دانشجویی در دانشگاه تدوین کردیم و کوشش داریم با یاری گرفتن از مجموعه خیرین، سازمان های دولتی و غیردولتی، بتوانیم این برنامه ها را اجرایی کنیم.

دکتر صادقیان گفت: ما در حیطه آموزش علوم پزشکی یک سری از دانشجویانی داریم که می بایست بر بالین بیماران حضور پیدا نمایند؛ آموزش این دانشجویان هیچ وقت در دوره کرونا تعطیل نشده و همیشه در خوابگاه ها اسکان داده شده اند. به همین جهت بخشی از اسکان این دانشجویان در محیط های بیمارستانی بوده است. به طور کلی بخش قابل توجهی از دانشجویان که متقاضی اسکان در خوابگاه ها بودند، سامان داده شدند.

وی ادامه داد: بخشی دیگر از دانشجویان رشته های بالینی علوم پزشکی به جهت اینکه در ابتدای ورود به دانشگاه هستند و دروس اولیه آنها تئوری است، به همین جهت کلاس های آنها مجازی بوده و بصورت آنلاین برگزار می گردد. این دانشجویان نوالورود در ترم نو به صورت ترکیبی آموزش می بینند و ما کلاس آفلاین در دانشگاه نخواهیم داشت و تمام کلاس های ما به صورت آنلاین می باشند.

معاون دانشجویی دانشگاه علوم پزشکی تهران یادآور شد: همانطور که عنوان شد ارائه آموزش ها به دانشجویان به هیچ عنوان آفلاین نیست و اساتید در ساعت های آموزش مجازی به صورت برخط در کلاس ها حضور خواهند داشت. بنابراین ما در کوشش و حرکت ویژه به سمت حضوری شدن آموزش خواهیم بود.

وی با اشاره به ظرفیت خوابگاهی موجود در دانشگاه علوم پزشکی تهران گفت: در حال حاضر حدود 3300 ظرفیت خوابگاهی در دانشگاه وجود دارد که در بعضی از خوابگاه ها ما تا 50 درصد ظرفیت خوابگاهی مان را تکمیل کردیم. در بعضی از خوابگاه ها نیز آمار اسکان دانشجویان بیشتر از 50 درصد ظرفیت مشخص شده است. در خوابگاه هایی که بیشتر دستیاران تخصصی سکونت دارند، دانشجو بیشتر از ظرفیت اسکان داده شده است و از طرفی خود این دانشجویان با توجه به حضور در بیمارستان، در معرض ابتلا به کرونا قرار دارند.

معاون دانشجویی دانشگاه علوم پزشکی تهران تاکید نمود: در حال حاضر دانشجویان این دانشگاه هر دو دوز واکسن کرونا را دریافت نموده اند و بعضی از آنان که تمایل داشتند، دز سوم واکسن را نیز گرفته اند و ما مسئله ای برای تزریق دوز سوم واکسن به دانشجویان نداریم.

دکتر صادقیان بعلاوه یادآور شد: دانشجویانی که تمایل به حضور در خوابگاه داشته باشند باید دو دوز واکسن خود را دریافت نموده و کارت واکسن همراه داشته باشند، بطورکلی ارائه بعضی از خدمات در دانشگاه علوم پزشکی تهران منوط به دریافت واکسن است.

منبع: خبرگزاری ایسنا

به "بعید می دانم حتی پس از کرونا به آموزش 100 درصد حضوری بازگردیم" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "بعید می دانم حتی پس از کرونا به آموزش 100 درصد حضوری بازگردیم"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید