کشف جعبه حاوی اسناد و هدایای مهم کاخ سفید از تفرجگاه ترامپ

به گزارش وبلاگ نرم افزار سریر، رئیس جمهور سابق آمریکا در اقدامی غیرقانونی بعضی از اسناد و مکاتبات مهم دولتی را از کاخ سفید خارج نموده و آن را به عمارت شخصی خودش در استان فلوریدا منتقل نموده است.

کشف جعبه حاوی اسناد و هدایای مهم کاخ سفید از تفرجگاه ترامپ

به گزارش گروه بین الملل وبلاگ نرم افزار سریر، دونالد ترامپ، رئیس جمهور سابق آمریکا چندین جعبه حاوی اسناد مهم و سایر اقلام را به صورت غیرقانونی از کاخ سفید خارج و آن را به عمارت مار-ئه-لاگو در شهر پام پیچ استان فلوریدا منتقل نموده است.

روزنامه واشنگتن پست امروز (سه شنبه 7 فوریه/ 18 بمهن ماه) گزارش داد اداره آرشیو و اسناد ملی آمریکا پیروز شده اند ماه گذشته این اسناد را از ترامپ پس بگیرند. ترامپ طبق قانون موظف بوده جعبه های مذکور را به اداره آرشیو ملی تحویل دهد اما از انجام این کار خودداری نموده است.

روزنامه آمریکایی نوشته این رویداد به نگرانی ها درباره مقدار پایبندی دونالد ترامپ به قانون اسناد ریاست جمهوری دامن می زند. این قانون اداره آرشیو و اسناد ملی را ملزم می نماید تمامی یادداشت ها، نامه ها، نوشته ها، ایمیل ها و سایر ارتباطات مکتوب مربوط به یک رئیس جمهور را نگهداری کند.

از جمله اسنادی که ترامپ آنها را از کاخ سفید خارج نموده نامه نگاری های او با رهبر کره شمالی است که زمانی از آنها به عنوان نامه های عاشقانه یاد نموده بود.

مشاوران ترامپ مدعی شده اند که از خارج کردن اسناد مذکور قصد بدی نداشته اند زیرا جعبه ها حاوی یادداشت ها و هدایایی از رهبران جهان بوده اند. از جمله مواردی که ترامپ از کاخ سفید خارج نموده مکاتباتش با کیم جونگ اون، رهبر کره شمالی بوده که زمانی از آنها به عنوان نامه های عاشقانه یاد نموده بود.

منابع آگاه به روزنامه واشنگتن پست گفته اند رایزنی هایی که از سال گذشته میان وکلای ترامپ و نمایندگان اداره آرشیو ملی صورت گرفت به تحویل این اسناد منجر شد. با این حال، گفته می گردد ترامپ قوانین مربوط به نگهداری این اسناد را رعایت ننموده و در بعضی مواقع اسناد رسمی را پاره نموده است. بعضی از اسناد آسیب دیده همانهایی هستند که تحویل کمیته تحقیق درباره حمله 6 ژانویه 2021 به ساختمان کنگره آمریکا شده اند.

روزنامه واشنگتن پست نوشته با آنکه دولت های پیشین آمریکا گاهاً با اقداماتی نظیر استفاده از ایمیل ها و تلفن های غیررسمی یا از بین بردن اسناد مکاتبات ایمیلی قانون اسناد ریاست جمهوری را نقض نموده اند اقدام ترامپ در انتقال این اسناد، بی سابقه بوده است.

منبع: خبرگزاری فارس

به "کشف جعبه حاوی اسناد و هدایای مهم کاخ سفید از تفرجگاه ترامپ" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "کشف جعبه حاوی اسناد و هدایای مهم کاخ سفید از تفرجگاه ترامپ"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید