از پربازدیدترین موزه های دنیا بیشتر بدانید

به گزارش وبلاگ نرم افزار سریر، مگر می گردد به شهرهای بزرگ دنیا سفر کرد و از موزه های دیدنی آنها بهره نبرد.

موزه ها مرکز نمادها، آثار هنری، مجموعه های نایاب، آثار باستانی و …. مواردی از این دست می شوند که بسیاری از آن ها وابسته به اعصار و قرون هستند. در مجموع موزه ها عمدتا در مکان هایی به وجود می آیند و در مرکز توجه هستند که خود آن مکان از سالیان دور حرف هایی برای گفتن داشته باشد. در این مطلب به سراغ همین مکان ها رفته ایم تا بهترین و معروف ترین موزه هایشان را به شما معرفی نماییم. پس با خبرنگاران همراه باشید.

از پربازدیدترین موزه های دنیا بیشتر بدانید

موزه لوور، فرانسه، پربازدیدنماینده ترین موزه جهان

موزه لوور که در شهر پاریس فرانسه قرار گرفته است، پذیرای بیش از 35هزار اثر هنری در هشت بخش مختلف است که با جذب بیش از 9.26 میلیون بازدیدنماینده در سال، پربازدیدترین موزه جهان به شمار میرود.

تمرکز این موزه معروف بر هنر، تاریخ بشر و فرهنگ بوده و آثار زیادی در این زمینه ها در این موزه جای گرفته اند که از آن جمله می توان به تابلوی بانوی صخره ها، لوح حمورابی و تابلوی مونالیزا اثر لئوناردو داوینچی اشاره نمود.

ظروف گلی آشوری، نقش برجسته های آشوری، بخش های قابل توجهی از تخت جمشید و بُز بالدار طلایی هخامنشی از دیگر گنجینه های ارزشمند این موزه به شمار می فرایند. ساختمان این موزه قبل از انقلاب کبیر فرانسه یکی از کاخ های سلطنتی بود که آثار باارزش هنری در آن نگهداری می شد. پس از انقلاب کبیر، در سال 1789 موزه و آثار موجود در آن به مردم فرانسه اهدا شد و در سال 1793 این موزه به یک موزه ملی تبدیل شد.

موزه ملی چین

موزه ملی چین در شهر پکن با جذب 7.5 میلیون نفر توریست در سال، دومین موزه پربازدید جهان به شمار می رود. این موزه با 65 هزار متر مربع مساحت، دارای دو بخش مستقل است یکی موزه انقلاب مردم چین در بخش شمالی و یکی موزه تاریخ چین در قسمت جنوبی. این موزه در بردارنده آثار تاریخی این کشور از یک و نیم میلیون سال قبل تا آخرین امپراطوری این سرزمین می باشد.

موزه ملی واشنگتن

این موزه که متعلق به موسسه اسمیتسونین بوده و در شهر واشنگتن قرار گرفته است، بدون تعطیلی و به صورت رایگان در 365 روز سال در دسترس علاقه مندان و بازدیدنمایندگان قرار گرفته است. این موزه با سالانه حدود 7.3 میلیون نفر بازدیدنماینده، پربازدیدترین موزه تاریخ طبیعی جهان و پربازدید ترین موزه کل کشور آمریکا می باشد.

این موزه در سال 1910 به صورت اختصاصی به وسیله موسسه اسمیتسونین و به منظور نگهداری از مجموعه های ملی و امکانات تحقیقاتی محیطی به مساحت 123 هزار متر مربع ساخته شد و هم اکنون 185 دانشمند حرفه ای تاریخ طبیعی جهان در این موزه به فعالیت مشغول هستند.

موزه بریتانیا

این موزه از بزرگ ترین و غنی ترین موزه های جهان است که بیش از 6.7 میلیون گنجینه و آثار باستانی از فرهنگ ها، اقوام و کشورهای مختلف جهان را از دوران پیش از تاریخ تا زمان حال در خود جای داده است.

موزه بریتانیا در سال 1753 و با مجموعه اهدایی هانس سلون، طبیعی دان انگلیسی که شامل دست نوشته ها، کتاب های قدیمی و آثار باستانی گردآوری شده از مستعمرات وقت بریتانیا می شد، رسماً پا به عرضه وجود نهاد.

بازدید از موزه بریتانیا رایگان است و پولی بابت بلیت یا به عنوان ورودیه دریافت نمی گردد. اما در بعضی نمایشگاه های ویژه، برای بعضی از آثار ویژه و تخصصی که از دیگر موزه های معتبر جهان به امانت گرفته می شوند، بازدید به صورت مجانی نیست.

بیش از 13 هزار شی باستانی ایران در موزه بریتانیا در معرض نمایش قرار گرفته است که از آن میان می توان به منشور حقوق بشر کوروش اشاره نمود.

نگارخانه ملی لندن

این موزه در سال 1824 در شهر وست مینستر لندن ساخته شد و هم اکنون دارای گنجینه ای معادل 2300 تابلوی نقاشی کم نظیر از سده سیزدهم تا سده نوزدهم میلادی می باشد. از جمله آثار گالری ملی لندن که به صورت دائمی در این نمایشگاه می باشند، بانوی صخره ها اثر لئوناردو داوینچی است.

بعلاوه نقاشی برکه نیلوفرهای آبی اثر مونه از دیگر آثاری است که علاقه مندان به نقاشی و آثار هنری را از همه جای جهان به گالری ملی لندن می کشاند. تابلوی معروف آفتابگردان اثر ونسان ونگوگ نیز در این گالری از جایگاه خاصی برخوردار است. سالانه بیش از 6.4 میلیون نفر از این موزه تماشا نموده و بصورت رایگان به تالار اصلی آن دسترسی دارند.

موزه هنر متروپلیتن

به گزارش ویکی پدیا، این موزه بزرگترین موزه هنری سراسر ایالات متحده آمریکا و یکی از 10 موزه برتر جهان است که سالانه بیش از 6.1 میلیون نفر بازدیدنماینده از مجموعه های ارزشمند آن تماشا می نمایند. دو میلیون اثر است در 17 بخش مجزا در مجموعه های دائمی آن به نمایش گذاشته می شوند.

این موزه که در سال 1872 میلادی افتتاح شده است، شامل مجموعه بزرگ و نادری از تاریخ اسلام و ایران باستان می باشد. در این موزه مبلغ مشخصی برای هزینه مشخص نشده است و هرکس به دلخواه خود هزینه ای برای ورود اختصاص می دهد که البته پیشنهاد موزه 25 دلار می باشد.

موزه واتیکان

این موزه یکی از موز ه های شاهکار جهان و از تماشای های اصلی شهر واتیکان است که آثار هنری تاریخی بی نظیری را مرتبط با مسیحیت و مذهب کاتولیک در خود جای داده و سالیانه پذیرای حدود 5.8 نفر بازدیدنماینده می باشد.

موزه واتیکان در سال 1506 میلادی به وسیله پاپ ژولیوس دوم بنا قرار گرفت و بزرگ ترین و کامل ترین مجموعه آثار هنری جهان که در طول قرون متوالی به وسیله پاپ ها جمع آوری شده است، در این موزه به نمایش گذاشته شده است.

آثار این موزه از مومیایی های مصر تا نقاشی های مدرن تشکیل شده است. اما بیشتر آثار برجسته آن مربوط به مجسمه های تماشای کلاسیک و نقاشی های دیواری میکل آنژ در کلیسای سیستین می باشد. هزینه بازدید از این موزه 21 دلار است.

موزه تیت مادرن

تیت مادرن یا موزه هنرهای مدرن در لندن که قسمتی از گروه موزه های بریتانیا شامل موزه تیت بریتانیا، موزه مدرن تیت، موزه سنت ایوز و تیت لیورپول را تشکیل می دهد. این مجموعه با بیش از 5.7 میلیون بازدیدنماینده در سال، پربازدیدترین موزه هنرهای مدرن در جهان می باشد. تیت مادرن محل نگهداری و نمایش مجموعه ملی هنر بریتانیا از سال 1900 تا به امروز و بعلاوه آثار بین المللی معاصر محسوب می گردد.

این موزه از زمان تئودور مونارچز یعنی قرن 16 تا به امروز برترین مجموعه های برگزیده و آثار هنری انگلیس را در معرض دید عموم گذاشته تا پیشرفت آثار هنری انگلیس در سراسر جهان آشکار گردد. در موزه تیت مدرن، گالری ها و نمایشگاه های متنوعی به همراه سایر خدمات رفاهی تدارک دیده شده است که از آن جمله می توان به رستوران و فروشگاه بزرگ کتب هنری اشاره نمود.

از دیگر موزه های مهم در سراسر جهان می توان به موزه تاریخ طبیعی لندن، موزه علوم وف ناوری شانگهای چین، موزه کاخ ملی تایوان، موزه ملی تاریخ آمریکا و موزه ملی کره اشاره نمود.

منبع: الی گشت

به "از پربازدیدترین موزه های دنیا بیشتر بدانید" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "از پربازدیدترین موزه های دنیا بیشتر بدانید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید