پادرمیانی برهم صالح برای پرداخت حقوق کارمندان منطقه کردستان عراق

به گزارش وبلاگ نرم افزار سریر، رئیس جمهور عراق در واکنش به توقف پرداخت حقوق کارمندان منطقه کردستان از سوی بغداد، بر ضرورت دور نگه داشتن این امر از اختلافات سیاسی اربیل و بغداد تاکید نمود.

پادرمیانی برهم صالح برای پرداخت حقوق کارمندان منطقه کردستان عراق

به گزارش گروه بین الملل وبلاگ نرم افزار سریر، در پی دستور عادل عبدالمهدی نخست وزیر پیشبرد امور عراق مبنی بر توقف پرداخت حقوق کارمندان منطقه کردستان با هدف تحت فشار قرار دادن اربیل برای پرداخت درآمدهای حاصل از صادرات 250 هزار بشکه نفت به دولت مرکزی، برهم صالح رئیس جمهور عراق پادرمیانی کرد.

به نوشته پایگاه خبری شبکه روسیا الیوم، برهم صالح از بغداد و اربیل خواست تا برای حل اختلافات خود درباره مسائل مالی به قانون اساسی مراجعه نمایند و به قانون بودجه پایبند باشند و مسئله حقوق کارمندان منطقه کردستان را از اختلافات سیاسی دور نگه دارند.

در بیانیه ریاست جمهوری عراق آمده است: رئیس جمهور کاخ السلام بغداد با رئیس کمیسیون مالی مجلس و شماری از اعضای این کمیسیون گفت وگو کرد.

وی در این ملاقات گفت: باید تمامی کوشش ها وقف تسریع فرایند تشکیل دولت جدید و تحقق اصلاحات مطلوب در سایه چالش های مالی جاری در پی شیوع ویروس کرونا گردد. این امر مستلزم آن است که همه برای تضمین حفاظت از درآمد شهفرایندان کم درآمد و عدم آسیب به حقوق کارمندان و اقشار دارای درآمد پایین، کوشش نمایند.

برهم صالح همچنین به اهمیت بهره برداری از انرژی های ملی برای حمایت از فراوری داخلی و ملی و تحقق خودکفایی اشاره نمود و درباره مسائل مورد اختلاف میان دولت فدرال و منطقه کردستان درباره واردات و قانون نفت و گاز، بر ضرورت مراجعه به قانون اساسی و پایبندی به قانون بودجه و حقوق و مصلحت ملی برای دستیابی به توافق های اساسی و نهادینه و غیرسیاسی و حفظ حقوق کلیه مردم عراق تاکید نمود.

وی گفت: تسویه مطالبات مالی بر اساس قانون اساسی و قانون بودجه مطلوب است اما این امر نباید مانع پایبندی به پرداخت حقوق کارمندان منطقه کردستان مانند سایر مناطق عراق گردد زیرا این یک حق قانونی این کارمندان است که باید در قبال تغییرات سیاسی حفظ گردد.

در پی صدور دستور چند روز پیش عبدالمهدی به توقف پرداخت حقوق کارمندان منطقه کردستان، میاده النجار نماینده حزب دموکرات کردستان عراق در واکنش به این تصمیم گفت: چنین تصمیماتی سیاسی است و بعضی طرف های حزبی و سیاسی که در بحران ها زندگی می نمایند، کوشش دارند تا از قطع حقوق کارمندان به عنوان یک اهرم فشار استفاده نمایند.

ص

منبع: خبرگزاری فارس

به "پادرمیانی برهم صالح برای پرداخت حقوق کارمندان منطقه کردستان عراق" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "پادرمیانی برهم صالح برای پرداخت حقوق کارمندان منطقه کردستان عراق"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید