مسافران قد بلند چطور می توانند پرواز راحتی داشته باشند؟

به گزارش وبلاگ نرم افزار سریر، افراد قدبلند اغلب در سفرهای هوایی با مشکل کمبود فضای پا روبرو هستند؛ هرچند با اتخاذ یک سری ترفند می توانند سفر راحت تری را برای خود رقم بزنند.

مسافران قد بلند چطور می توانند پرواز راحتی داشته باشند؟

بیشتر مسافران در سفرهای هوایی احساس راحتی نمی نمایند و این قضیه برای مسافرانی با قامت بلندتر، بغرنج تر هم می گردد. هر فرد قدبلندی که حتی یک بار سوار هواپیماهای منطقه ای یا تجاری شده باشد، می داند که این غول های پرنده برای آن ها طراحی نشده است. این افراد هنگام سفر با هواپیما مجبور هستند که خودشان را جمع و فشارهای بسیاری را تحمل نمایند. در ادامه این مقاله از وبلاگ نرم افزار سریر به نکته ها و ترفندهایی اشاره می کنیم که مسافران قدبلند با رعایت آن ها می توانند سفر هوایی راحت تری داشته باشند.

یه یاد داشته باشید برای مقایسه قیمت تمامی بلیط های هواپیما از آژانس های هوایی معتبر و جستجوی بلیط مقرون به صرفه هواپیما به مقصد مورد نظر خود، می توانید از بزرگ ترین موتور جستجوی پرواز در وبلاگ نرم افزار سریر استفاده نموده و با اطمینان کامل از فروشنده های معتبر خرید کنید.

انتخاب جایگاه های کنار در خروجی

روزهای شیرینی که مسافران می توانستند با مسئول فروش بلیط یا گیت صحبت نمایند تا بلیط آن ها را به بیزینس یا فرست کلاس تغییر بدهد، مدت ها به سرانجام رسیده است و در حال حاضر، برای آنکه یک مسافر قدبلند بتواند نظر مهمانداران را برای نشستن روی یکی از جایگاه های ردیف کنار در خروجی اضطراری جلب کند، باید کارهای خاصی انجام دهد. حتی جایگاه میانی در این ردیف هم بهتر از یک جایگاه معمولی است.

معمولا، تعداد معینی از جایگاه های این ردیف تا زمان اتمام چک این (Check-in) در اختیار شرکت های هواپیمایی قرار گرفته است. فضای بیشتر این جایگاه ها، درآمدهای جانبی بیشتری را برای شرکت ها به همراه دارد و به همین علت، تا حدی که بتوانند ارائه این جایگاه ها به مسافران را به تأخیر می اندازند.

برای تصاحب یکی از این جایگاه ها، باید در فرصت های مختلف مرحله چک این، درخواست خود را سه بار به طور مودبانه مطرح کنید. در زمان چک این، خواسته خود را به کارمند مسئول فروش بلیط هواپیما بگویید. معمولا این فرد به شما شرح می دهد که چنین جایگاه ای در حال حاضر خالی است یا خیر و سپس، از شما می خواهد که هزینه آن را بپردازید؛ هرچند در خیلی از موارد هم پیش آمده است که جایگاه را به صورت رایگان به مسافر می دهند؛ اما شما از پرداخت پول بیشتر بپرهیزید و سعی کنید خواسته خود را بدون پرداخت هزینه اضافی، به دست بیاورید.

راه بعدی، درخواست از کارمند گیت است که باید به او شرح دهید قدتان بلند است و اگر یکی از جایگاه های ردیف خروج اضطراری را در اختیار شما قرار دهد، قدردان او خواهید بود. کارمند گیت و زمان مراجعه به او را هوشمندانه انتخاب کنید. اگر او پیش از شما، با تعدادی مسافر عصبانی جروبحث نموده یا سرش شلوغ است، صبر کنید تا زمان بهتری برسد.

شیوه درخواست مودبانه برای گرفتن یک جایگاه بهتر، در خیلی از مواقع موثر است و اگر هیچ کدام از روش های فوق فایده نداشت، تا سوار شدن همه مسافران به هواپیما صبر کنید، شاید مسافر بدشانسی در میان هم سفران شما باشد که نتواند خود را به موقع به گیت برساند یا حتی اگر کارت پرواز خود را دریافت نموده است، به هر علتی سوار هواپیما نگردد. در این صورت، حتی اگر به جایگاه های موردنظر در کنار خروجی اضطراری نرسیدید، به احتمال زیاد جایگاه بهتری نصیبتان خواهد شد که شاید در کنار راهرو باشد و به این ترتیب، می توانید از روی جایگاه بلند شوید و بدنتان را حرکت دهید.

بدترین جایگاه هواپیما برای مسافران قدبلند

در هواپیماها، کلاس های مختلف را با دیواره های عرضی از یکدیگر جدا می نمایند. متاسفانه، این دیواره ها یکی دیگر از عوامل آزاردهنده مسافران قدبلند هستند و مانع از دراز کردن پاها زیر جایگاه های ردیف جلو می شوند و همان چند سانتی متر فضای بیشتر را هم از مسافران می گیرد. هرچند بعضی از افراد قدبلند این تقسیم بندی را دوست دارند؛ زیرا مسافران جلویی، دیگر نمی توانند پشتی جایگاه خود را بخوابانند و آن را تا زانوی این مسافران پایین بیاورند.

تحقیق درباره هواپیما

سایت SeatGuru، جزئیات دقیقی درباره هواپیماها منتشر می نماید و به همین علت می توانید نقاط ضعف و قوت هرکدام از جایگاه های هواپیما را در این سایت مطالعه کنید. به عنوان مثال، در بعضی از هواپیماهای ایرباس A321 (از جمله هواپیماهایی که در اختیار شرکت های جت بلو و دلتا هستند)، جلوی یکی از جایگاه های کنار پنجره در ردیف خروج اضطراری، جایگاه دیگری قرار نگرفته است و بیشترین فضای پا را در میان جایگاه های کلاس مالی دارد. با وجودی که شاید هزینه آن بیشتر باشد؛ اما از این مزیت نمی توان چشم پوشی کرد.

راز دکمه های روی دسته جایگاه های راهرو

یک دکمه مخفی در قسمت زیری بسیاری از دسته های جایگاه راهرو وجود دارد. دکمه را فشار بدهید تا دسته بالاتر بیاید. این دکمه برای مسافرانی طراحی و تعبیه شده است که به امکانات بیشتری احتیاج دارند و به افراد قدبلند هم اجازه می دهد تا فضای بیشتری برای خم شدن به سمت راهرو یا تغییر زوایه بدن خود داشته باشند. هواپیماها، تنظیم های متفاوتی دارند و از همین رو، شاید همه آن ها چنین ویژگی ای نداشته باشند؛ اما ارزش آنالیز را دارد.

استفاده از بالش

استفاده از بالش ، تاثیر زیادی روی راحت تر کردن سفر دارد و برای این منظور می توانید پیش از سفر، یک بالش تهیه کنید؛ ولی اگر در مضیقه قرار گرفتید، یک بطری آب بزرگ از مهماندار بگیرید، نصف آن را پر کنید، یک حوله دور آن بپیچید و پشت خود بگذارید؛ هرچند در پروازهایی که بیشتر از سه ساعت طول می کشند، این روش باعث کمردرد می گردد. در پروازهای طولانی، حفظ شرایط بدن در حالت مناسب مانع از وارد آمدن آسیب های جدی به بدن می گردد.

پرداخت پول بیشتر

بعضی وقت ها بهتر است پول بیشتری خرج نموده و جایگاه های راحت تر کلاس اکونومی پلاس را خریداری کنیم؛ به ویژه اگر پروازی بیشتر از چهار ساعت طول می کشد؛ اما، اگر فکر می کنید که ظرفیت مسافران پرواز شما تکمیل نخواهد شد، صبر کنید شاید یکی از کارمندان مهربان گیت، بلیط شما را به صورت رایگان، ارتقا دهد.

استفاده از فرصت های ویژه برای ارتقای کلاس پرواز

دانستن روش کسب امتیاز برای به دست آوردن بلیط های بهتر، عاملی اساسی برای راحت تر کردن سفر است. برای کسب جایگاه های فرست یا بیزینس کلاس در پروازهای طولانی، امتیاز جمع نموده و در این راه، هوشمندانه عمل کنید. راه های زیادی برای بیشتر کردن امتیازها وجود دارد. جایگاه های فرست یا بیزینس کلاس تنها مختص افراد متمول یا سلبریتی ها و اینفلوئنسرهای اینستاگرامی نیست.

در نهایت، اگر خوش شانس باشید، احتمال زیادی وجود دارد که بتوانید با وجود جایگاه های نامتناسب با قد شما، سفر راحت تری را تجربه کنید.

اگر قصد خرید بلیط هواپیما از ایرلاین های داخلی یا خارجی را دارید، می توانید به وسیله موتور جستجوی پرواز وبلاگ نرم افزار سریر بلیط مقرون به صرفه هواپیما به مقصد مورد نظر خود را یافته و از فروشنده های معتبر تهیه کنید. استفاده از وبلاگ نرم افزار سریر باعث می گردد تا احتیاجی نباشد برای پیدا کردن برترین قیمت پروازهای داخلی یا خارجی، چندین سایت را آنالیز کنید و آخرین قیمت ها از آژانس های سرشناس را یک جا مشاهده کنید.

منبع: کجارو / afar.com

به "مسافران قد بلند چطور می توانند پرواز راحتی داشته باشند؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "مسافران قد بلند چطور می توانند پرواز راحتی داشته باشند؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید