مسابقه توییتری خبرنگاران چطور پربازدید ترین کمپین توییتر فارسی شد؟

به گزارش وبلاگ نرم افزار سریر، به نقل از دی ام بورد؛ هفته اول آبان، خبرنگاران کمپینی توییتری اجرا کرد. کمپینی که سر و صدای زیادی را در جامعه توییتر فارسی ایجاد کرد. این کمپین با هدف معرفی محصول نو خبرنگاران یا همان فهرست عمومی برگزار گردید. در طول مدت برگزاری این کمپین دیجیتال، رکورد بازدید از محتوای یک برند در توییتر فارسی شکسته شد و توییت های مرتبط اکانت خبرنگاران به آمار بیش از 2 میلیون و 700 هزار بازدید در مجموع رسید. بعلاوه استفاده عموم کاربران از محصول نو خبرنگاران در این پلتفرم، رشد 200 درصدی را تجربه کرد.

مسابقه توییتری خبرنگاران چطور پربازدید ترین کمپین توییتر فارسی شد؟

کمپین ویش فهرست چطور شکل گرفت؟

وبلاگ نرم افزار سریر کمپین های مختلفی در توییتر و سایر رسانه های اجتماعی برگزار می نماید و یکی از فعال ترین برندهای ایرانی در رسانه های اجتماعی است. کمپین فهرست آرزو با توجه به مقدار انگیج (مقدار درگیری کاربران با توییت) و ایمپرشن (مقدار بازدید در توییتر) آن تبدیل به یکی از کمپین های پیروز توییتری شد و همین امر بهانه ای شد که درباره آن بیشتر صحبت کنیم.

کمپین فهرست آرزو در قالب بازاریابی محصول (product marketing) برای معرفی فیچر فهرست عمومی ایده پردازی و اجرا شد و خروجی آن نتیجه یک کار کاملا تیمی است. فعالیت وبلاگ نرم افزار سریر در توییتر با هدف صرف افزایش اینگجمنت یا بازدید نیست. بلکه ما در پی ارسال پیغام (Message) درست و دقیق وبلاگ نرم افزار سریر از دریچه توییتر هستیم. به خصوص در این کمپین که هدف اصلی آن آشنایی و استفاده کاربران توییتر فارسی از این قابلیت تازه بود.

در این کمپین سعی کردیم، فیچر پابلیک فهرست را در قالب سه توییت معرفی کنیم و نحوه ساخت آن در وبلاگ نرم افزار سریر را با یک موشن آموزشی به کاربران آموزش دهیم. در توییت اول با مطرح کردن دغدغه انتخاب هدیه، از کاربران خواستیم فهرستی از وسایلی که دوست دارند هدیه بگیرند را در توییتر منتشر نمایند.

در توییت بعدی، قابلیت یا محصول تازه به نام فهرست عمومی را معرفی کردیم و به همراه یک موشن آموزشی، نحوه ساخت این فهرست را به وسیله حساب کاربری وبلاگ نرم افزار سریر آموزش دادیم. فهرستی که شما می توانید کالاهایی را که دوست دارید در آن قرار دهید و لینک آن را با هرکسی که تمایل دارید، به اشتراک بگذارید. توییت موشن آموزشی فهرست عمومی هم بیش از 500هزار بازدید به وسیله کاربران توییتر داشت که نشان دهنده استقبال کاربران برای ساخت فهرست عمومی و مشارکت در این کمپین بوده است.

در مرحله نهایی با برگزاری مسابقه 30 میلیون تومانی از کاربران خواستیم تا فهرست های آرزوی خود را بسازند و با به اشتراک گذاری آن، شانس خود را برای برنده شدن این جایزه امتحان نمایند. این توییت وبلاگ نرم افزار سریر با بیش از 2 میلیون و 300 هزار بازدید، بیش از 9 هزار کوت و بیش از 2 هزار ریپلای همراه شد و بیش از 100 هزار اینگجمنت گرفت. در این فاز از اینفلوئنسر مارکتینگ هم یاری گرفته شد.

تأثیر مشهود کمپین توییتری ویش فهرست در داخل پلتفرم وبلاگ نرم افزار سریر

در مدت یک هفته برگزاری این کمپین، تعداد کاربرانی که فهرست آرزوی خود را در وبلاگ نرم افزار سریر ساختند، بیش از 234 درصد و بعلاوه تعداد ساخت فهرست ها هم بیش از 204 درصد رشد داشت. کمپینی که تجربه ای پیروز از بازاریابی محصول در مجموعه وبلاگ نرم افزار سریر بود.

فعالیت کسب وکارهای ایرانی در توییتر

وبلاگ نرم افزار سریر یکی از برندهای ایرانی است که جزء 10 اکانت برتر بیزینسی در توییتر فارسی محسوب می گردد. در سال گذشته هم وبلاگ نرم افزار سریر بر اساس گزارش پلتفرم زلکا، پاسخگوترین برند در توییتر فارسی شناخته شد. وبلاگ نرم افزار سریر در این زمینه کوشش می نماید با در نظر گرفتن ساختار و فرهنگ توییتر فارسی، فعالیت های خود را در این چارچوب به طور کامل منعکس کند.

فعالیت مارکت پلیس هایی مانند وبلاگ نرم افزار سریر در توییتر، به علت ماهیت و مدل کسب وکار آن ها همیشه با نقدها و چالش هایی جدی از سوی کاربران همراه می گردد. به عنوان مثال، وبلاگ نرم افزار سریر روزانه بیش از 600 هزار کالا پردازش می نماید که اگر فقط یک درصد خطا در سیستم عملیات آن وجود داشته باشد، احتمالا 6 هزار نفر با مشکل روبرو می شوند. همین موضوع می تواند باعث انتشار تعداد زیادی توییت منفی در این رابطه گردد. صدای منفی که نسبت به صدای مثبت به عنوان یک فرهنگ در توییتر بیشتر دیده می گردد و ما هم نسبت به آن مطلع هستیم.

ما سعی می کنیم صدای کاربران را به خوبی بشنویم و در صورت احتیاج پاسخگویی کنیم و صدای آن ها را به داخل سازمان انعکاس دهیم. حتی نمونه های بسیار زیادی وجود داشته که بعضی از رویه های اصلی وبلاگ نرم افزار سریر به وسیله گزارش کاربران در توییتر اصلاح و پیشرفته است. ما نه تنها نسبت به شنیدن صداهای منفی و انتقادها منفعل نیستیم، بلکه به نوعی از آن ها استقبال می کنیم تا رویه هایمان را بهبود ببخشیم. زیرا معتقدیم هیچ سیستم و پلتفرمی خالی از اشکال نیست و نگاه های متعدد در کنار یکدیگر می تواند باعث رشد کسب و کارها گردد.

منبع: دیجیکالا مگ

به "مسابقه توییتری خبرنگاران چطور پربازدید ترین کمپین توییتر فارسی شد؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "مسابقه توییتری خبرنگاران چطور پربازدید ترین کمپین توییتر فارسی شد؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید