نسخه نو ChatGPT منتشر شد؛ هوش مصنوعی حالا ترانه می نویسد!

به گزارش وبلاگ نرم افزار سریر، شرکت اوپن ای آی، آخرین نسخه چت روبات هوش مصنوعی بسیار محبوب ChatGPT خود را با نام GPT-4 منتشر نموده است.

نسخه نو ChatGPT منتشر شد؛ هوش مصنوعی حالا ترانه می نویسد!

در نسخه تازه، این ربات می تواند به تصاویر پاسخ دهد. برای مثال، هم می تواند از روی مواد تشکیل دهنده، پیشنهاد دستور غذا بدهد و هم برای عکس ها و ویدئوها توضیح بنویسد. این نسخه تازه می تواند تا 25هزارکلمه را پردازش کند که تقریبا 8برابر نسخه اولیه ChatGPT است.

تا به امروز درخواست های رایج برای این نسخه تازه شامل؛ نوشتن آهنگ، شعر، متون بازاریابی، کد کامپیوتری و یاری به انجام تکالیف مدرسه است، اگرچه معلمان می گویند، دانش آموزان نباید از آن استفاده نمایند.

ChatGPT با استفاده از زبان طبیعی شبیه انسان به سؤالات پاسخ می دهد و بعلاوه می تواند از سبک های نوشتاری دیگر مانند ترانه سراها و نویسندگان تقلید کند؛ همانطور که در سال 2021به عنوان پایگاه دانش خود از اینترنت استفاده می کرد.

این نگرانی وجود دارد که این روبات روزی بتواند بسیاری از مشاغلی را که در حال حاضر به وسیله انسان ها انجام می گردد را تصاحب کند. شرکت اوپن ای آی گفت که 6ماه روی ویژگی های ایمنی GPT-4 وقت گذاشته است و آن را براساس بازخورد انسانی، آموزش داده است. با این حال هشدار داده که ممکن است همچنان مستعد اشتراک گذاری اطلاعات نادرست باشد.

GPT-4در ابتدا برای مشترکین ChatGPT Plus در دسترس خواهد بود که 20 دلار در ماه برای دسترسی به نسخه پریمیوم به این سرویس می پردازند. موتور جست وجوی Bing متعلق به مایکروسافت نیز از سوی این ربات چت تقویت می گردد.

این غول فناوری 10میلیارددلار در OpenAI سرمایه گذاری نموده است.

GPT-4مانند ChatGPT نوعی هوش مصنوعی مولد است. هوش مصنوعی مولد از الگوریتم ها و متن پیش بینی نماینده برای ایجاد محتوای تازه براساس درخواست ها استفاده می نماید. شرکت OpenAI گفت که GPT-4مهارت های استدلالی پیشرفته تری نسبت به ChatGPT دارد. به عنوان مثال، این مدل می تواند زمان های دیدار موجود را به 3 بخش زمانبندی کند.

OpenAI بعلاوه همکاری تازهی با اپلیکیشن یادگیری زبان دولینگو و Be My Eyes، اپلیکیشنی برای افراد کم بینا، برای ایجاد ربات های چت هوش مصنوعی که می تواند به کاربران خود در استفاده از زبان طبیعی یاری کند، اعلام نمود.

با این حال، اوپن ای آی این موضوع را مدنظر قرار داده است که GPT-4هنوز کاملا قابل اعتماد نیست و ممکن است تا حدودی دچار اشتباه و اصطلاحا توهم گردد؛ معضلی که در آن هوش مصنوعی حقایقی را از خود ابداع می نماید، یا خطاهای استدلالی را مرتکب می گردد. از زمان راه اندازی این چت ربات در نوامبر 2022میلیون ها نفر از آن استفاده نموده اند.

منبع: همشهری

منبع: فرادید

به "نسخه نو ChatGPT منتشر شد؛ هوش مصنوعی حالا ترانه می نویسد!" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "نسخه نو ChatGPT منتشر شد؛ هوش مصنوعی حالا ترانه می نویسد!"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید