دستور روحانی به وزیر نفت

به گزارش وبلاگ نرم افزار سریر، رئیس جمهور با قدردانی از کوشش همه کارکنان وزارت نفت، به مهندس بیژن زنگنه وزیر نفت دستور داد که به فرایند پیشبرد برنامه ها و سیاستهای افزایش فراوری فرآورده های نفتی و جلوگیری از خام فروشی نفت، بیش از پیش شتاب دهد.

دستور روحانی به وزیر نفت

حسن روحانی روز آدینه در این گفت وگو اظهارداشت: با توجه به برنامه های مالی دولت در یکسال اخیر و تحقق پیشبرد این برنامه ها بدون اتکاء بودجه کشور به درآمدهای نفتی که برای نخستین بار در تاریخ کشور تجربه شد، این فرصت بسیار مغتنم فراهم شده تا بتوانیم هر چه بیشتر از خام فروشی نفت نیز فاصله بگیریم.

رئیس جمهور با اشاره به نوسات شدید در بازار دنیای نفت و کاهش بهای آن، گفت: شتاب دادن به برنامه های تدوین شده این وزارتخانه برای برای افزایش فراوری فراورده های نفتی و جلوگیری از خام فروشی، می تواند آسیب نوسات شدید بازار دنیای و کاهش بهای نفت را بر اقتصاد نیز به حداقل ممکن برساند.

روحانی امسال را سال آماده سازی و بهره برداری از پروژه های عظیم عمرانی و زیربنایی در کشور خواند و از وزیر نفت خواست به گونه ای برنامه ریزی کند که پروژه های عظیم نفتی کشور طبق برنامه ریزی و زمانبندی تدوین شده، در موعد مقرر در امسال مورد بهره برداری قرار گیرند.

رئیس جمهور اضافه نمود: چنانچه در جهت پیشبرد این برنامه ریزی ها نیز مشکل و مانعی وجود دارد سریعا این مسائل به ستادی که برای این منظور در دفتر رئیس جمهور تشکیل شده، ارجاع گردد تا هر چه سریعتر این موانع احتمالی با همراهی و همکاری رفع گردد.

وزیر نفت نیز در این گفت و گو گزارشی را درباره فرایند پیشرفت پروژه های نفتی، بازار دنیای نفت و تبادلات نفتی با کشورهای دنیا ارائه داد.

منبع: فرارو

به "دستور روحانی به وزیر نفت" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "دستور روحانی به وزیر نفت"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید