واردات برنج هندی متوقف شد

به گزارش وبلاگ نرم افزار سریر، دبیر کمیسیون تأمین کنندگان برنج کشور از توقف واردات برنج از هند تا متعادل سازی تراز تجاری با این کشور اطلاع داد.

واردات برنج هندی متوقف شد

به گزارش وبلاگ نرم افزار سریر به نقل از اقتصاد آنلاین، مسیح کشاورزی با اعلام خبر توقف واردات برنج از هند، تأکید کرد: این توقف موقتی است و در آینده در صورت لزوم و فراهم شدن شرایط، بار دیگر از سر گرفته خواهد شد.

وی شرح داد: توقف واردات برنج از هند برای متعادل سازی تزار تجاری با این کشور است و در صورت متعادل شدن آن یا حرکت به سمت مثبت شدن، در صورت لزوم از سر گرفته خواهد شد.

به گفته کشاورزی توقف واردات از هند تنها مختص برنج نیست و دیگر محصولات کشاورزی مانند چای را نیز شامل می گردد.

وی در پاسخ به این پرسش که توقف واردات برنج از هند تا متعادل سازی تراز تجاری خللی در تأمین احتیاج بازار برنج ایجاد نمی کند، گفت: در حال حاضر احتیاجمند واردات برنج از هند نیستم، چرا که به مقدار کافی برنج خارجی برای تأمین احتیاج کشور وارد و ذخیره شده است.

کشاورز مقدار واردات برنج خارجی از ابتدای سال تا به امروز به وسیله بخش دولتی را بیش از 223 هزار تن و به وسیله بخش خصوصی را 921 هزار تن اظهار داشت.

وی یادآور شد: هر چند ذخایر برنج خارجی جوابگوی احتیاج بازار کشور است، اما برای اینکه در ماه های پایانی سال همراه افزایش تقاضا برای مصرف برنج، دچار خلاء در بازار این کالا نشویم، واردات 400 هزار تن برنج خارجی از منابع دیگر پیش بینی شده است.

دبیر کمیسیون تأمین کنندگان برنج کشور با اشاره به افزایش فراوری برنج در کشور در امسال، این اطمینان را داد که مسئله ای در بازار برنج برای تأمین احتیاج کشور به وجود نخواهد آمد.

وی توضیح داد: البته ما با کمیسیون کشاورزی مجلس و وزیر جهادکشاورزی جلسه داشته ایم و از آن ها خواسته ایم که اقدامات لازم برای مثبت شدن سریع تر تراز تجاری صورت گیرد تا در آینده و در صورت لزوم، امکان واردات برنج از هند فراهم باشد.

گفتی است، شایگان ادیبی، مجری طرح برنج وزارت کشاورزی، مقدار فراوری برنج در امسال را فراتر از 2 میلیون و 400 هزار تن عنوان نموده و گفته است: این حجم فراوری نسبت به میانگین سال های فراوری نرمال حدود 20 درصد افزایش فراوری دارد و نسبت به سال گذشته که مقدار فراوری کمتر از نرمال بوده، حدود 30 درصد افزایش داشته است.

منبع: همشهری آنلاین

به "واردات برنج هندی متوقف شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "واردات برنج هندی متوقف شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید