دزدی دریایی با همت نیروی دریایی ارتش و سپاه صفر شد

به گزارش وبلاگ نرم افزار سریر، جلیل اسلامی گفت: به همت نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی و نیروی دریایی سپاه دزدی دریایی در ماه های اخیر یا صفر شده و یا به صفر نزدیک است.

دزدی دریایی با همت نیروی دریایی ارتش و سپاه صفر شد

به گزارش گروه مالی وبلاگ نرم افزار سریر، مراسم روز جهانی دریانوردی امروز با حضور مدیران کشوری و لشکری حوزه دریا در سازمان بنادر و دریانوردی در حال برگزاری است. در این مراسم معاون دریایی سازمان بنادر و دریانوردی گفت: شعار سال جاری سازمان جهانی دریانوردی کشتیرانی پایدار برای سیاره پایدار است که این سازمان این شعار را در ابتدای سال جاری معین نموده است، اما اعلام شد اگر می دانستیم شرایط کرونا این گونه می گردد تغییری در شعار ایجاد می کردیم.

وی ادامه داد: ما در اوایل سال جاری روز جهانی دریانورد را داشتیم و در خاتمه سال هم همایش ارگان های دریایی برگزار خواهد شد.

جلیل اسلامی گفت: با شیوع کرونا در کشور اوایل سال جاری انواع مدل های حمل و نقلی دچار رکود جدی شد، اما حمل و نقل دریایی یک لحظه هم تعطیل نشد و این ثمره کوشش فعالان صنعت است.

وی با بیان این که بدون حمل و نقل دریایی اقتصاد جهان بی معنا است، گفت: راهبرد هایی که در حوزه دریا وجود دارد و سازمان بنادر دنبال می نماید گسترده است.

* مشکل سوخت کم سولفور حل شد

معاون دریایی سازمان بنادر و دریانوردی با بیان این که همزمان با شیوع کرونا ما وظیفه داشتیم قوانین بین المللی را هم رعایت کنیم، گفت: یکی از این قوانین موضوع سوخت کم سولفور بود که مشکل آن حل شد و اعلام می کنیم کشتیرانی های ما بر اساس پروتکل های تعریفی با استاندارد های بین المللی منطبق هستند و هیچ بندری در جهان نمی تواند محدودیت هایی در این حوزه برای کشتی های ما ایجاد کند.

اسلامی اضافه نمود: در توسعه زیرساخت های بخش خصوصی کار های خوبی صورت گرفته است، ما 260 دوره آموزشی در استان ها برگزار نموده ایم و در حوزه اسنادی هم دستورالعمل ها به روز شده است و مورد تأیید کشور هایی است که با آن ها توافق داریم.

وی ادامه داد: در موضوع بیمه دریانوردان با وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی جلساتی برگزار گردید و برای اولین بار قرارداد کار دریایی در حال شکل دریافت است و در آینده نزدیک مشکل قرارداد های دریایی برطرف می گردد.

معاون دریایی سازمان بنادر و دریانوردی تأکید کرد: در ماه های اخیر دیگر خبری از دزدی دریایی نیست و با کوشش نیروی دریایی ارتش و نیروی دریایی سپاه دزدی های دریایی یا به صفر رسیده و یا نزدیک به صفر است.

اسلامی گفت: در خصوص مؤسسات ملی رده بندی چارچوب کار و سند عالی صورت گرفته است و منتظر هستیم در شرایط ثبات مالی این پروژه را شروع کنیم. البته دو مؤسسه موجود در کشور در این باره همکاری مناسبی دارند.

* برای جایگزینی شناور های سنتی با شناور های فلزی آماده ایم

وی بیان نمود: سفارش 90 فروند شناور خدماتی برای سال جاری داده شده است.

معاون دریایی سازمان بنادر و دریانوردی گفت: در ماه های اخیر در حوزه آلودگی دریا توسط آلاینده ها اخبار مختلفی داشتیم که فعالان این عرصه در بخش دولتی و خصوصی کوشش کردند این آلودگی ها برطرف گردد.

اسلامی اضافه نمود: در حوزه امداد و نجات سالانه بیش از هزار نفر توسط مجموعه همکاران دریایی از مرگ و حادثه نجات می یابند و 120 هزار عملیات دریایی سالانه در حوزه بنادر انجام می گردد. همچنین سالانه 6 هزار بازرسی کشتی در بنادر داریم که تضمین کشتیرانی ایمن است.

وی بیان نمود: طراحی شناور های جایگزین را انجام داده ایم که به تأیید مؤسسات رده بندی رسیده است. با طرح ساماندهی شناور های سنتی که چند روز پیش در کمیسیون دولت رخ داد، ما برای جایگزینی شناور های سنتی با شناور های فلزی آماده ایم.

منبع: خبرگزاری دانشجو

به "دزدی دریایی با همت نیروی دریایی ارتش و سپاه صفر شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "دزدی دریایی با همت نیروی دریایی ارتش و سپاه صفر شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید