تعداد طرح ها و مقاله های سال98، چالش های دانشکده پزشکی

به گزارش وبلاگ نرم افزار سریر، رئیس دانشکده پزشکی دانشگاه علوم پزشکی ایران گفت: دانشکده پزشکی با وجود 634 عضو هیئت علمی و 3421 دانشجو دارای68 H-index است. تعداد مقالات ارائه شده در دانشکده پزشکی طی چهار سال اخیر رشد داشته و حدود 38 طرح و 44 مقاله پژوهشی در سال 98، ارائه شده است.

تعداد طرح ها و مقاله های سال98، چالش های دانشکده پزشکی

به گزارش وبلاگ نرم افزار سریر، نشست ادواری دانشکده های دانشگاه علوم پزشکی ایران با آنالیز چالش های دانشکده پزشکی و با حضور رئیس دانشگاه علوم پزشکی ایران، معاونان، روسای دانشکده ها و مدیران، امروز چهارشنبه، هفتم اسفند 98 تشکیل شد.

در این جلسه دکتر جلیل کوهپایه زاده، رئیس دانشگاه علوم پزشکی ایران بر تعامل و بهره برداری از امکانات تاکید نمود و اضافه نمود: در مدیریت های تحت پوشش باید تعامل نزدیک در سطوح مختلف برقرار گردد و مدیران سطوح بالاتر پیگیری امور را به عهده بگیرند. باید یک بازنگری آنی و دقیق با نگاه بلند نظرانه جهت آنالیز چالش ها انجام گردد و حل موضوعاتی که مورد احتیاج است تسریع یابد. برای حل مسائل گروه های مختلف؛ سیاست کافی نیست بلکه راهبرد مورد احتیاج است.

وی با اشاره به بودجه دانشگاه علوم پزشکی ایران در سال آینده اعلام کرد: فرآیندها باید شفاف باشد و از ظرفیت ها و توانایی های موجود در راستای درآمدزایی بهره برداری کرد. آموزش های مجازی باید عملیاتی گردد و اقدامات جهت پیشبرد امور از حالت شکلی خارج و اجرایی گردد.

کوهپایه زاده از زحمات همکاران دانشکده پزشکی دانشگاه علوم پزشکی ایران تشکر و اظهار کرد: این دانشکده از بعضی دانشگاه های سطح کشور بزرگتر است.

وی در ادامه، از خرید تجهیزات مورد احتیاج آموزشی و پژوهشی با همکاری ستاد نانو جهت دانشکده ها اطلاع داد.

در بخش دیگری از این نشست، دکتر کامران آقاخانی، رئیس دانشکده پزشکی دانشگاه علوم پزشکی ایران ؛ گزارشی از عملکرد دانشکده پزشکی را ارائه کرد و اضافه نمود: دانشکده پزشکی با وجود 634 عضو هیئت علمی و 3421 دانشجو دارای68 H-index است. تعداد مقالات ارائه شده در دانشکده پزشکی طی چهار سال اخیر رشد داشته و حدود 38 طرح و 44 مقاله پژوهشی در سال 98، ارائه شده است.

رئیس دانشکده پزشکی با اشاره به اجرای سامانه طبیب جهت لاگ بوک دانشجویان، خاطر نشان کرد: در مورد طرح های ارتباط با صنعت ، گروه فیزیک پزشکی با شش طرح و پزشکی اجتماعی با 10 طرح، به عنوان برترین گروه های دانشکده پزشکی در این حوزه به شمار می فرایند.

در ادامه چالش های دانشکده پزشکی از جمله چالش های گروه های پژوهشی، تخصصی، تحصیلات تکمیلی، مهارت های بالینی، امور هیئت علمی، دانشجویی فرهنگی، اقتصادی و اداری و پزشکی عمومی مطرح و پیرامون آنالیز مسائل موجود بحث و گفتگو شد که از مهمترین آن ها می توان به مواردی چون، عدم پرداخت بودجه مورد احتیاج، تامین نیروی انسانی، عدم خرید مواد آزمایشگاهی ضروری، مسائل مربوط به حوزه فناوری، عدم سازماندهی در برگزاری آزمون ها، مستعمل شدن ابزار و وسایل تحقیقاتی، فرایند ارزشیابی آموزش های بالینی، پفراینده ارتقاء اساتید و در نظر دریافت امتیاز برای اعضای هیئت علمی و همچنین درخواست های انجمن های علمی دانشجویی اشاره نمود.

در این نشست، به کمبود امکانات ورزشی برای تمام فراگیران، عدم تطبیق چارت سازمانی در دانشکده پزشکی و کمبود فضای فیزیکی هم اشاره شد و هریک از معاونان با توجه به حیطه کاری مجموعه خود، راهکارهای مناسب را ارائه کردند.

منبع: خبرگزاری ایسنا

به "تعداد طرح ها و مقاله های سال98، چالش های دانشکده پزشکی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تعداد طرح ها و مقاله های سال98، چالش های دانشکده پزشکی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید