الگوی سنی خروج رتبه های برتر کنکور سراسری از کشور

به گزارش وبلاگ نرم افزار سریر، یکی از مسائل مهم در آنالیز آمار خروج المپیادی ها ورتبه های برتر کنکور، سن خروج افراد است.

الگوی سنی خروج رتبه های برتر کنکور سراسری از کشور

به گزارش خبرنگار حوزه دانشگاهی گروه علمی پزشکی وبلاگ نرم افزار سریر، عموم افرادی که قصد ادامه تحصیل به خارج از کشور را دارند، پس از انتها یکی از مقاطع تحصیلی دانشگاهی (کارشناسی، کارشناسی ارشد یا دکتری حرفه ای و دکتری تخصصی) تصمیم به ترک کشور برای ادامه تحصیل یا کار می نمایند.

باتوجه به زمان منطقی برای طی دوره های فوق و با لحاظ زمانی برای انجام فرآیند های مربوط به خروج از کشور، می توان در خصوص درصد خروج هر یک از گروه های هدف نتیجه گیری نمود. بدیهی است که این موضوع برای گروه های مختلف فرق دارد. این موضوع برای دو دسته مختل المپیادی ها و رتبه های برتر کنکور سراسری به صورت جداگانه مورد آنالیز قرار گرفته است.

طبق آمار های اعلام شده از سوی سالنامه مهاجرتی ایران، بیشتر افراد از برگزیدگان کنکور ریاضی (رتبه های 1 تا 150) در سنین 22 تا 23 سال پس از دریافت مدرک کارشناسی خود اقدام به خروج از کشور می نمایند.

در مجموع 75 درصد خروج ها در این گروه پس ازاتمام دوره کارشناسی و کارشناسی ارشد انجام می شوندو 25 درصد مابقی مربوط به خروجی ها در طول دوره دکتری و پس از آن هستند.

در گروه علوم تجربی نیز با توجه به اینکه بیشتر دانشجویان برتر (رتبه 1 تا 150) در رشته های پزشکی با طولدوره 7 الی 8 ساله تحصیل می نمایند، عمدتا سن خروج از کشور پس از 26 سال که به طور معمول پس از دوره دکتری حرفه ای است.

در مقابل درصد قابل توجهی ازخروج های مربوط به برگزیدگان کنکور تجربیبا رتبه های کمتر از 1000 در سنین کمتر از 25 سال روی می دهد.

در گروه علوم انسانی غالب خروج های افراد در حین دوره کارشناسی و یا پس از دریافت مدرک کارشناسی روی می دهد. آنالیز آمار نشان می دهد کهبیشتر خروج های در این گروه رشته تحصیلی پس از اتمام دو دوره کارشناسی و کارشناسی ارشد صورت پذیرفته است.

بیشتر بخوانید

وبلاگ نرم افزار سریر علمی پزشکی دانشگاه و کنکور

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

به "الگوی سنی خروج رتبه های برتر کنکور سراسری از کشور" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "الگوی سنی خروج رتبه های برتر کنکور سراسری از کشور"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید