27 عکس جالب از وسایل دکوری دست ساز مناسب برای دیوار خانه

به گزارش وبلاگ نرم افزار سریر، بنظرم بیشترین خلاقیت در طراحی و دکوراسیون داخلی، در بخش وسایل دکوری دست ساز ساخته شده به وسیله افراد خوش ذوق و علاقمند به طراحی دیده می گردد. جشنواره هایی که به صورت متعدد در کشور برگذار می گردد نشان دهنده علاقه ما ایرانی ها به وسایل دست ساز و خلاقانه است، در این جشنواره ها و نمایشگاه ها خلاقیت های زیادی دیده می گردد که تعداد کثیری از آنها به منازل مسکونی راه می یابند. در این پست قصد دارم به معرفی تعدادی وسایل دکوری جالب با بافت ها و رنگ های گوناگون بپردازم که تا حدودی با مدل های دیده شده در بازار و نمایشگاه ها تفاوت دارد. با نصب کردن چنین طرح هایی بروی دیوار خانه می توانید برترین استفاده را از یک نقطه کانونی شیک و زیبا در دکوراسیون خود ببرید. از آنجایی که رنگ های استفاده شده در این دکوری ها قوی و شاخص است، در همان نگاه اول، توجه همه را به سمت خود جلب می نمایند. برای آشنایی بیشتر لطفا تا انتهای مطلب با ما همراه باشید.

27 عکس جالب از وسایل دکوری دست ساز مناسب برای دیوار خانه

برای مثال در شکل اول کلاژی را مشاهده می کنید که بافتی تشکیل شده از چروک های متعدد و درهم رفته دارد. ترکیب همین طرح ساده با رنگ های متفاوت باعث شده شاهد یک طرح ساده اما بسیار جالب و زیبا باشیم. چنین طرحی برای دکوراسیون اتاق نشیمن بسیار خوب جواب خواهد داد. طرح بعدی را می گردد یکی جالب ترین وسایل دکوری دست ساز دانست، این اثر هنری بوسیله چسباندن تکه های متفاوت و عمدتا دور ریختی بروی یک لوح شیشه ای ایجاد شده و رنگی یکدست و واحد دارد. اگر به عکس ها دقت کنید مشاهده می کنید که از انگشتر گرفته تا فنجان شکسته و دکمه لباس در این کلاژ زیبا استفاده شده است.

طرح های بعدی اما بسیار ساده تر از مدل هایی هستند که پیش تر مشاهده فرمودید. نمونه اول تابلویی پارچه ای و بافته شده با تکه های پاره شده لباس است. جالبی این طرح این است که تکه های لباس هر کدام مخصوص یک فرهنگ خاص است. اما تابلوی دوم بازهم ایده ساده تری را نشان می دهد. در این تابلو از برگ مجلات و کتاب های مصور رنگی استفاده شده که به شیوه ای هنری تا شده و بروی تابلو با ترتیبی نامنظم چسبانده شده اند. تمامی برگ ها فقط یک تا ساده خورده اند اما رنگ متفاوت آنها کنار هم باعث شده با یک اثر هنری طرف باشیم.

حتما شما هم در کودکی با کاغذ دفتر خود موشک های زیادی درست کردید. حال در شکل زیر مشاهده می کنید که همین موشک های ساده چگونه به یک دکوری جالب تبدیل شده اند. در حقیقت ماهیت اصلی وسایل دکوری دست ساز همین است که با ایده ها و وسایل ساده طرح های جالبی درست می گردد که تا بحال کسی آنها را بکار نبرده است. ایده جالب دیگر که تابلوهای چوبی کنده کاری شده هتند. خودتان هم می توانید چنین طرح های جالبی را درست کنید فقط به چند تخته چوب و اره مویی جهت برش دادن و یک اسپری رنگ احتیاج دارید. با درآوردن شکل قاشق و چنگال روی تخته های چوبی می توانید تابلو هنری برای آشپزخانه یا غذاخوری خود بسازید.

بافتنی های زیبایی که عمدتا مادرها و مادربزرگ ها برای سفره یا میز غذاخوری می بافتند خیلی وقت است که دیگر دیده نمی شوند. اما یک طراح خلاق با استفاده از همین بافتنی های ساده تابلوهایی را درست نموده که برای نصب در اتاق هایی با دکوراسیون کلاسیک و سنتی برترین گزینه هستند. بافتنی هایی که غالبا برای زیر قابلمه یا زیر ظرف غذا بروی سفر و میز استفاده می شد هم اکنون به یک تابلوی زیبا و لوکس تبدیل شده اند. ایده جالب دیگر فریم گرفتن دور کاغذ کادوها یا کاغذ دیواری ها و تبدیل آنها به یک تابلو نقاشی و هنری است. ایده ای ساده اما بسیار شیک و جالب.

×

خوانندگان این نوشته مطالب زیر را هم خوانده اند:

در خاتمه توضیحات یک ایده بسیار خلاقانه را معرفی می کنم که مسلما یکی از ساده ترین وسایل دکوری دست ساز است، حتی می توانید خودتان به راحتی آنرا بسازید. به این نوع تابلوی نقاشی که در شکل زیر مشاهده می کنید، تابلوی انتزاعی یا غیر واقعگرا می گویند که یکی از دو سبک نقاشی هنری است. نقاشی انتزاعی گاهی می تواند بسیار پیچیده باشد اما در اینجا با یک پروژه بسیار ساده سروکار داریم. ابتدا باید با یک سری چسب های نواری بروی یک تکه بوم نقاشی طرحی من درآوردی بروی تابلو ایجاد کنید، اصلا لازم نیست بروی معنی این طرح فکر کنید فقط یک طرح رندوم ایجاد کنید. سپس آغاز به رنگ زدن کل تابلو کنید و پس از خشک شدن رنگ چسب ها را جدا کنید. مشاهده می کنید که یک تابلو نقاشی هنری به سبک خودتان خلق نموده اید.

در ادامه سایر طرح ها را مشاهده می فرمایید:

منبع: اتاق

به "27 عکس جالب از وسایل دکوری دست ساز مناسب برای دیوار خانه" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "27 عکس جالب از وسایل دکوری دست ساز مناسب برای دیوار خانه"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید