گیلان میزبان مهمانانی زیبا از شمال اروپا و سیبری

به گزارش وبلاگ نرم افزار سریر، خبرنگاران/گیلان فرمانده یگان حفاظت محیط زیست گیلان گفت: جمعیت خوبی از پرندگان مهاجر برای زمستان گذرانی در گیلان فرود آمده اند.

گیلان میزبان مهمانانی زیبا از شمال اروپا و سیبری

ساسان اکبری پور در گفت و گو با وبلاگ نرم افزار سریر گفت: هر ساله پرندگان مهاجر از سمت شمال اروپا و سیبری برای زمستان گذرانی به گیلان مهاجرت می نمایند و بیشترین پرندگان تالاب انزلی و پارک ملی بوجاق را برای زمستان گذرانی انتخاب می نمایند.

وی اضافه کرد: پارسال بیش از 200 هزار قطعه پرنده مهاجر وارد گیلان شد و سال جاری نیز شرایط جمعیت پرندگان مهاجر از ابندای شروع ورود این مهمانان زیبا به گیلان خوب بوده است.

اکبری پور با تأکید بر اینکه پرندگان مهاجر تا اواخر اسفند در تالاب های این استان ماندگار هستند، توضیح داد: تالاب های بین المللی انزلی، پارک ملی بوجاق، امیرکلایه لاهیجان، استیل عباس آباد آستارا، سرخانکل و سلکه از جمله تالاب هایی در گیلان هستند که از پرندگان مهاجر میزبانی می نمایند.

وی گفت: تا به امروز بیشترین پرندگان مهاجر گیلان در سالجاری در سرخانکل و سلکه تالاب انزلی فرود آمده اند و منتظر ورود قوها هستیم.

فرمانده یگان حفاظت محیط زیست گیلان اضافه کرد: شکار غیرمجاز و تخلفات شکار همچنان وجودارد و ما نیز نظارت ها را افزایش داده ایم تا افراد سودجو نتوانند تالاب ها را به محیطی نا امن برای این پرندگان تبدیل نمایند.

اکبری پور با بیان اینکه به صورت محسوس و نامحسوس بازار فروش پرندگان را رصد می کنیم، ادامه داد: گیلان به علت قرار گرفتن در در کریدور مهاجرت پرندگان در خطر ابتلای آنفولانزای پرندگان وجود دارد و خوشبختانه تا به امروز موردی از این بیمای در گیلان مشاهده نشده است.

وی با اشاره به اینکه متاسفانه وجود بیماری بیماری آنفلوآنزای فوق حاد پرندگان در اردبیل و سمنان گزارش شده، ادامه داد: گیلان از استان های قطب فراوری نماینده مرغ است و باید مراقب باشیم تا مبادا این بیماری به گیلان وارد گردد.

فرمانده یگان حفاظت محیط زیست گیلان گفت: خوتکای پرسفید، کاکایی، مرغابی، باکلان، لک لک، غاز خاکستری، غاز پیشانی سفید و پلیکان از مهمترین پرندگان مهاجری هستند که هرساله به تالاب های گیلان کوچ می نمایند.

منبع: خبرگزاری ایسنا

به "گیلان میزبان مهمانانی زیبا از شمال اروپا و سیبری" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "گیلان میزبان مهمانانی زیبا از شمال اروپا و سیبری"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید