پورشه ماکان 2022 با قدرت موتور بیشتر و حذف مدل توربو معرفی گشت

به گزارش وبلاگ نرم افزار سریر، پورشه ماکان 2022 دیگر مدلی با نام توربو نخواهد داشت. اما علاقه مندان به این برند آلمانی نگران نباشند، چرا که مدل GTS اکنون به اندازه مدل توربو قدرتمند است.

پورشه ماکان 2022 با قدرت موتور بیشتر و حذف مدل توربو معرفی گشت

پورشه ماکان 2022

وبلاگ نرم افزار سریر - محمد فتح اللهی - پورشه ماکان 2022 بالاخره معرفی گشت. بارها در سایت ها و شبکه های اجتماعی ویدئوها و تصاویر جاسوسی از مدل های آزمایشی این خودرو در طول ماه های گذشته منتشر شده بود. حال می توانیم براساس اطلاعاتی که پورشه در اختیارمان قرار داده است بیشتر در مورد این کراس اوور دوست داشتنی صحبت کنیم.

مدل توربو رفت، GTS اکنون بالاترین رده در میان تریم های ماکان است

بمب خبری در مورد ماکان 2022 نبود و حذف کامل تریم توربو است. اما نباید از کمبود قدرت در این خودرو نگران باشیم. مدل GTS اکنون بالاترین رده یا فلگشیپ مدل های آینده ماکان خواهد بود. ماکان GTS تازه 434 اسب بخار قدرت دارد و این قدرت از موتور V6 با حجم 2/9 لیتر بدست می آید.

پورشه می گوید ماکان 2022 با استفاده از پکیج Sport Chrono که بصورت آپشنال قابل سفارش گذاری است، شتاب صفر تا صد کیلومتر این خودرو 4/1 ثانیه خواهد بود. همچنین سرعت گیری با این کراس اوور تا 270 کیلومتر در ساعت ادامه خواهد داشت که این 3/2 کیلومتر بیشتر از حداکثر سرعت مدل توربو قبلی است.

افزایش عملکرد تمامی تریم ها

پورشه ماکان تازه در تمامی مدل های خود افزایش قدرت و عملکرد را خواهد داشت. تریم استاندارد این خودرو اکنون 261 اسب بخاری است که گشتاور 400 نیوتن متری را در اختیار مالک خود قرار می دهد. این قدرت و گشتاور حاصل کارکرد پیشرانه چهار سیلندر 2 لیتری آن است.

تریم S هم اکنون جای GTS قبلی به تولید خواهد رسید. این یعنی حالا 375 اسب بخار خروجی موتور V6 آن قابل بهره برداری است. تمامی مدل ها و تریم های ماکان تازه از گیربکس هفت سرعته PDK پورشه استفاده می کنند. همچنین نیروی موتور هم به هر چهار چرخ این خودرو منتقل می شوند.

در مدل GTS می توان ترمزهای سفارشی با کلیپرهای قرمز رنگ را برای آن سفارش گذاری کرد. سیستم تعلیق adaptive بادی این خودرو نسبت به مدل قبلی اکنون ارتفاع کمتری دارد. همچنین پورشه در زمان معرفی این خودرو گفت که تعلیق های این خودرو نسبت به مدل GTS قبلی حالا 15 درصد سفت تر هستند.

پکیج ویژه

برای ماکان تازه می توان sport package را هم سفارش داد. این پکیج شامل Sport Chrono و Porsche Torque Vectoring Plus است که سط عملکرد بالاتری را در اختیار مالک خودرو قرار می دهد.

آیینه های جانبی این پکیج ویژه به رنگ سیاه است. رینگ های 21 GT Design در این مجموعه دیده می شود و صندلی 18 جهته کاملاً راننده را در بر می گیرد. در این پکیج ویژه بخش های سیاه رنگ دیگری همچون بخش کناری زیر درب ها، سپر جلو و عقب هم دیده می شود.

پورشه می گوید 7 طرح تازه برای رینگ ها را می توان جهت استفاده در ماکان سفارش داد. این هفت طرح تازه در سایز های 19 تا 21 اینچ قابل سفارش از سوی مشتریان هستند.

پورشه ماکان 2022

بیشترین تغییرات را می توان در سپر جلو و عقب این خودرو یافت. جایی که در سپر عقب نمایی شبیه به دیفیوزر تقریباً تا نیمه این بخش را به خود اختصاص داده است. در نمای جلو چراغ های LED دیده می شوند و بخش میانی سپر جلو به رنگ سیاه درآمده است.

داخل خودرو

در بخش داخلی هم تغییرات همین قدر ظریف هستند. طراحی مجموعه داشبورد مجدداً اجرا شده و حالا عناصر لمسی بیشتری در کابین دیده می شود. همین امر موجب شده است که شما زمانی که در درون خودرو و پشت فرمان آن قرار می گیرید، احساس فضای بیشتری داشته باشید.

طراحی دسته دنده نسبت به مدل قبلی تغییر یافته است و اکنون خوش دست تر از هر زمانی است. تاچ اسکرین 10.9 اینچی هر اطلاعاتی که سرنشینان نیاز داشته باشند در اختیارشان قرار می دهد و ساعت و کرنومتر ویژه پورشه مانند همیشه روی داشبورد قرار گرفته است.

قیمت تمام شده

پورشه اعلام کرده است که ماکان 2022 به قیمت 54،900 دلار به فروش می رسد. برای خرید مدل S آن باید 65،400 دلار هزینه کرد و تریم فلگشیپ یا GTS هم 79،000 دلار قیمت خورده است. البته اگر مایل هستید این خودرو را درب منزل تحویل بگیرد، می بایست 1،350 دلار هزینه بیشتری کنید.

پورشه اعلام کرده است که ماکان تازه در تمامی تریم ها، اوایل سال آینده میلادی به کنندگی های این برند آلمانی خواهند رسید.

منبع: بیت ران

به "پورشه ماکان 2022 با قدرت موتور بیشتر و حذف مدل توربو معرفی گشت" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "پورشه ماکان 2022 با قدرت موتور بیشتر و حذف مدل توربو معرفی گشت"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید