کم استهلاک ترین خودروهای داخلی و خارجی بازار ایران

به گزارش وبلاگ نرم افزار سریر، کم استهلاک ترین خودروهای داخلی و خارجی بازار ایران کدامند؟ هنگام خرید یک خودرو، افراد نکات گوناگونی را در نظر می گیرند. یکی طراحی ظاهری برایش مهم است و دیگری آپشن های رنگارنگ. یکی در پی خودرویی خانوادگی و جادار است و یکی دیگر چشمش در پی یک اسپرت مجذوب کننده کوپه! اما قطعا هیچ کس دوست ندارد خودرویی بخرد که هر روز سروکارش به تعمیرگاه و قطعه فروشی بیفتد.

کم استهلاک ترین خودروهای داخلی و خارجی بازار ایران

استهلاک پایین خودرو، یکی از مهم ترین عوامل در بخش کیفیت خودرو است که باید به آن توجه ویژه ای کرد. چه بسیار خودروهایی که با ظاهری بسیار زیبا و زرق و برق فراوان، استهلاک بسیار بالایی دارند و مالکان گاهی باید چندین برابر قیمت اصلی قیمت خودرو، بابت هزینه نگهداری و تعمیر آن بپردازند و در نتیجه، به کل از خرید آن پشیمان می شوند. از طرف دیگر، متاسفانه امروزه بعضی شرکت های خودروسازی، سیاست خاصی را در پیش گرفته اند که بر اساس آن کیفیت بعضی قطعات را آن قدر پایین می گیرند که فرد مجبور به تعویض مدام آن ها باشد.

با تمامی این اوصاف، خرید خودرویی با کمترین استهلاک ممکن، یک کار عاقلانه و منطقی است که در بازار نابه سامان امروز خودرو، باید به آن توجه داشت. در این مطلب سعی می کنیم تعدادی از خودروهای کم استهلاک ایرانی و غیرایرانی را معرفی کنیم. البته خودروهای غیر ایرانی، قیمت بسیار بالایی دارند، اما به هر حال این مطلب برای هر کسی با هر سقف بودجه ای شاید مفید باشد.

پس با ما همراه باشید تا کم استهلاک ترین خودروهای بازار ایران را به شما معرفی کنیم.

کم استهلاک ترین خودروهای ایرانی

کیفیت پایین ساخت خودرو در ایران، یکی از دلایلی است که باعث بالا رفتن استهلاک خودروهای ایرانی می گردد. اما با این وجود تعداد محدودی از خودروهای ایرانی هستند که نسبت به دیگر خودروها ارزش خرید دارند.

می توان گفت که کم استهلاک ترین خودروهای ایرانی بازار عبارتند از:

تندر 90

اولین گزینه از لیست کم استهلاک ترین خودروهای بازار ایران تندر 90 است. رنو لوگان که در ایران ابتدا با نام ال 90 و سپس با نام تندر 90 فراوری شد، یکی از با کیفیت ترین خودروهایی است که در سال 1385 به ایران وارد شد و سپس، بعد از گذشت مدتی روی خط فراوری و مونتاژ ایران خودرو نهاده شد.

تندر 90 از نظر ظاهری خودروی زیبایی نیست. ضعف طراحی بدنه و کابین این خودرو، یکی از اصلی ترین موارد انتقادی به خودرویی است که عملکرد فنی خوبش باعث فروش بالای آن شده است. شرکت پارس خودرو، زیرمجموعه سایپا، به موازات ایران خودرو، فیس لیفت نوی از تندر 90 را فراوری کرد که از نظر طراحی ظاهری خودروی زیباتری بود.

هر دو تندر 90 مجهز به یک پیشرانه 4 سیلندر 1.6 لیتری هستند که 105 اسب بخار نیرو و 140 نیوتن متر گشتاور فراوری مینمایند. تندر 90 با مصرف میانگین سوخت 7.9 لیتر یک خودروی کم مصرف و مالی نیز محسوب می گردد (این خودرو را پیشتر در مطالب کم مصرف ترین خودروهای داخلی و خارجی و مالی ترین خودورهای بازار ایران نیز معرفی نموده بودیم).

هزینه سرویس های دوره ای تندر 90 زیاد نیست. به علاوه، عملکرد فنی خوب این خودرو و کیفیت ساخت بالای آن، به خصوص در نسخه های فراوریی پارس خودرو، باعث شده که بتوان تندر 90 را به عنوان کم استهلاک ترین خودرو در ایران که نسبت به دیگر خودروهای کم استهلاک ایرانی، ارزش خرید دارد، معرفی کرد.

از دیگر مزایای این خودرو باید به بازار خوب دست دوم، فضای جادار کابین و کیفیت فنی خوب نسبت به رقبا اشاره نمود. معایب تندر 90 در فرمان پذیری ضعیف، کمبود امکانات رفاهی و طراحی ظاهری و داخلی نه چندان خوب این خودرو خلاصه می گردد.

شما می توانید با مراجعه به سایت وبلاگ نرم افزار سریر از آخرین قیمت خرید و فروش تندر 90 آگاه شوید.

کیا ریو مونتاژ

دومین خودروی کم استهلاک لیست حاضر، کیا ریو مونتاژ است. کیا ریو یکی از سدان های موفقی بود که سایپا خط فراوری آن را راه اندازی کرد. ترکیب نسبتاً خوب این خودرو در کنار کیفیت ساخت خوبش، باعث استقبال مشتریان و فروش بالای این خودرو شد.

فراوری این خودرو البته سال هاست که متوقف شده، اما هنوز هم اگر مدل های دست دوم تمیز آن را بگردد پیدا کرد، با اطمینان از قدرت موتور و استهلاک کم می توان آن را خریداری کرد. پیشرانه 4 سیلندر 1.5 لیتر این خودرو قدرتی معادل 96 اسب بخار و گشتاور 135 نیوتن متر دارد.

کیا ریو با میانگین مصرف 6.9 لیتر در صد کیلومتر، خودرویی کم مصرف نیز محسوب می گردد. در کنار این ویژگی های خوب، کیا ریو شتاب خوب، فرمان پذیری مناسب، سیستم تهویه قوی و سواری نرم نیز دارد. از جمله نقاط ضعف این خودرو باید به ترمزهای نه چندان قوی، عایق بندی ضعیف و امکانات رفاهی بسیار محدود اشاره نمود.

برای مشاهده آخرین آگهی های خرید و فروش کیا ریو مونتاژ به وب سایت وبلاگ نرم افزار سریر مراجعه کنید.

بیشتر بخوانید: خودروی صفر بخریم یا خودروی کارنموده؟

پراید

پراید واقعا خودروی عجیبی است. این خودرو پرفروش ترین خودروی تاریخ ایران است و در عین حال، شاید بدنام ترین خودرویی باشد که در خیابان های ایران قدم گذاشته است. تنها دلیلی که باعث شد پراید این همه خوب بفروشد و بازار خوبی داشته باشد، جدا از بحث قیمت مناسبش، هزینه نگهداری پایین این خودرو بود.

پراید نیازی به معرفی ندارد. پراید یک پیشرانه 4 سیلندر 8 سوپاپ 1.3 لیتری دارد که 65 اسب بخار نیرو فراوری می نماید و 105 نیوتن متر گشتاور! میانگین مصرف سوخت این خودرو 7.1 لیتر تخمین زده شده است. همان طور که می بینید عددها، خیلی قابل توجه نیستند. اما دسترسی آسان و مقرون به صرفه به قطعات پراید و بازار دست دوم قوی، در کنار استهلاک پایینش باعث این فروش عجیب و غریب خودرویی شد که نه کیفیت ساخت خوبی داشت و نه ایمنی مناسب! پراید در بخش فرمان پذیری، امکانات و حتی یک سیستم تهویه مناسب هم ضعف دارد.

شما می توانید برای اطلاع از آخرین قیمت خرید و فروش پراید به سایت وبلاگ نرم افزار سریر مراجعه کنید.

تیبا صندوقدار

یکی دیگر از کم استهلاک ترین خودروهای بازار ایران تیبا است. تیبا خودرویی بود که سایپا جایگزین پراید کرد. طراحی ضعیف تیبا، و کیفیت ساخت نه چندان خوبش، مانع فروش خوب این خودرو نشد، هر چند که نتوانست به رکورد فروش پراید دست پیدا کند.

پیشرانه 4 سیلندر 1.5 لیتری این خودرو توان فراوری قدرت 86 اسب بخار و گشتاور 128 نیوتن متر را دارد. میانگین مصرف سوخت 7.3 لیتر در کنار هزینه نگهداری پایین تیبا، استهلاک کم، ایمنی بهتر نسبت به پراید و بازار دست دوم خوب، باعث استقبال خریداران از این خودرو شده است.

از نقاط ضعف تیبا باید به کیفیت پایین ساخت، فضای کم کابین، عایق بندی ضعیف و کمبود امکانات رفاهی اشاره نمود. در هر صورت، تیبا نیز با همه خوبی ها و بدی هایش یکی از کم استهلاک ترین خودروهای ایرانی است و برای شخصی که دنبال چنین خودرویی است، گزینه خوبی به شمار می رود.

شما می توانید با مراجعه به سایت وبلاگ نرم افزار سریر از آخرین قیمت خرید و فروش تیبا صندوقدار آگاه شوید.

ساینا

ساینا یکی دیگر از سدان های سایپا است که در ادامه کوشش برای فراوری خودرویی متفاوت، به بازار خودرو عرضه شده است. سایپا در فراوری ساینا، کمی از طراحی های قدیمی فاصله گرفته و خودرویی زیباتر از دیگر فراوریاتش عرضه نموده است.

ساینا با پیشرانه 4 سیلندر 1.5 لیتری خود، قدرت 87 اسب بخار و گشتاور 128 نیوتن متر فراوری می نماید. میانگین مصرف سوخت این خودرو 7.2 لیتر است.

ساینا نسبت به دیگر خودروهای داخلی، امکانات رفاهی بیشتری دارد. این خودرو با این امکانات خوب و کابین جادار و طراحی قابل قبولش، ایمنی نسبتا خوب، استهلاک کم و هزینه نگهداری پایینی نیز دارد. اما در این میان نباید از کیفیت پایین ساخت، تجهیزات کم در مدل دنده ای و بازار خرید و فروش ضعیف آن نیز غافل شد.

در هر صورت، ساینا نیز یکی دیگر از خودروهای کم استهلاک بازار ایران به شمار می آید. شما می توانید با مراجعه به وب سایت وبلاگ نرم افزار سریر از آخرین قیمت خرید و فروش ساینا آگاه شوید.

بیشتر بخوانید: معرفی مقرون به صرفه ترین ماشین های هاچ بک ایران

خودروهای کم استهلاک خارجی

در میان خودروهای خارجی، فراوریات تویوتا، هوندا، مزدا و فولکس به خودروهایی کم استهلاک و مقاوم در دنیا مشهور هستند. البته در کشور ما، بالا بودن قیمت این خودروها، و مسائل مربوط به واردات خودرو و تحریم ها، باعث بالا رفتن قیمت قطعات و هزینه نگهداری خودروهای خارجی نیز شده است.

با این حال، تعدادی از این خودروها هنوز هم می توانند در لیست کم استهلاک ترین خودروهای بازار ایران قرار بگیرند.

تویوتا کرولا

اولین گزینه در لیست کم استهلاک ترین خودروی خارجی بازار ایران، تویوتا کرولا است. تویوتا خودرویی است که قدمت زیادی در کشور ما دارد. تویوتا کرولا، لقب پرفروش ترین خودروی دنیا را به خود اختصاص داده است.

آخرین مدل موجود از این خودرو در ایران مجهز به یک پیشرانه 4 سیلندر 2 لیتری است که توان فراوری قدرت 143 اسب بخار و گشتاور 187 نیوتن متر را دارد. این خودرو با مصرف ترکیبی سوخت 7.7 لیتر خودرویی کم مصرف، و قدرتمند است؛ خودرویی که با کیفیت ساخت بالا، قدرت و توان بسیار خوبی دارد و سال های سال روی پا و سرحال یکه تاز جاده ها خواهد بود.

به تویوتا کمری به راحتی می توان لقب کم استهلاک ترین خودروی دنیا را بخشید. از دیگر ویژگی های خوب تویوتا کرولا باید به سواری نرم و راحت، کابین بزرگ و جادار و قدرت و دوام خوب پیشرانه نیز اشاره نمود.

در این میان، طراحی کمی قدیمی تویوتا کرولا و امکانات رفاهی کم نسبت به بعضی رقبا و البته بالا بودن قیمت قطعات آن نیز بعضی از نقاط ضعف این خودرو به شمار می رود.

شما می توانید با مراجعه به سایت وبلاگ نرم افزار سریر از آخرین قیمت خرید و فروش تویوتا کرولا آگاه شوید.

تویوتا کمری

تویوتا کمری دیگر تویوتای پرفروش کمپانی ژاپنی است که یکی از بی دردسرترین خودروهای وارداتی به کشورمان محسوب می گردد. خودرویی زیبا و با کیفیت که از همان ابتدای ورود به ایران، مورد استقبال خریداران نهاده شد.

این خودرو مجهز به یک پیشرانه 4 سیلندر 2.4 لیتری است که توان فراوری قدرت 158 اسب بخار و گشتاور 218 نیوتن متر را دارد. میانگین مصرف سوخت تویوتا کمری 8.2 لیتر است. تویوتا کمری هم مانند کرولا یکی از کم استهلاک ترین خودروهای دنیا محسوب می گردد.

این سدان زیبا با کیفیت ساخت عالی، ایمنی بسیار بالا، کابین جادار و سیستم تعلیق پیشرفته یک انتخاب بسیار خوب است. از جمله نقاط ضعف این خودرو باید به ضعف هندلینگ این خودرو و کمبود امکانات رفاهی در مقایسه با رقبا اشاره نمود.

برای مشاهده آخرین آگهی های خرید و فروش تویوتا کمری به سایت وبلاگ نرم افزار سریر مراجعه کنید.

بیشتر بخوانید: برترین خودروهای ژاپنی بازار ایران را بشناسید

هوندا سیویک (Civic)

هشتمین گزینه از لیست کم استهلاک ترین خودروهای بازار ایران باز هم یک ژاپنی است. هوندا برندی شناخته شده در کشور ماست که نسخه های مختلفی از آن تا به امروز به بازار خودروی ایران وارد شده است.

هوندا سیویک، یکی از برترین مدل های هونداست که نسل نوش در سال 2012 به بازار خودروی ما وارد شد. اما ضعف شرکت وارد نماینده باعث شد که تعداد کمی از این خودروی با کیفیت در کشور ما حضور داشته باشد. این خودرو مجهز به یک پیشرانه 4 سیلندر 1.8 لیتری است که با قدرت 139 اسب بخار و گشتاور 173 نیوتن متر، میانگین مصرف سوخت 7.1 لیتر را برای خود ثبت نموده است.

طراحی ظاهری خوب و کابین جادار، کیفیت ساخت بسیار بالا، قدرت و دوام پیشرانه و مصرف کم سوخت از جمله مزایای این خودرو است. اما واردات محدود این سدان زیبا و خدمات پس از فروش ضعیفش، باعث ایجاد یک بازار خرید و فروش ضعف برای این خودرو شد. با این حال، هوندا سیویک یک خودروی جان دار و کم استهلاک به شمار می آید.

برای مشاهده آخرین آگهی های خرید و فروش هوندا سیویک به سایت وبلاگ نرم افزار سریر مراجعه کنید.

کیا سراتو

کیا سراتو یکی از محبوب ترین و پرفروش ترین سدان های وارداتی به ایران بود که خیلی زود بعد از موفقیت فروشش، روی خط مونتاژ و فراوری سایپا نهاده شد. شاخصه خوب کیا سراتو، استهلاک پایین و مصرف کم سوخت این خودرو است.

این خودرو مجهز به یک پیشرانه 4 سیلندر 1.6 لیتری است که قدرتی معادل 124 اسب بخار و گشتاور 156 نیوتن متر فراوری می نماید. کیا سراتو با مصرف سوخت 6.6 لیتر به آسانی در میان خودروهای کم مصرف در ایران قرار می گیرد.

کیا سراتو یک سدان خانوادگی مناسب است که از جمله مزایای آن می توان به قدرت خوب پیشرانه، استهلاک پایین، مصرف کم سوخت، شتابگیری بسیار خوب به خصوص در مدل وارداتی، فرمان پذیری و هماهنگی خوب پیشرانه و گیربکس اشاره نمود. در عین حال، طراحی یکنواخت و قدیمی این خودرو در کنار کمبود امکانات رفاهی و سیستم تعلیق خشک این خودرو، را باید از جمله نکات منفی این خودرو دانست.

برای اطلاع از آخرین قیمت خرید و فروش کیا سراتو مونتاژ به سایت وبلاگ نرم افزار سریر مراجعه کنید.

بیشتر بخوانید: با 900 میلیون چه ماشینی بخرم؟

هوندا آکورد

ساخت خودروهای کم استهلاک از مهارت های خاص خودروسازان ژاپنی است. هوندا آکورد یکی دیگر از خودروهای ژاپنی و با کیفیت در ایران است که کیفیت ساخت و قدرت فنی بسیار بالایی دارد.

ن سل نو این خودرو که از سال 2013 به بازار خودروی ایران وارد شد، نوید حضور خودروهای با کیفیتی را در داخل کشور داد که همچون واردات هوندا سیویک، با ضعف شرکت واردنماینده امیدها به یاس تبدیل شد.

هوندا آکورد مجهز به یک پیشرانه 4 سیلندر 2.4 لیتری است که توان فراوری 173 اسب بخار نیرو و 226 نیوتن متر گشتاور را دارد. این خودرو با میانگین مصرف سوخت 7.8 لیتر، خودرویی کم مصرف محسوب می گردد.

از مزایای هوندا آکورد می توان به طراحی ظاهری زیبا، کابین جادار ، سیستم تعلیق بسیار خوب، امکانات رفاهی متعدد، ایمنی عالی و کیفیت ساخت و پیشرانه بسیار خوب اشاره نمود. به جز ضعف واردات و خدمات پس از فروش، برای این زیبای ژاپنی هیچ ایرادی نمی توان یافت.

شما می توانید با مراجعه به سایت وبلاگ نرم افزار سریر از آخرین قیمت خرید و فروش هوندا آکورد آگاه شوید.

فولکس پاسات

در میان کم استهلاک ترین ماشین های ایران نام فولکس پاسات نیز می درخشد. این خودرو اولین نمونه از نسل نو و مدرن فراوریات فولکس واگن آلمان بود که در سال 1396 به کشورمان وارد شد.

این خودرو یکی از محصولات لوکس و خاصی بود که در کنار سدان هایی مانند رنو تلیسمان، کیا اپتیما و هیوندای سوناتا، به بازار سدان های وارداتی جان تازه ای بخشید. فولکس پاسات یک خودروی همه چیز تمام است. خودرویی که گویا هیچوقت خراب نخواهد شد.

این سدان زیبای آلمانی مجهز به یک پیشرانه 4 سیلندر توربو شارژر 1.8 لیتری است که با قدرت 178 اسب بخار، 250 نیوتن متر گشتاور فراوری می نماید. میانگین مصرف سوخت 5.8 لیتر برای فولکس پاسات نشان دهنده مالی بودن این خودرو در زمینه مصرف سوخت است.

از مزایای فولکس پاسات به جز ظاهر مدرن و زیبایش باید به کیفیت ساخت بسیار بالا، سواری نرم، سیستم ایمنی قوی، سیستم تهویه پیشرفته، امکانات رفاهی متنوع و پیشرانه قدرتمند اشاره نمود. برای این خودروی زیبا شاید فقط به نداشتن سنسور نقطه کور و حساسیت به بنزین داخلی به عنوان نقطه ضعف می توان اشاره نمود.

شما می توانید با مراجعه به سایت وبلاگ نرم افزار سریر از آخرین قیمت خرید و فروش فولکس پاسات آگاه شوید.

بیشتر بخوانید: معرفی برترین خودروهای آلمانی بازار ایران

جمع بندی لیست کم استهلاک ترین خودروهای بازار ایران

در هر صورت، این بود لیست کم استهلاک ترین خودروهای ایرانی و خارجی بازار کشورمان؛ خودروهایی که به راحتی خراب نمی شوند و خرج زیادی بر روی دست صاحبانشان نمی گذارند. فرقی ندارد که کدام یک از این خودروهای کم استهلاک را می خرید، می توانید مطمئن باشید که این خودروها زود به زود شما را روانه تعمیرگاه نمی نمایند.

در هر صورت امیدواریم که این مطلب توانسته باشد اطلاعات مفیدی در اختیارتان قرار دهد. نظر شما درباره خودروهای بالا چیست؟ آیا به نظرتان خودروهای کم استهلاک دیگری نیز هستند که در این لیست نامی از آن ها برده نشده است؟ نظرات و تجربیات خودتان را با ما در میان بگذارید.

منبع: بلاگ دیوار

به "کم استهلاک ترین خودروهای داخلی و خارجی بازار ایران" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "کم استهلاک ترین خودروهای داخلی و خارجی بازار ایران"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید