شرایط اضطراری کرونایی در جمهوری چک تمدید شد

به گزارش وبلاگ نرم افزار سریر، نمایندگان مجلس چک شب گذشته به دلیل افزایش چشمگیر شمار مبتلایان به کرونا در این کشور با طرح تمدید شرایط اضطراری کرونایی به مدت دو هفته دیگر موافقت کردند.

شرایط اضطراری کرونایی در جمهوری چک تمدید شد

به گزارش گروه بین الملل وبلاگ نرم افزار سریر به نقل از روزنامه پاسایر نویه پرسه، در جمهوری چک شرایط اضطراری کرونایی برای مدت دو هفته دیگر و تا 11 آوریل تمدید شد.

مجلس چک شب گذشته با اکثریت آراء با این طرح موافقت کردند و 53 نماینده به آن رای مثبت و 34 نماینده هم به آن رای منفی دادند.

آندره بابیس، نخست وزیر جمهوری چک در این باره گفت که امیدهایی وجود دارد مبنی بر اینکه این آخرین قرنطینه باشد. وی هم زمان شهروندان را به صبر و تحمل در این شرایط فراخواند.

شرایط اضطراری اختیارات بیشتری برای اعمال محدودیت ها در کشور به دولت می دهد.

با وجود اعمال محدودیت ها اما در جمهوری چک همچنان آمار مبتلایان به کرونا بالا است و در عرض 7 روز بیش از 500 نفر به ازای هر 100 هزار نفر به کرونا مبتلا شدند.

در جمهوری چک شمار مبتلایان مجدد به کرونا هم به شدت افزایش پیدا نموده است. بر اساس آمارهای نهادهای بهداشتی این کشور تا اواخر فوریه 1400 مورد ابتلای مجدد به کرونا در این کشور ثبت شده است. تا اواخر ژانویه تنها 158 مورد ابتلای مجدد به کرونا در این کشور ثبت شده بود.

بر اساس اطلاعات نهادهای بهداشتی میانگین سن افرادی که مجددا به کرونا مبتلا شده اند در این کشور 42 سال بوده است. بین اولین و دومین ابتلای این افراد به کرونا حدود 142 روز فاصله وجود داشته است.

وزارت بهداشت چک به همه کسانی که به این ویروس مبتلا شده اند توصیه کرد با فاصله زمانی مناسب از ابتلای خود به کرونا؛ واکسن بزنند

براساس جمعیت سرانه جمهوری چک؛ این کشور با بیشترین آمار فوتی کرونا در دنیا روبرو بوده است..

از آغاز بحران کرونا در این کشور با حدود 10.7 میلیون سکنه تا به حال بیش از 1.5 میلیون نفر به کرونا مبتلا شده و حدود 25639 نفر هم در اثر ابتلا به آن جان خود را از دست داده اند.

منبع: خبرگزاری تسنیم

به "شرایط اضطراری کرونایی در جمهوری چک تمدید شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "شرایط اضطراری کرونایی در جمهوری چک تمدید شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید