وزیرکار: همسان سازی حقوق بازنشستگان اجرا می گردد

به گزارش وبلاگ نرم افزار سریر، خبرنگاران : وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت: با توجه به شرایط سخت اقتصادی کشور و محدودیت های اقتصادی، همسان سازی حقوق بازنشستگان اجرا می گردد.

وزیرکار: همسان سازی حقوق بازنشستگان اجرا می گردد

به گزارش وبلاگ نرم افزار سریر به نقل از انتخاب ، محمد شریعتمداری در مراسم رونمایی از درگاه خدمات الکترونیکی صندوق بازنشستگی کشوری اضافه کرد: حداکثر توان خود را برای حل مسائل بازنشستگان به کار خواهیم گرفت.

وی یکی از مهمترین مطالبات بازنشستگان را همسان سازی حقوق آنان دانست و گفت: این موضوع با همکاری سازمان برنامه و بودجه، خزانه کل کشور و کمیسیون اقتصادی دولت تصویب شده و دولت با وجود همه محدودیت های اقتصادی آن را اجرا می نماید.

وزیر تعاون با استقبال از اجرای طرح کمک در صندوق بازنشستگی کشوری، بانک صادرات و فروشگاه های زنجیره ای رفاه برای تامین کالاهای مصرفی بازنشستگان، خواهان افزایش رقم پرداختی و نیز افزایش تعداد اقساط از سوی بانک صادرات و نیز تنوع و کیفیت کالاها و محصولات فروشگاه های زنجیره ای رفاه شد.

شریعتمداری اضافه کرد: در جریان واگذاری صندوق اقتصادی دارا یکم، اقدامات قابل توجهی برای مشارکت بازنشستگان از سوی صندوق بازنشستگی کشوری اجرا شده که باید به شکلی قوی تر در فرایند بورسی شدن هلدینگ ها و شرکت های این صندوق هم ادامه یابد.

وی توضیح داد: ضروری است در زمینه شفافیت هرچه سریع تر، اقدامات لازم صورت گیرد تا همه بازنشستگان بتوانند از ترکیب مدیریتی صندوق، شرکت ها و هلدینگ های آن و میزان ارقام پرداختی مدیران آگاه شوند.

شریعتمداری اضافه کرد: اقدام مهم دیگر در حوزه شفافیت انتشار ترازنامه اقتصادی همه شرکت های بورسی تامین اجتماعی و صندوق بازنشستگی کشوری در کدال است که به وسیله آن همه کارشناسان می توانند شرایط شرکت های سودده و زیان ده را تحلیل نمایند که اطلاعات آن در سایت خود صندوق بازنشستگی نیز موجود است.

وی حفاظت از اموال بازنشستگان را مسئولیت مهم و سرلوحه فعالیت های مدیریت صندوق بازنشستگی کشوری دانست و گفت: با آنکه این صندوق در شرایط کنونی اتکای زیادی به بودجه عمومی دولت دارد، اما کوشش می گردد با حداکثر بازدهی از سرمایه بازنشستگان، بخشی از منابع مورد احتیاج برای ارائه خدمات اقتصادی و رفاهی تامین گردد.

وزیر تعاون الکترونیکی کردن خدمات به ذی نفعان را به ویژه در شرایط کنونی یک گام مهم دانست و با تاکید بر توسعه آن، گفت: خوشبختانه با اقدامات اجرا شده در صندوق، حوزه الکترونیکی کردن خدمات به سرعت پیش می رود و می تواند یک راهبرد برای خدمات رسانی به جامعه بازنشستگان باشد.

شریعتمداری با اشاره به پرداخت 32 هزار میلیارد تومان از بدهی های دولت به سازمان تامین اجتماعی به وسیله واگذاری سهام خود در 9 شرکت عظیم و با هدف تامین منابع طرح همسان سازی، توضیح داد: با اجرای این طرح، انتظار 14 ساله بازنشستگان تامین اجتماعی محقق خواهد شد.

وی با اشاره به اجرای طرح واگذاری دو درصد سهام شستا با هدف سهامدار شدن بازنشستگان سازمان تامین اجتماعی ابراز امیدواری کرد که فرایند بورسی شدن و واگذاری سهام شرکت ها در مجموعه صندوق بازنشستگی کشوری هم سریع تر عملیاتی گردد.

منبع: اقتصادنیوز

به "وزیرکار: همسان سازی حقوق بازنشستگان اجرا می گردد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "وزیرکار: همسان سازی حقوق بازنشستگان اجرا می گردد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید