نگرانی از انتشار بیماری در دورهمی های یلدا

به گزارش وبلاگ نرم افزار سریر، خبرنگاران/خوزستان دبیر شورای سلامت اهواز با اشاره به خطر انتشار اُمیکرون خواهان خودداری از برگزاری دورهمی های یلدا شد.

نگرانی از انتشار بیماری در دورهمی های یلدا

دکتر مهران احمدی بلوطکی در گفت وگو با وبلاگ نرم افزار سریر، با اشاره به ورود اُمیکرون به کشور، اظهار کرد: در بعضی مقالات عنوان شده که این سوش 50 جهش داشته و عمر این سوش کوتاه تر است.

به گزارش وبلاگ نرم افزار سریر، وی اضافه کرد: در سوش اُمیکرون، سیر علائم ابتلا به بیماری شدیدتر است یعنی اگر فردی در تماس با فرد مثبت قرار بگیرد، در مدت زمان کوتاهی دچار علائم می گردد.

دبیر شورای سلامت اهواز گفت: علائم اولیه ابتلا به این سوش تب خفیف، بدن درد و علائم شبه آنفلوآنزا است؛ در سوش اُمیکرون باید علائم سایر سوش ها در نظر گرفته گردد.

وی اعلام کرد: با توجه به ارتباطات از راه های مختلف، هیچ سوشی از بیماری در یک مرز نمی ماند و امکان جابه جایی سوش ها وجود دارد. توصیه می گردد شهروندانی که در این شرایط هنوز واکسیناسیون خود را کامل ننموده اند یا تا به امروز واکسن دریافت ننموده اند یا در دریافت دوز دوم تاخیر دارند، هر چه سریع تر نسبت به تزریق واکسن اقدام نمایند.

احمدی بلوطکی گفت: افرادی که دو دوز واکسن دریافت نموده اند و اکنون نوبت سوم واکسن شان فرا رسیده، هر چه سریع تر برای دریافت واکسن مراجعه نمایند زیرا احتمال مقاومت در برابر بیماری در افرادی که سه دوز واکسن دریافت نموده اند، بالای 70 درصد است و تقریبا ایمنی لازم را دارند.

وی با بیان اینکه مقاومت در برابر کرونا تنها با رعایت دستورالعمل های بهداشتی و واکسیناسیون ممکن است، اضافه کرد: در این روزها که شرایط آبی داریم، تمام کوشش برای کامل شدن واکسیناسیون است.

دبیر شورای سلامت اهواز گفت: هنوز 25 درصد افراد بنا به هر دلیلی از جمله عادی انگاری، واکسن مرحله دوم را دریافت ننموده اند که امیدواریم این افراد در این روزها برای دریافت واکسن خود اقدام نمایند.

وی اضافه کرد: در حال حاضر رعایت دستورالعمل های بهداشتی در جامعه کاهش یافته و به حدود 60 درصد رسیده است. با توجه به در پیش بودن شب یلدا در صورت برگزاری دورهمی های یلدایی نگرانی ما شدت و حدت بیشتری پیدا می نماید.

احمدی بلوطکی گفت: از مردم می خواهیم مراسم شب یلدا را برگزار ننمایند یا با حداقل جمعیت، با رعایت فاصله گذاری و در محیط باز برگزار نمایند یا می توان این دورهمی را به صورت مجازی برگزار کرد.

منبع: خبرگزاری ایسنا

به "نگرانی از انتشار بیماری در دورهمی های یلدا" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "نگرانی از انتشار بیماری در دورهمی های یلدا"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید