مایکروسافت: تعطیلی استودیوی لاین هد اشتباه ما بود

به گزارش وبلاگ نرم افزار سریر، در بخشی از یک مستند 6 قسمتی درباره ایکس باکس که اخیراً پخش شده است، مدیران ایکس باکس اعتراف کرده اند که تصمیم ها و نحوه مدیریت آن ها در رابطه با استودیو لاین هد (Lionhead) که منجر به بسته شدن این استودیو در سال 2016 شد، یک اشتباه بوده است که البته به آن ها درس هایی داده است.

مایکروسافت: تعطیلی استودیوی لاین هد اشتباه ما بود

قسمت ششم مستند Power On: The Story of Xbox دارای بخش کوچکی است که به استودیو لاین هد (Lionhead) اختصاص داده شده است. در این بخش، شانون لوفتیس (Shannon Loftis)، مدیر نشر بازی های جهانی ایکس باکس درباره بسته شدن این استودیو می گوید: یکی از بزرگ ترین اشتباهاتمان در گذشته که از آن چیزهایی آموختیم، در رابطه با استودیو لاین هد بود. ما قبلاً فیبل 1 (Fable 1) را منتشر کرده بودیم و این یک موفقیت بود… مردم چیزهای بیشتری می خواستند و بنابراین ما استودیو لاین هد را خریدیم. سال های خوبی بود.

او در ادامه اضافه می کند: با این حال، پس از فیبل 2، کینکت وارد بازار شد و پیوند فیبل و کینکت هیچگاه به صورت واقعی محقق نشد. Fable: The Journey برای بسکمک از افراد یک پروژه پرشور بود اما من فکر می کنم از ارکانی که فیبل 1 و 2 را بسیار محبوب کرده بود، به صورت قابل توجهی دور شد.

سارا باند (Sarah Bond)، رئیس بخش تجربیات و اکوسیستم سازندگان بازی در ایکس باکس، گفت: ما Lionhead را در سال 2006 خریداری کردیم و آن را در سال 2016 تعطیل کردیم، چند سال بعد دوباره به آن تجربه فکر کردیم. اینکه چه چیزهایی یاد گرفتیم و چه کنیم تا اشتباهاتمان را تکرار نکنیم؟

رئیس ایکس باکس یعنی فیل اسپنسر هم در انتها بیان نمود: شما یک استودیو را برای کارهایی که آن ها در حال حاضر در آن عالی هستند، خریداری می کنید و وظیفه شما این است که به آن ها کمک کنید تا بتوانند کارهایی را که انجام می دهند تسریع دهند، نه اینکه آن ها کارهای شما را تسریع کنند.

از این صحبت هایی که مدیران ارشد بخش ایکس باکس انجام دادند، معین است که مایکروسافت متوجه شده است که در نحوه مدیریت این استودیو اشتباه کرده و مسیری را خطا رفته. حتی لوفتیس بیان می کند که امید داشت لاین هد هنوز به عنوان یک استودیو پایدار فعالیت می کرد. با این حال، بخش خوب ماجرا این است که مدیران ایکس باکس از این اتفاقات درس گرفته اند و در نحوه مدیریت استودیوهای تازه خود از این آموخته ها استفاده خواهند کرد.

اگرچه استودیو لاین هد دیگر وجود ندارد اما میراث بزرگ آن ها یعنی فیبل همچنان زنده است و بازی تازهی از این سری از طریق استودیو پلی گراند گیمز در حال توسعه است. این قسمت تازه میان ایده های قدیمی و تازه برای خلق یک بازی نقش آفرینی فانتزی تعادلی ایجاد می کند و بر پایه موتور بازی سازی بازی فورتزا ساخته خواهد شد که این اتفاق خوبی است چراکه همین چند مدت پیش فورتزا هورایزن 5 منتشر شد و آن را به عنوان یکی از زیباترین بازی های ساخته شده تا به اکنون می شناسیم.

منبع: IGN

منبع: دیجیکالا مگ

به "مایکروسافت: تعطیلی استودیوی لاین هد اشتباه ما بود" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "مایکروسافت: تعطیلی استودیوی لاین هد اشتباه ما بود"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید