قطب شمال قمر مشتری برای اولین بار به وسیله فضاپیمای ناسا رویت شد

به گزارش وبلاگ نرم افزار سریر، فضاپیمای جونو ناسا برای نخستین بار تصویری از قطب شمال قمر مشتری به نام اروپا گرفته است.

قطب شمال قمر مشتری برای اولین بار به وسیله فضاپیمای ناسا رویت شد

به گزارش خبرنگار حوزه دریچه فناوری گروه فضای مجازی وبلاگ نرم افزار سریر به نقل از اسپیس، فضاپیمای جونو برای اولین بار از فاصله دور منطقه قطب شمال اروپا، قمر یخی مشتری را به تصویر کشید. مقامات ناسا گفتند که این اولین نگاه آن ها از این منطقه است و پرواز های آینده این فضاپیما، نمای واضح تری را از این ناحیه ارائه خواهد داد.

عکس نمای دور فضاپیمای جونو ناسا که به دور مشتری می چرخد، منطقه ای از قمر یخی این سیاره که پیش از این دیده نشده بود را به تصویر می کشد. منطقه ای که ظاهرا بخار آب از آن بیرون می زند و ممکن است در اقیانوس خود شرایط سکونت و حیات داشته باشد.

این تصویر در حالی که جونو در حال اجرا ماموریت اولیه خود برای آنالیز جو مشتری بود، از فاصله نزدیک به 50 هزار مایلی (80 هزارکیلومتری) گرفته شده است. مسلما وضوح این تصویر زیاد مناسب نیست، زیرا هر پیکسل در فاصله 50 تا 60 کیلومتری نمایش داده می گردد.

اسکات بولتون، محقق اصلی جونو، طی یک کنفرانس مطبوعاتی ناسا گفت که این چشم انداز از قمر مشتری سال آینده و زمانی که فضاپیما فقط چند صد مایل بالاتر از همان منطقه بزرگنمایی کند، بهبود قابل توجهی خواهد یافت. او اضافه کرد: این تصویر یک نمونه وسوسه انگیز از چیز هایی است که در آینده شاهد آن هستیم.

قمر اروپا یک مقصد محبوب است که بار ها به وسیله فضاپیما ها از آن تصویربرداری شده است. اولین نما های نزدیک از فضاپیمای دوقلوی پایونیر و وویجر ناسا در دهه 1970 بود که سطحی یخی را نشان داد که روی آن ها ترک هایی وجود داشت شده بود. جزئیات بیشتر در طول ماموریت گالیله که فضاپیما بین سال های 1995 تا 2003 به دور مشتری و قمرهایش می چرخید، به دست آمد.

بیشتر بخوانید

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

به "قطب شمال قمر مشتری برای اولین بار به وسیله فضاپیمای ناسا رویت شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "قطب شمال قمر مشتری برای اولین بار به وسیله فضاپیمای ناسا رویت شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید