31 خرداد؛ آخرین مهلت ثبت نام تاسیسات گردشگری و صنایع دستی برای دریافت تسهیلات کرونا

به گزارش وبلاگ نرم افزار سریر، خبرنگاران/خراسان رضوی مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی خراسان رضوی با دعوت از تاسیسات گردشگری و کارگاه های صنایع دستی برای ثبت نام دریافت تسهیلات خسارت کرونا در سامانه کارا، گفت: 31 خرداد ماه جاری، آخرین مهلت ثبت نام برای دریافت تسهیلات خسارت کروناست و متقاضیان باید به آدرس kara.mcls.gov.ir مراجعه نمایند.

31 خرداد؛ آخرین مهلت ثبت نام تاسیسات گردشگری و صنایع دستی برای دریافت تسهیلات کرونا

ابوالفضل مکرمی فر با اعلام این خبر اظهار کرد: این تسهیلات برای جبران خسارت ناشی از کرونا به تاسیسات گردشگری شامل هتل، متل، هتل آپارتمان، مهمانپذیر، دفاتر و شرکت های خدمات مسافرتی، موسسات آمورشی گردشگری، اقامتگاه های بومگردی، خانه مسافرها، مجتمع های گردشگری و واحدهای پذیرایی بین راهی و دیگر تاسیسات گردشگری دارای پروانه بهره برداری از اداره میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی خراسان رضوی است.

وی با بیان این که این تسهیلات به ازای افراد بیمه پرداز شاغل در این واحدها پرداخت می گردد، گفت: در خصوص پرداخت تسهیلات به راهنمایان گردشگری و اقامتگاه های بوم گردی که افراد شاغل در آن ها بیمه پرداز تامین اجتماعی نیستند نیز در حال حاضر امکان پرداخت تسهیلات به وسیله سامانه کارا وجود ندارد و پیگیری های لازم در این خصوص در حال اجرا است که در صورت نتیجه بخش بودن اطلاع رسانی خواهد شد.

مکرمی فر ادامه داد: خراسان رضوی دارای بیش از 2500 تاسیسات و موسسه گردشگری است که تا به امروز 215 مورد در بخش گردشگری و صنایع دستی به سامانه کارا برای دریافت تسهیلات جبران خسارت کرونا مراجعه نموده اند.

وی درباره میزان خسارت وارده به تاسیسات گردشگری اظهار کرد: خسارت وارد شده در بخش گردشگری برای سه ماهه اسفند 98 و فروردین و اردیبهشت 99 مبلغ 10 هزار و 670 میلیارد ریال بوده است که با توجه به این که در خردادماه نیز تاسیسات گردشگری شرایط مطلوبی نداشته اند، حدود 30 درصد برای خسارت های این ماه نیز به مبلغ خسارت اضافه می گردد.

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی خراسان رضوی درباره پرداخت تسهیلات جبران خسارت به کارگاه های صنایع دستی استان نیز گفت: کارگاه های گروهی و انفرادی صنایع دستی می توانند این تسهیلات را دریافت نمایند که البته تا به امروز تعداد متقاضیان دریافت این تسهیلات بسیار اندک بوده است. در ضمن خسارت وارد شده به بخش صنایع دستی 377 میلیارد و 760 میلیون ریال بوده است.

وی درباره میزان تسهیلات پرداختی اظهار کرد: به ازای هر فرد بیمه شده در تاسیسات گردشگری یا کارگاه های صنایع دستی، مبلغ 160 میلیون ریال تسهیلات پرداخت می گردد که این تسهیلات دوره ای سه ماهه از زمان دریافت، تنفس دارد و از مهرماه به بعد زمان بازپرداخت تسهیلات شروع خواهد شد و طی دو سال تسهیلات برگشت خواهد نمود.

بر اساس گزارش روابط عمومی اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی خراسان رضوی، مکرمی فر با اشاره به بعضی مسائلی که در زمان ثبت نام وجود داشته است، اشاره نمود و اضافه نمود: با توجه به مسائلی که در سامانه وجود داشته، جلسه ای به صورت ویدئو کنفرانس با حضور معاون گردشگری وزارت میراث فرهنگی، معاونان گردشگری استان ها و کارشناسان حوزه فناوری اطلاعات استان ها برگزار شده و مسائل آنالیز شده است.

منبع: خبرگزاری ایسنا

به "31 خرداد؛ آخرین مهلت ثبت نام تاسیسات گردشگری و صنایع دستی برای دریافت تسهیلات کرونا" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "31 خرداد؛ آخرین مهلت ثبت نام تاسیسات گردشگری و صنایع دستی برای دریافت تسهیلات کرونا"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید