سارا بهمنیار جواز حضور در المپیک توکیو را بدست آورد

به گزارش وبلاگ نرم افزار سریر، سارا بهمنیار جواز حضور در المپیک 2020 توکیو را بدست آورد.

سارا بهمنیار جواز حضور در المپیک توکیو را بدست آورد

به گزارش گروه ورزشی وبلاگ نرم افزار سریر، سارا بهمنیار نماینده کاراته کشورمان در وزن 50- جواز حضور در المپیک 2020 توکیو را بدست آورد. امروز و در روز نخست مسابقات کاراته وان لیسبون 2021، بهمنیار در دور اول برابر مورالس از اسپانیا به فزونی 3 بر یک دست یافت. وی در دور دوم با نتیجه 2 بر یک برابر جونا تسوکی از فیلیپین شکست خورد، اما با راهیابی این کاراته کا به فینال وزن 50- در جدول شانس مجدد قرار گرفت.

نماینده کاراته کشورمان در جدول شانس مجدد مقابل کالگو از کلمبیا به فزونی 4 بر یک دست یافت تا در دور بعدی با کاراته کایی از مصر روبرو شود. او در این مبارزه نیز حریفش را با نتیجه دو بر صفر شکست داد تا راهی دیدار رده بندی شود تا برابر الکساندرا ریچی از فرانسه روی تاتامی برود. طبق برنامه اعلام شده دیدار های رده بندی و فینال روز یکشنبه 12 اردیبهشت ماه برگزار می شود.

نزدیک ترین رقیب بهمنیار در این رقابت ها پلانک بتینا از اتریش بود که در اولین مبارزه اش برابر حریف مجارستانی شکست خورد و با کسب تنها 30 امتیاز از دور رقابت ها کنار رفت. این کاراته کای اتریشی در قهرمانی اروپا 2019 پیروز به کسب مدال نقره و 690 امتیاز شده بود. او در صورتی که در مسابقات قهرمانی اروپا 2021 به مدال طلا (کسب 990 به جای 690 امتیاز) نیز برسد، بازهم شانسی برای رسیدن به المپیک ندارد.

امتیازات بهمنیار پیش از مسابقات کاراته وان لیسبون 5647 بود و پلانک بتینا اتریشی 5197 امتیاز داشت. تیم بانوان ایران پیش از این یک سهمیه المپیک توسط حمیده عباسعلی در وزن 68+ کیلوگرم بدست آورده بود.

آخرین مرحله کسب سهمیه المپیک از طریق رنکینگ موسوم به لیگ جهانی کاراته وان طی روز های 10 تا 12 اردیبهشت ماه به میزبانی لیسبون پرتغال و با حضور 769 ورزشکار از 87 کشور برگزار می شود.

منبع: خبرگزاری دانشجو

به "سارا بهمنیار جواز حضور در المپیک توکیو را بدست آورد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "سارا بهمنیار جواز حضور در المپیک توکیو را بدست آورد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید