روغن آرگان برای پوست

به گزارش وبلاگ نرم افزار سریر، استفاده موضعی از روغن آرگان نه تنها پوست را نرم می نماید بلکه بعلاوه به خلاص شدن از دست مسائل پوستی مختلف یاری می نماید.روغن آرگان از میوه درخت آرگان به دست می آید. درخت آرگان در واقع بومی مراکش است. به

روغن آرگان برای پوست

مترجم: امین حسین پور

منبع:راسخون

استفاده موضعی از روغن آرگان نه تنها پوست را نرم می نماید بلکه بعلاوه به خلاص شدن از دست مسائل پوستی مختلف یاری می نماید.روغن آرگان از میوه درخت آرگان به دست می آید. درخت آرگان در واقع بومی مراکش است. به این خاطر، فواید روغن آرگان برای مراقبت از پوست سال هاست که برای مردم مراکش شناخته شده است.

تحقیقات نشان می دهند که روغن آرگان واقعاً برای پوست مفید است. امروزه مردم در سرتاسر جهان از روغن آرگان استفاده می نمایند. این روغن طبیعی منبع غنی از اسید چرب ضروری اسید لینولئیک است که از پوست در برابر اثرات مضر رادیکال های آزاد محافظت می نماید. روغن آرگان بعلاوه حاوی ویتامین A و ویتامین E است که هر دو نقش حیاتی در بهبود شرایط پوست دارند.

فواید روغن آرگان برای مراقبت از پوست

بعضی افراد به طور منظم از روغن آرگان استفاده می نمایند تا پوستی سالم و زیبا داشته باشند در حالی که بعضی دیگر هر از گاهی از آن استفاده می نمایند تا از فواید درمانی آن بهره مند شوند. برترین قسمت ماجرا آن است که روغن آرگان هم برای پوست های خشک و هم برای پوست های چرب مناسب است. در این مقاله تعدادی از فواید کلیدی استفاده از روغن آرگان برای سلامت پوست ارائه شده است.

آنتی اکسیدانی عالی

اسید های چرب غیر اشباع و ویتامین E موجود در روغن آرگان دارای خاصیت آنتی اکسیدانی عالی هستند. این مواد اثرات مضر رادیکال های آزاد را خنثی می نمایند. روغن آرگان به این طریق از پوست محافظت می نماید و مواد مغذی لازم را به داخل سلول های پوست باز می گرداند.

مرطوب نماینده عالی

روغن آرگان پوست را مرطوب می نماید. در واقع، روغن آرگان در مقایسه با روغن های مرطوب نماینده دیگر مانند روغن زیتون به مراتب مؤثرتر است. این بدان خاطر است که روغن آرگان فاقد کلسترول است. به علاوه، اسید های چرب موجود در روغن آرگان رنگ پوست را بهبود می بخشند.

کنترل فراوری چربی

افراد دارای پوست چرب از فراوری بیش از حد سبوم رنج می برند. روغن آرگان می تواند فراوری سبوم را کنترل کند. سبوم ماده چربی است که به وسیله غدد سبابه در زیر پوست فراوری می گردد.

ضد میکروب

روغن آرگان دارای خاصیت ضد میکروبی شگفت انگیزی است که آن را قادر می سازد با عفونت های پوستی مانند آکنه مبارزه . روغن آرگان بعلاوه التهاب و تحریک پذیری پوست را تا حد زیادی کاهش می دهد. از روغن آرگان برای درمان اختلالات پوستی مختلف مانند اگزما ، پسوریازیس و غیره استفاده می گردد.

کنترل pH

روغن آرگان به حفظ تعادل pH پوست یاری می نماید. بنابراین، روغن آرگان از پوست در برابر اثرات مضر نور خورشید ، آلودگی ، استرس ، سیگار کشیدن و غیره محافظت می نماید.

یاری به از بین بردن اسکار ها

روغن آرگان می تواند به کاهش اسکار های آکنه ، آبله مرغان و حتی اسکار های جراحت پوست یاری می نماید.

مبارزه با پیری

شما می توانید از روغن آرگان برای درمان چین و چروک بهره ببرید. با افزایش سن پوست خاصیت کشسانی خود را از دست می دهد و باعث تشکیل چین و چروک می گردد. استفاده منظم از روغن آرگان به حفظ رطوبت پوست یاری می نماید ، خاصیت کشسانی طبیعی آن را باز می گرداند و به این ترتیب به سفتی پوست یاری می نماید.

حفظ آب پوست

کسانی که از لوازم آرایشی استفاده می نمایند ممکن است دچار خشکی پوست شوند. با استفاده منظم از روغن آرگان می توان از بروز چنین مسئله ای جلوگیری کرد. تنها کاری که باید بکنید این است که 5 دقیقه قبل از آرایش کردن با 1-2 قطره روغن آرگان پوست خود را ماساژ دهید.

تقویت موها و ناخن ها

از روغن آرگان می توان برای مراقبت از موها و ناخن ها استفاده کرد. ماساژ دادن پوست سر با روغن آرگان به درمان شوره سر و ریزش مو یاری می نماید. روغن آرگان بعلاوه برای تقویت ناخن ها و جلوگیری از شنمایندگی آن ها مفید است.

امروزه با شناخته شدن فواید روغن آرگان شرکت ها بیشتر و بیشتر از روغن آرگان برای فراوری محصولات مختلف مراقبت از پوست استفاده می نمایند. از آنجایی که روغن آرگان به وفور یافت نمی گردد قیمت بالایی دارد و به میزان کم در این محصولات مورد استفاده قرار می گیرد.

منبع: راسخون

به "روغن آرگان برای پوست" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "روغن آرگان برای پوست"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید