خبرنگاران حجم آب سد مهاباد 3.5 میلیون متر مکعب کاهش یافت

به گزارش وبلاگ نرم افزار سریر، مهاباد- خبرنگاران- رییس امور آب مهاباد گفت: حجم آب ذخیره شده در سد این شهرستان به 75 میلیون متر مکعب رسید که این مقدار 3.5 میلیون متر مکعب کمتر از سال گذشته است.

خبرنگاران حجم آب سد مهاباد 3.5 میلیون متر مکعب کاهش یافت

رضا جهین روز یک شنبه در گفت و گو با خبرنگار وبلاگ نرم افزار سریر گفت: با رهاسازی در حدود چهار میلیون متر مکعب آب برای کشت پاییزه کشاورزان دشت شهرویران مهاباد هم اکنون حجم ذخیره شده آب در پشت دریاچه سد به 75 میلیون متر مکعب رسیده است.

وی با بیان اینکه در حال حاضر تراز سد مهاباد به هزار و 343.72 متر از سطح دریاهای آزاد رسیده است که این مقدار نیز در مدت مشابه سال قبل هزار و 344.2 متر بود اضافه نمود: هم اکنون خروجی آب از دریچه سد نیز هفت دهم متر مکعب در ثانیه است.

رییس اداره امور آب مهاباد گفت: سال جاری در مجموع 63 میلی متر بارندگی در ایستگاه باران سنجی سد ثبت شده است که سال گذشته این مقدار 20 میلی متر بود و به دلیل نفوذ آب در خاک و جاری نشدن سیل، ورودی سد مانند سال قبل یک دهم متر مکعب در ثانیه است.

وی افزود: در سال آبی گذشته 81 میلیون متر مکعب آب از دریاچه سد این شهرستان طی چهار مرحله برای مصارف بخش کشاورزی و 57 میلیون متر مکعب نیز برای یاری به احیای دریاچه ارومیه طی 2 مرحله رهاسازی شد.

رییس اداره امور آب مهاباد با بیان اینکه در سال آبی گذشته 349 میلی متر بارندگی در ایستگاه باران سنجی سد مهاباد ثبت شد افزود: این در حالی است که سال آبی قبل از آن 551 میلی متر بارندگی در این ایستگاه ثبت شده بود.

سد مهاباد دارای 197 میلیون متر مکعب ظرفیت اسمی و 172 میلیون متر مکعب ظرفیت مفید است که علاوه بر تأمین آب شرب شهر، بیش از 12 هزار هکتار از اراضی کشاورزی این شهرستان را نیز زیر پوشش قرار می دهد.

این سد که در ضلع غربی این شهر احداث شده است تنها یک کیلومتر با شهر فاصله دارد و به همین لحاظ نزدیک ترین سد به مناطق مسکونی در دنیا به شمار می آید.

منبع: ایرنا

به "خبرنگاران حجم آب سد مهاباد 3.5 میلیون متر مکعب کاهش یافت" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران حجم آب سد مهاباد 3.5 میلیون متر مکعب کاهش یافت"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید