حجم ذخایر آبی سد های البرز تا 40 درصد کاهش پیدا کرد

به گزارش وبلاگ نرم افزار سریر، مدیر مطالعات پایه منابع آب شرکت آب منطقه ای البرز گفت: کاهش بارش ها باعث شده بود حجم ذخایر آبی سد های استان حدود 40 درصد کاهش پیدا کند.

حجم ذخایر آبی سد های البرز تا 40 درصد کاهش پیدا کرد

به گزارش گروه استان های وبلاگ نرم افزار سریر، سعید نقدی، مدیر مطالعات پایه منابع آب شرکت آب منطقه ای البرز با اشاره به کاهش شدید بارندگی در امسال نسبت به سال گذشته، گفت: کاهش بارش ها باعث شده بود حجم ذخایر آبی سد های استان حدود 40 درصد کاهش پیدا کند.

نقدی با اشاره به اینکه اندازه بارش ها در بهار امسال بسیار کمتر از اندازه پیش بینی شده بود، اظهار کرد: اندازه بارش های بهاری امسال حدود یک پنجم بارش های سال قبل بود که همین امر باعث کاهش محسوس ذخایر سد های استان شد.

مدیر مطالعات پایه منابع آب شرکت آب منطقه ای البرز ادامه داد: کاهش بارش ها باعث شده بود حجم ذخایر آبی سد های استان حدود 40 درصد کاهش پیدا کند.

وی ابراز امیدواری کرد بخشی از این کمبود با ادامه بارش های زمستانه امسال و بهار سال آینده جبران گردد.

نقدی در ادامه با اشاره به کوشش برای مقابله با حفر چاه های غیر مجاز که منجر به کاهش محسوس حجم آبخوان های استان شده اند، شرح داد: خوشبختانه دستگاه قضا در این خصوص همکاری خوبی داشته و طی چند ماه گذشته تعداد زیادی از این چاه ها شناسایی و مسدود شده اند.

وی اضافه نمود: مهمترین راه کنترل و جلوگیری از افزایش این چاه ها آگاهی عمومی است، چون وقتی مردم به عنوان متولیان اصلی منابع آبی در این خصوص حساس شوند، خود به خود شاهد کاهش حفر چاه های غیر مجاز خواهیم بود.

مدیر مطالعات پایه منابع آب شرکت آب منطقه ای البرز در ادامه به شرایط قنات های استان هم اشاره نمود و گفت: بهره برداران قنات ها خصوصی هستند و آب منطقه ای صرفا نقش نظارتی بر حدود کمی و کیفی آن ها را به عهده دارد.

وی تاکید نمود: آب قنات ها بیشتر در فصل زراعی و برای آبیاری باغات و زمین های کشاورزی استفاده می گردد، ولی باید تمهیداتی اندیشیده گردد که آب آن ها در فصول غیر زراعی برای مصارف دیگر هم مورد استفاده قرار بگیرد تا بتوانیم از منابع آبی موجود به برترین شکل استفاده کنیم.

منبع: خبرگزاری دانشجو

به "حجم ذخایر آبی سد های البرز تا 40 درصد کاهش پیدا کرد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "حجم ذخایر آبی سد های البرز تا 40 درصد کاهش پیدا کرد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید