اولین نتایج بنچمارک اسنپدراگون 8 نسل 1 منتشر شد

به گزارش وبلاگ نرم افزار سریر، کوالکام مدتی قبل از چیپست پرچم دار اسنپدراگون 8 نسل 1 رونمایی کرد که در بسیاری از پرچم داران اندرویدی 2022 مورد استفاده قرار خواهد گرفت. حالا به لطف انتشار اولین نتایج بنچمارک اجرا شده روی گوشی مجهز به این تراشه، می توانیم عملکرد آن را با نسل های قبلی و تراشه های دیگر شرکت ها مقایسه کنیم.

اولین نتایج بنچمارک اسنپدراگون 8 نسل 1 منتشر شد

اعداد مربوط به بنچمارک این تراشه به وسیله سایت Hot Hardware منتشر شده که در رویداد معرفی آن توانسته با استفاده از گوشی ارائه شده از جانب کوالکام، بنچمارک های موردنظر را انجام دهد. گیک بنچ 5 یکی از مهم ترین ابزارهای بنچمارک محسوب می گردد که عملکرد پردازنده را در دو حوزه تک هسته ای و چندهسته ای آنالیز می نماید. در ادامه می توانید نتایج بنچمارک صورت گرفته روی اسنپدراگون 8 نسل 1 را با تراشه هایی مانند اسنپدراگون 888 و A15 اپل مقایسه کنید.

همانطور که می توانید ببینید، اسنپدراگون 8 نسل 1 در زمینه تک هسته ای و چندهسته ای حدود 10 درصد سریع تر از اسنپدراگون 888 است. با این حال، کوالکام اعلام نموده که تراشه موردنظر 20 درصد سرعت بیشتری ارائه می نماید که ظاهرا این ادعا صحت ندارد. از طرف دیگر، این تراشه در برابر A15 اپل حرفی برای گفتن ندارد و در حقیقت در تست تک هسته ای نسبت به A13 که دو سال قبل عرضه شده، عملکرد ضعیف تری دارد. روی هم رفته فاصله اپل در زمینه تراشه از دیگر شرکت ها سال به سال بیشتر می گردد.

البته باید خاطرنشان کنیم که این بنچمارک با استفاده از یک گوشی ارائه شده به وسیله کوالکام صورت گرفته و در گوشی هایی که راهی بازار می شوند، بهینه سازی های بیشتری صورت می گیرد تا بتوانند عملکرد بهتری ارائه دهند. در این گزارش آمده که اسنپدراگون 8 نسل یک در زمینه هوش مصنوعی حدود 142 درصد عملکردی بهتری نسبت به برترین گوشی های اندرویدی موجود در بازار ارائه می نماید.

عملکرد پردازنده گرافیکی

در همین زمینه، تصاویر مربوط به بنچمارک های پردازنده گرافیکی این تراشه هم منتشر شده که در ادامه می توانید آن ها را مشاهده کنید. در تست GFXBench T Rex هیچ تفاوت قابل توجهی بین عملکرد پردازنده گرافیکی اسنپدراگون 8 نسل 1 و A15 دیده نمی گردد. اما در تست Manhattan offscreen ES 3.0 چیپست اسنپدراگون توانسته 24 درصد عملکرد بهتری نسبت به A15 داشته باشد. از طرف دیگر در تست 3DMark Wild Life Unlimited هم تراشه اسنپدراگون 12 درصد ضعیف تر از A15 ظاهر شده است.

با توجه به این تست ها، به نظر می رسد اسنپدراگون 8 نسل 1 اگرچه در زمینه پردازنده رقیب قدری برای تراشه های اپل محسوب نمی گردد، اما در عوض پردازنده گرافیکی آن با ارتقای قابل توجهی روبرو شده است. البته برای آنالیز دقیق تر، باید آزمایش های بیشتری صورت بگیرد و بهتر است منتظر عرضه اولین گوشی مجهز به این تراشه باشیم تا ببینیم اسنپدراگون 8 نسل 1 در زمینه پردازنده و پردازنده گرافیکی در مقابل رقبا چه حرفی برای گفتن دارد.

منبع: PhoneArena

منبع: دیجیکالا مگ

به "اولین نتایج بنچمارک اسنپدراگون 8 نسل 1 منتشر شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "اولین نتایج بنچمارک اسنپدراگون 8 نسل 1 منتشر شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید