افزایش شیردهی گاوها با واقعیت مجازی، دوربین های سه بعدی راه حل نو دامداران

به گزارش وبلاگ نرم افزار سریر، یک دامدار اهل ترکیه با نام ایزد کُچک با الهام از کاری که قبلا در روسیه صورت گرفته بود، از هدست های واقعیت مجازی برای گاوهای خود استفاده کرد تا مقدار شیردهی آن ها را بالا ببرد و در کمال تعجب از آن نتیجه هم گرفت. او از این هدست ها برای اینکه گاوها تصور نمایند در علفزارهای سرسبز هستند و از آنجا تغذیه می نمایند، استفاده کرد.

افزایش شیردهی گاوها با واقعیت مجازی، دوربین های سه بعدی راه حل نو دامداران

به نقل از dailysabah این دامپرور ابتدا برای گاوهایش موسیقی کلاسیک پخش می کرد. چند دامپرور از این روش برای ایجاد یک فضای آرام برای گاوهای خود استفاده نموده بودند. اما اکنون او هدست های واقعیت مجازی را برای دو رأس از گاوهای خود استفاده می نماید.

نتیجه چه شد؟

این دامپرور می گوید: با توجه به افزایش قیمت یونجه ما در پی روش های جایگزین برای افزایش محصولات هستیم. شنیده بودم که در روسیه از این هدست ها استفاده می نمایند و تصمیم گرفتم آن را امتحان کنم. سپس به مدت ده روز گاوها را تحت نظر داشتم و متوجه شدم که هم مقدار شیردهی و هم کیفیت شیر آن ها افزایش پیدا کرد.

وی اضافه نمود: آن ها معمولا هر روز 22 لیتر شیر فراوری می کردند. اما اکنون این دو گاو که هدست واقعیت مجازی دارند به در روز 27 لیتر شیر فراوری می نمایند. آن ها در حال تماشای یک علفزار سرسبز هستند و این مسئله از نظر احساسی به آن ها یاری می نماید. آن ها اکنون استرس کمتری دارند. کُچک 10 هدست دیگر سفارش داده است تا آن ها را بر روی گاوهای بیشتری امتحان کند.

در روسیه این هدست ها را بر روی هر دو چشم استفاده می کردند اما در ترکیه یکی از چشم ها را می بندند تا تاثیر آن را بر گاوها ببینند و همزمان با آن موسیقی کلاسیک برایشان پخش می نمایند. تحقیقات نشان می دهند گاوها در محیطی آرام و بدون استرس بازدهی بیشتری دارند.

منبع: تجارت نیوز

به "افزایش شیردهی گاوها با واقعیت مجازی، دوربین های سه بعدی راه حل نو دامداران" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "افزایش شیردهی گاوها با واقعیت مجازی، دوربین های سه بعدی راه حل نو دامداران"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید