هر آنچه درباره آیفون SE 4 می دانیم

به گزارش وبلاگ نرم افزار سریر، طی ماه های گذشته گزارش های زیادی در خصوص آیفون SE 4 منتشر شده و تمام گزارش های از تغییرات گسترده این گوشی نسبت به نسل های قبلی خبر می دهند. با توجه به اینکه قرار است این گوشی در سال 2024 از راه برسد، پس بیش از یک سال تا معرفی آن فاصله داریم ولی در این مطلب قصد داریم به صورت مختصر و مفید به تمام ویژگی های فاش شده از این گوشی بپردازیم.

هر آنچه درباره آیفون SE 4 می دانیم

طراحی

در حال حاضر کاربران می توانند نسل سوم سری آیفون SE را خریداری نمایند که از نظر ظاهری تفاوتی با آیفون 8 ندارد. این یعنی از نمایشگر 4.7 اینچی بهره می برد و تنها آیفون دارای حاشیه های ضخیم و دکمه هوم حاوی تاچ آی دی محسوب می گردد.

اما نسل بعدی این گوشی قرار است با طراحی کاملا متفاوتی به دست کاربران برسد. به طور معین، برای این گوشی باید انتظار استفاده از نمایشگر کم حاشیه را داشته باشیم و دیگر با دکمه هوم روبرو نخواهیم شد. یکی از افشاگران اعلام نموده که این گوشی از نظر ظاهری مشابه آیفون XR است که در سال 2018 راهی بازار شد. با توجه به اینکه تمام نسل های آیفون SE طراحی کاملا نوی نداشته اند، این سناریو کاملا احتمال دارد.

به طور معین، اولین نسل آیفون SE با طراحی مشابه آیفون 5s به دست کاربران رسید و نسل دوم و سوم با طراحی مشابه آیفون 8 عرضه شدند. بنابراین اگر نسل بعدی آیفون SE طراحی مدرن تری داشته باشد، تا چند سال می تواند از همین طراحی استفاده کند و چنین فرایندی منجر به کاهش هزینه های ساخت می گردد.

میزان نمایشگر

آیفون XR از نمایشگر 6.1 اینچی استفاده می نماید و در خصوص آیفون SE 4 گفته می گردد که با نمایشگر بین 5.7 تا 6.1 اینچی عرضه خواهد شد. اگرچه جان پروسر و مینگ-چی کو اعلام نموده اند که این گوشی از نمایشگر 6.1 اینچی استفاده می نماید، ولی راس یانگ که یکی دیگر از افشاگران مشهور به شمار میرود، اعلام نموده که مدیران اپل در این زمینه هنوز تصمیم نهایی اتخاذ ننموده اند و بنابراین فقط می دانیم که نمایشگر نهایی 5.7 یا 6.1 اینچ میزان دارد.

پنل نمایشگر

در حال حاضر آیفون SE 3 تنها آیفون موجود در بازار است که از نمایشگر LCD استفاده می نماید و دیگر مدل های آیفون از پنل های اولد بهره می برند. به طور معین، اپل از آیفون 12 به بعد برای تمام مدل های پرچم دار آیفون از نمایشگرهای اولد استفاده نموده است.

هنوز معین نیست نمایشگر این گوشی از چه پنلی استفاده می نماید و طبق گزارش های منتشر شده هم احتمال استفاده از پنل LCD وجود دارد و هم پنل اولد. گفته می گردد اگر اپل به استفاده از پنل اولد روی بیاورد، میزان نمایشگر موردنظر 6.1 اینچ خواهد بود. اما در صورت انتخاب پنل LCD، احتمال انتخاب میزان 5.7 یا 6.1 اینچ وجود دارد. با توجه به اینکه هزینه ساخت نمایشگر LCD بسیار پایین تر است و آیفون SE هم یک آیفون میان رده محسوب می گردد، پس به احتمال زیاد از پنل LCD استفاده خواهد شد. البته با توجه به اینکه این گوشی قرار است در سال 2024 عرضه گردد، ممکن است تا آن موقع هزینه های ساخت پنل های اولد به طور قابل توجهی کاهش پیدا کند.

ناچ

با توجه به استفاده از نمایشگر کم حاشیه برای آیفون SE 4، این گوشی با ناچ راهی بازار می گردد. همانطور که احتمالا می دانید، اپل در سال 2017 اولین بار برای آیفون XR به بهره گیری از این معینه روی آورد و از آن موقع بسیاری از آیفون ها با این قابلیت به دست کاربران رسیده اند.

با وجود اینکه ناچ به اپل اجازه می دهد برای آیفون SE 4 از فیس آی دی استفاده کند، اما هنوز در رابطه با راه یابی این معینه به آیفون SE 4 نمی توانیم با قاطعیت صحبت کنیم زیرا این سیستم هزینه بالایی دارد. لازم به ذکر است با توجه به اینکه تا زمان عرضه این گوشی قرار است تمام مدل های پرچم دار آیفون با حفره نمایشگر موسوم به جزیره پویا عرضه شوند، استفاده از ناچ می تواند به ویژگی متمایز نماینده آیفون SE 4 در برابر دیگر آیفون ها تبدیل گردد.

تاچ آی دی یا فیس آی دی

همانطور که گفتیم، در حال حاضر آیفون SE 3 از دکمه هوم حاوی تاچ آی دی بهره می برد و تنها آیفون موجود در بازار است که از چنین معینه ای استفاده می نماید. با توجه به گزارش های منتشر شده از طرف منابع مختلف، برای آیفون SE 4 نباید انتظار بهره گیری از فیس آی دی را داشته باشیم و مانند آیپدهای نو، به نظر می رسد اپل میخواهد حسگر اثر انگشت را در دکمه پاور تعبیه کند.

تراشه قدرتمند

نسل سوم آیفون SE از چیپست A15 استفاده می نماید که همان چیپست استفاده شده برای سری آیفون 13 محسوب می گردد. با توجه به اینکه در سال 2024 شاهد رونمایی از این گوشی خواهیم بود، این یعنی یک سال بعد از سری آیفون 15 با این گوشی روبرو می شویم. بر اساس گزارش های منتشر شده، مدل های استاندارد آیفون 15 از همان چیپست استفاده شده برای مدل های پرو آیفون 14 یعنی A16 استفاده می نمایند و به احتمال زیاد همین چیپست برای آیفون SE 4 هم استفاده خواهد شد.

با توجه به اینکه تقریبا دو سال تا معرفی آیفون SE 4 فاصله داریم، پس اگر به آیفون و زیست بوم اپل علاقه زیادی دارید در حال حاضر می توانید آیفون SE 2022 را بخرید. مدل 4/64 گیگابایتی این گوشی با قیمت حدود 16 میلیون تومان تومان در وبلاگ نرم افزار سریر به فروش می رسد و برای خرید آن می توانید از لینک زیر بهره ببرید.

منبع: MacRumors

منبع: دیجیکالا مگ

به "هر آنچه درباره آیفون SE 4 می دانیم" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "هر آنچه درباره آیفون SE 4 می دانیم"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید