مومیایی فرعون 3500 ساله مصری باز شد

به گزارش وبلاگ نرم افزار سریر، دانشمندان قاهره مومیایی 3500 ساله فرعون مصری را به صورت دیجیتالی باز کردند و جزئیات مومیایی فاش شد.

مومیایی فرعون 3500 ساله مصری باز شد

به گزارش وبلاگ نرم افزار سریر، محققان قاهره مصر پس از سالها مومیایی 3500 ساله فرعون را بازگشایی کردند تا جزئیات دقیق آن را دریابند.

سلیم سحر، رادیولوژیست در این باره ، گفت : فرعون چانه ای باریک، بینی کوچک و موهای مجعد داشته که از نظر فیزیکی شبیه پدرش بوده است. شاید برای کسی که حدود 3500 سال پیش می زیست، شگفت آور باشد، او بعلاوه دندان های بسیار خوبی دارد.

سلیم در خصوص جسد مومیایی شده فرعون آمنهوتپ اول صحبت می نماید، یک پادشاه جنگجو که همیشه مومیایی اش معمایی عجیب برای باستان شناسان بوده است.

سلیم، استاد رادیولوژی در دانشکده پزشکی دانشگاه قاهره، بخشی از تیمی است که Amenhotep I را نه به صورت فیزیکی بلکه دیجیتالی با موفقیت باز نموده و می گوید نتایج با استفاده از فناوری اسکن توموگرافی کامپیوتری سه بعدی (CT) بی سابقه و مجذوب کننده است. آنها جزئیاتی در خصوص ظاهرفرعون و جواهرات تجملاتی اش که با آن دفن شده بود ارائه می دهند.

سلیم گفت: ما نشان می دهیم که آمنهوتپ اول هنگام مرگ تقریباً 35 سال داشت. قدش 169 سانتی متر بود و دندان های خوبی داشته است. او در بسته بندی خود، 30 طلسم و یک کمربند طلایی منحصر به فرد با مهره های طلا به سر داشت.

سلیم نویسنده اصلی مطالعه ای است که روز سه شنبه در مجله Frontiers in Medicine منتشر شد اضافه می نماید :واقعیت که دندان های او بسیار خوب بودند، گواهی بر این است که فرایند مومیایی کردن چقدر شگفت انگیز بوده. با مومیایی حتی استخوان های ریز داخل گوش نیز حفظ شده اند. بسیاری از مومیایی های سلطنتی دندان های بدی داشتند، اما آمنهوتپ دندان های سالمی داشت.

آمنهوتپ اول دومین پادشاه سلسله هجدهم بود و پس از مرگ پدرش احموس اول بر تخت سلطنت نشست. او حدود 21 سال بین سال های 1525 تا 1504 قبل از میلاد بر مصر حکومت کرد.

معنی نام او آمون راضی است. به نظر می رسد که او دارای یک سلطنت مسالمت آمیز بوده که به او اجازه می داد تا بر سازمان اداری و ساخت معابد تمرکز نموده و مادرش نیز در این راه به او یاری نموده است.

انتهای پیغام،

منبع: ایران آنلاین

به "مومیایی فرعون 3500 ساله مصری باز شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "مومیایی فرعون 3500 ساله مصری باز شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید