مسافران کنکورد 74 دقیقه تمام در خورشیدگرفتگی ماندند!

به گزارش وبلاگ نرم افزار سریر، ده ها میلیون نفر در سراسر آمریکای شمالی و مکزیک روز دوشنبه 8 آوریل با عبور ماه از میان زمین و خورشید و مسدود شدن موقت نور خورشید، یکی از نادرترین پدیده های طبیعی را تجربه کردند.

مسافران کنکورد 74 دقیقه تمام در خورشیدگرفتگی ماندند!

به گزارش وبلاگ نرم افزار سریر ، مناطقی که در مسیر خورشیدگرفتگی کامل قرار داشتند، حداکثر 3.5 تا چهار دقیقه در تاریکی فرورفتند.

البته راهی برای طولانی کردن زمان مشاهده این تاریکی وجود داشت، تعقیب ماه در حالی که سایه خود را روی زمین انداخته بود اما نه با خودرو یا پای پیاده.

پژوهشگران ناسا با استفاده از جت تحقیقاتی دبلیو.بی57 این رویداد را دنبال کردند تا به داده هایی در خصوص این خورشیدگرفتگی کامل که به کسوف بزرگ آمریکای شمالی معروفیت یافته است، دست یابند.

یکی از پژوهشگران پدیده های مربوط به آسمان که روی یونوسفر تحقیق می نماید بر این نظر است که خورشیدگرفتگی یک فرصت مناسب برای جمع آوری داده های پدیده های مربوط به آسمان مانند چگونگی تأثیر خورشید بر یونوسفر به شمار می رود.

سرنشینان جت های تحقیقاتی ناسا با تعقیب این رویداد روز دوشنبه، شاهد خورشیدگرفتگی کامل به مدت بیش از 6 دقیقه بودند.

طولانی ترین خورشیدگرفتگی کامل مشاهده شده در سال 1973 بود که سرنشینان یک هواپیمای کنکورد مدعی تعقیب آن به مدت 74 دقیقه هستند. این هواپیما از لاس پالماس در جزایر قناری به پرواز عایدی و در چاد به زمین نشست.

در میان همه پدیده های طبیعی هیچ یک به میزان خورشیدگرفتگی برای عموم مردم مجذوب کننده نبوده است.

بنابراین حدود 31میلیون نفر از ساکنان بخش هایی از مکزیک، 15 استان آمریکا و شرق کانادا روز دوشنبه این خورشیدگرفتگی کامل را مشاهده کردند. اکثریت آمریکایی ها نیز دست کم یک خورشیدگرفتی جزئی را دیدن کردند.

خورشیدگرفتگی روز دوشنبه حدود ساعت 11 و 7 دقیقه صبح به وقت سواحل اقیانوس آرام مکزیک شروع شد.

ساکنان آمریکای شمالی در سال 2017 شاهد یک خورشیدگرفتگی بودند اما آخرین خورشیدگرفتگی کاملی که از آمریکای شمالی عبور کرد، در سال 1979 رخ داد.

بنا به گفته دانشمندان، در قرن بیست ویکم 8 خورشیدگرفتگی کامل در آمریکای شمالی قابل مشاهده خواهد بود، خورشیدگرفتگی هایی که به طور میانه هر 12 سال یک مورد رخ می دهد.

5858

منبع: خبرآنلاین

به "مسافران کنکورد 74 دقیقه تمام در خورشیدگرفتگی ماندند!" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "مسافران کنکورد 74 دقیقه تمام در خورشیدگرفتگی ماندند!"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید