صبح یا شب؛ بهترین زمان برای مصرف سرکه سیب کدام است؟

به گزارش وبلاگ نرم افزار سریر، مجله پزشکی دکتر سلام/سرکه سیب یکی از سالم ترین نوشیدنی ها محسوب می گردد، این نوشیدنی به طور طبیعی تخمیر شده و حاوی اسید استیک است. سرکه سیب قرن هاست به دلیل فواید زیادی برای سلامتی به ویژه برای کاهش وزن مورد استفاده قرار می گیرد.

صبح یا شب؛ بهترین زمان برای مصرف سرکه سیب کدام است؟

بهترین زمان برای مصرف سرکه سیب

با توجه به اینکه سرکه سیب فواید زیادی به همراه دارد آیا تا به حال فکر نموده اید بهترین زمان برای نوشیدن آن در روز برای کاهش وزن کی است؟ در حالی که بیشتر مردم نوشیدن اول صبح را ترجیح می دهند، اما آیا این انتخاب به سرعت چربی سوزی یاری می نماید. به گزارش تایمزسوفاندیا، به شما بهترین روش مصرف آن برای کاهش وزن گفته می گردد.

چگونه سرکه سیب به کاهش وزن یاری می نماید؟

سرکه سیب کالری کمی دارد و یک نوشیدنی سم زدایی عالی است. به علاوه، مزایای زیاد آن برای سلامتی، جدا از مزیت آن برای کاهش وزن آن را به یک نوشیدنی مفید تبدیل می نماید. با یاری به تثبیت سطح قند خون، بهبود متابولیسم و تسریع در چربی سوزی مصرف منظم سرکه سیب باعث بهبود سلامت قلب، استقامت، سرکوب باکتری ها می گردد. علاوه بر این، بعضی از مطالعات در فاز حیوانی نشان می دهد سرکه سیب سطح استرس اکسیداتیو در بدن و رادیکال های آزاد را کاهش می دهد. این سرکه سرشار از آنتی اکسیدان های خوبی است که از رشد و نشاط پشتیبانی می نماید، بنابراین فواید نوشیدن سرکه سیب از چربی سوزی فراتر است و به کنترل عواملی که برای مدیریت خوب وزن بسیار مهم هستند نیز یاری می نماید.

سرکه سیب چه مزایای دیگری برای سلامتی تضمین می نماید؟

جدا از فواید فوق، سرکه سیب باعث ایجاد احساس سیری در فرد می گردد یا به شما برای احساس سیری برای مدت طولانی تری یاری می نماید که کلید کاهش مصرف کالری است، اما اگر سرکه سیب را در ساعت خاصی از روز بنوشید آیا واقعا موثر است؟ به طور قطع با اطلاعاتی روبرو شده اید که زمان خاصی برای نوشیدن سرکه سیب در روز را پیشنهاد می نماید. در حالی که بعضی از افراد هستند که از سم زدایی و مزایای کاهش وزن این نوشیدنی که صبح اول وقت به طور منظم می نوشند استقبال می نمایند و بعضی دیگر نوشیدن آن را قبل از غذا ترجیح می دهند.

اگر بخواهیم صادقانه بگوییم هنوز هیچ مدرک علمی وجود ندارد که ساعت خاصی از روز را برای مصرف سرکه سیب تایید کند. سرکه سیب بسته به اهداف شما و مزایای مورد انتظار از آن می تواند متفاوت عمل کند. شواهدی وجود دارد که نشان می دهد مصرف سرکه سیب اول صبح به صورت ناشتا باعث کاهش سریع وزن و تسریع در چربی سوزی می گردد. از آنجا که در درجه نخست به عنوان یک عامل سم زدایی عمل می نماید سرکه سیب در صبح ضمن پاکسازی سموم بدن به آغاز جدید و شارژ مجدد آن یاری می نماید. به همین ترتیب افرادی که صبح ها سرکه سیب می نوشند معتقدند یک قطره سرکه سیب یا مقدار رقیق شده آن می تواند سطح pH را متعادل کند، انرژی را تقویت کند، خستگی و درد را به حداقل برساند و استقامت مورد احتیاج برای اکسیژن رسانی بدن در طول تمرین را بهبود بخشد. با این حال، طعم تند سرکه سیب در صورت نوشیدن آن به صورت ناشتا ممکن است در بعضی افراد حالت تهوع صبحگاهی را ایجاد کند.

آیا مصرف سرکه سیب در شب به شما یاری می نماید؟

نوشیدن سرکه سیب شب هنگام انتخاب بعضی از افراد است. اگرچه نوشیدن سرکه سیب قبل از خواب ممکن است مستقیم به کاهش وزن یاری نکند، اما می تواند به کنترل عواملی که بر افزایش وزن موثر هستند، یاری کند. بر اساس اظهارات بعضی، مصرف سرکه سیب قبل از خواب سطح قند خون را کاهش می دهد و حتی ممکن است هضم را راحت تر کند. با این حال، نوشیدن آن درست بعد از غذا هضم غذا را به تاخیر می اندازد که بد است. علاوه بر این، هنگامی که قبل از غذا خوردید سرکه سیب در ایجاد حس سیری در فرد یاری می نماید که می تواند به کاهش قابل توجهی از کالری دریافتی یاری کند.

چه کاری باید انجام دهید؟

اگرچه هیچ تحقیقی برای حمایت از بهترین زمان روز برای مصرف سرکه سیب وجود ندارد، اما نوشیدن آن با معده خالی توصیه شده ترین روش برای نوشیدن سرکه سیب است. با انجام این کار می توانید فواید سلامتی آن را به حداکثر برسانید، فرایند هضم را تقویت کنید و حتی در صورت مصرف آن به طور منظم به کاهش چربی یاری می نماید، بنابراین نوشیدن آن صبح هنگام بهترین انتخاب است و بعد از 20 تا 30 دقیقه بعد از نوشیدن آن می توان چیزی خورد.

در سرانجام

فقط به یاد داشته باشید قبل از مصرف سرکه سیب بعضی از اقدامات احتیاطی را دنبال کنید. سرکه سیب نباید استنشاق گردد همواره هم باید به صورت رقیق شده مصرف گردد. اگر سرکه سیب را با هدف لاغری می نوشید می توان به آن مواد مفیدی مانند عسل، زنجبیل یا لیمو اضافه کنید.

منبع: همگردی

به "صبح یا شب؛ بهترین زمان برای مصرف سرکه سیب کدام است؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "صبح یا شب؛ بهترین زمان برای مصرف سرکه سیب کدام است؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید