سفر به بلاروس، کشور هزار دریاچه ای

به گزارش وبلاگ نرم افزار سریر، کشور بلاروس کجاست؟ چرا به بلاروس سفر کنیم؟ دیدنی های بلاروس چیست؟ برای پاسخ به این سوالات، کافی است همراه خبرنگاران باشید تا به طور کامل با کشور بلاروس آشنا شوید. بلاروس، کشوری ایده آل برای گردشگر هایی است که از تماشای کشورهای اروپایی لذت می برند. پایتخت این کشور، شهر مینسک است که از گردشگری ترین شهر آن است.

سفر به بلاروس، کشور هزار دریاچه ای

بلاروس کجاست؟

بلاروس یکی از کشورهای اروپای شرقی است که با جمعیتی بالغ بر نه میلیون نفر، با کشورهای روسیه، اوکراین، لهستان، لتونی و لیتوانی هم مرز است. این کشور از دریا دور است و هیچ مرز مشترکی با دریا ندارد. در گذشته بلاروس جزوی از امپراطوری بزرگ روسیه بود اما امروزه، یک کشور مستقل است. این کشور در سال 1990، با فروپاشی اتحاد جماهیر شوروی، استقلال خود را به دست آورد. بلا روس به معنای روسیه سفید است. زبان مردم بلاروس، روسی-بلاروسی است. اکثریت دین مردم این کشور، مسیحیت است. آب و هوای آن، در فصل های گرم هم خنک است. در فصل های سرد، سرمای استخوان سوزی دارد که تقریبا، هیچ گردشگری در این فصل برای تماشای آن، به بلاروس سفر نمی کند.

چرا به بلاروس سفر کنیم؟

دریاچه های بلاروس

با این که بلاروس دریا ندارد اما از دریاچه ها و رودخانه های تماشایی بسیاری مملو است. 11 هزار دریاچه در بلاروس وجود دارد. بله! در همین کشور کوچک، بیش از 11 هزار دریاچه خواهید دید. با این که این دریاچه ها بزرگ نیستند اما هر کدام، مکان های دیدنی جداگانه ای را در این کشور ایجاد نموده اند که تماشای آن ها، خالی از لطف نیست. اگر از بالا به کشور بلاروس نگاه کنید، کشور بلاروس را قطعه قطعه می بینید. وجود دریاچه های بلاروس، نمای دور این کشور را بسیار جذاب و منحصر به فرد نموده است.

هزینه اقامت مناسب

در بلاروس می توانید با هزینه ای حدود 15 روبل، یک تخت اجاره کنید. در هتل های بلاروس نیز می توانید با هزینه ای معادل 200 تا 500 هزارتومان، هر شب را سپری کنید. هتل های 5 ستاره بلاروس، از هتل های 5 ستاره داخلی ایران، ارزان تر هستند.

غذاهای خوشمزه بلاروسی

علاقه مندان به سیب زمینی، نان، گوشت و غذاهای ارگانیک، در سفر به بلاروس حسابی شگفت زده می شوند. در بیشتر غذاهای بلاروسی، از این مواد غذایی استفاده می گردد. طعم و عطر غذاهای بلاروسی، باب میل گردشگر های خارجی به ویژه ایرانی ها هم هست. در سفر به بلاروس، حتما غذای محبوب بلاروسی را که به درانیکی مشهور است، امتحان کنید.

دیدنی های بلاروس

از جاذبه های دیدنی بلاروس هم نمی توان گذشت. پایتخت بلاروس، موقعیت های دیدنی بسیاری برای گردشگر ها دارد. میدان استقلال بلاروس، بزرگترین میدان اروپا است که معمولا مردم بلاروس، هر روز عصر، در این میدان فوق العاده قدم می زنند و از آب تنی در چشمه هایش، لذت می برند.

دریاچه براسلاو

بی شک دریاچه براسلاو در بلاروس جایی است که نباید تماشای آن را از دست داد. دریاچه براسلاو از یک یخچال سنتی به جای مانده است و امروزه، در کنار 300 دریاچه دیگر، پدیده ای شگفت انگیز و دیدنی را تشکیل داده اند که به آن، گردنبند آبی می گویند. همچون مرواریدهای یک گردنبند، این دریاچه ها کنار یکدیگر قرار گرفته اند. در دریاچه اسلاو، صدای پرندگان، از همه جا به گوش می رسد. بعضی از سنگ های بزرگ الجثه ای همچون رد پای شیطان و سنگ گاو نیز، از دیدنی های این منطقه است.

پارک ملی Belovezhskaya Pushch

این پارک ملی در مرز بین لهستان و بلاروس قرار گرفته و یک منطقه محافظت شده توسط سازمان میراث جهانی یونسکو است. چشم انداز باشکوه این پارک و پوشش گیاهی خاصی که دارد در کنار حیات وحش جذابش، یک دیدنی حیرت انگیز را در بلاروس ایجاد نموده است.

قلعه میر بلاروس Mir Castle

در منطقه گرودنو، قلعه میر بلاروس قرار گرفته که بی شک یکی از زیباترین بناهای تاریخی این کشور است. در قرن شانزدهم میلادی، این قلعه ساخته شده است که با معماری گاسیک و رنسانس، درآمیخته است. در کنار قلعه، دریاچه مصنوعی بزرگی به سبک ایتالیایی ها ساخته شده است که تماشای آن ها را نباید از دست داد.

دریای مینسک

در بخش شمالی شهر مینسک، دریای مینسک قرار گرفته که با این که یک سد و دریاچه است اما عظمت آن، باعث شده تا این مکان را به یک دریا تشبیه نمایند. سواحل شنی، کافه های فعال و رستوران های با کیفیت، در اطراف این دریاچه قرار گرفته است. می توانید از تفریحات دریایی این شهر هم، لذت ببرید.

منبع: سفرمی

به "سفر به بلاروس، کشور هزار دریاچه ای" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "سفر به بلاروس، کشور هزار دریاچه ای"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید