سفارت آمریکا و تایید ادامه حضور نظامیان آمریکایی در افغانستان

به گزارش وبلاگ نرم افزار سریر، یک دیپلمات آمریکایی تایید کرد که شماری از نظامیان کشورش برای تامین امنیت سفارت و حفاظت از تجهیزات و شهروندان آمریکایی در افغانستان به حضور در این کشور ادامه خواهند داد.

سفارت آمریکا و تایید ادامه حضور نظامیان آمریکایی در افغانستان

به گزارش دفتر منطقه ای وبلاگ نرم افزار سریر، راس ویلسون کاردار سفارت آمریکا در کابل در یک گفت وگوی آنلاین با رسانه ها گفت که شماری از نظامیان آمریکایی برای تامین امنیت سفارت، تجهیزات و شهروندانش به حضور در افغانستان ادامه خواهند داد.

وی افزود که در حال حاضر صحبت در مورد قابلیت های بعدی و آمار معین این نظامیان را مناسب نمی داند، اما بحث ادامه حضور حدود 600 نظامی مطرح است.

ویلسون در توجیه ادامه حضور این نیروها تاکید کرد که آمریکا باید بتواند از کارمندان و تجهیزات خود در کابل در برابر حملات احتمالی طالبان، داعش و دیگر گروه ها حفاظت کند.

به گزارش اطلاعات روز، این مقام آمریکایی افزود که واشنگتن درباره تامین امنیت فرودگاه کابل با مقامات ترکیه درحال گفت وگو است اما تصمیم نهایی ترکیه هنوز نهایی نشده است.

سهیل شاهین عضو تیم مذاکره کننده طالبان پیش از این درباره ادامه حضور نظامیان خارجی آن را تداوم اشغال دانسته و تصریح کرده بود که طالبان در برابر این اقدام کاملاً حق واکنش دارد.

.

منبع: خبرگزاری تسنیم

به "سفارت آمریکا و تایید ادامه حضور نظامیان آمریکایی در افغانستان" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "سفارت آمریکا و تایید ادامه حضور نظامیان آمریکایی در افغانستان"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید