ریویرای آلبانی مقصدی ایدئال برای ساحل گردی مقرون به صرفه

به گزارش وبلاگ نرم افزار سریر، اگر در پی آن هستید تا سفر بعدی خودتان را به یک مقصد ساحلی برنامه ریزی کنید، پس سفر به ریویرای آلبانی می تواند گزینه بسیار خوبی باشد. سفر به اینجا نه تنها می تواند لذت بخش و دلنشین باشد بلکه می تواند ارزان نیز باشد. کشور آلبانی هنوز جای خودش را در مسیرهای اصلی گردشگری اروپا پیدا نکرده و همین نیز باعث می گردد تا جاذبه های اینجا کمتر شناخته شده باشند و بتوان به دور از جمعیت بسیار زیاد از آن ها تماشا کرد.

ریویرای آلبانی مقصدی ایدئال برای ساحل گردی مقرون به صرفه

خط ساحلی آلبانی به طول 450 کیلومتر که در امتداد دریاهای آدریاتیک و ایونی واقع شده است، پر از شن های طلایی و جنگل های کاج است و گردشگران خارجی اندکی در آن ها به چشم می خورد. علاقه مندان به ساحل می توانند به ریویرای آلبانی سفر نمایند، جایی که با سواحل شنی سفید و آب های فیروزه ایش می تواند با مالدیو قابل مقایسه باشد.

The Albanian Riviera boasts sandy beaches and clear waters.Canva

جاهای تماشای ریویرای آلبانی

ریویرای آلبانی در امتداد خط ساحلی این کشور واقع شده و از ولوره تا کسمیل ادامه دارد و از تفرجگاه های ساحلی پر جنب وجوش تا خلیج های آرام و دنج را ارائه می نماید. دهرمی (Dhërmi) یکی از شناخته شده ترین، طولانی ترین و محبوب ترین سواحل آلبانی به شمار می رود. درختان نخل همانند چتری روی شن های ساحل سایه انداخته اند و مناظری بسیار زیبا را در کنار اقیانوس ایجاد کردند.

بارهای پر جنب وجوش در کنار ساحل نیز نوشیدنی های خوشمزه و خنکی را ارائه می نمایند. این در حالی است که امکانات متعدد دیگری را نیز در اینجا می توان مشاهده کرد. گشت وگذار و پیاده روی در مسیرهای کوهستانی این منطقه و بعلاوه یک سفر دریایی به دره جیپی در همان نزدیکی می تواند سفر شما به اینجا را بهتر و مهیج تر کند.

در بازدید خود از ریویرای آلبانی و در حرکت به سمت جنوب، به کسمیل خواهید رسید، جایی که بسیاری از افراد از آن به عنوان مالدیو اروپا یاد می نمایند و عکس های بسیار زیادی از آن در شبکه های اجتماعی به اشتراک گذاشته شده است. سواحلی همانند Pema e Thatë نیز به خاطر کلبه های ساحلی شان بسیار مشهور هستند.

علاوه بر آفتاب گرفتن در این سواحل زیبا و تماشایی، می توان از ویرانه های باستانی رومی و یونانی در پارک ملی بوترینت (Butrint National Park) در فاصله بسیار کوتاه از ساحل نیز تماشا کرد. در داخل این واحه کوچک و تماشایی، چشمه ای طبیعی و عمیق به نام Blue Eye را پیدا خواهید کرد که رنگ خیره نماینده ای دارد. شهر ساحلی سارانده (Sarandë) نیز در فاصله 20 دقیقه رانندگی از کسمیل واقع شده است.

Dhërmi is one of Albanias longest and most popular beaches.Canva

ریویرای آلبانی یکی از مقرون به صرفه ترین مقاصد ساحلی اروپا

ریویرای آلبانی از آن دسته مقاصد گردشگری عالی برای سپری کردن یک تعطیلات ساحلی و تابستانی به شمار می رود که جیب شما را خالی نمی نماید. در اقامتگاه های شیک و رویایی اینجا می توان با قیمت های مناسب ساکن شد یا اینکه با برنامه ریزی مناسب و انتخاب زمانی معقول می تواند از قیمت ها و هزینه های پایین نیز بهره برد.

Ksamil is a budget beach paradise.Canva

سفر به ریویرای آلبانی

در حال حاضر، فرودگاه بین المللی تیرانا که دو ساعت رانندگی از ولوره فاصله دارد، ورودی اصلی به کشور آلبانی به شمار می رود. سفر با اتوبوس از فرودگاه تا ریویرا نیز حدود سه ساعت زمان می برد. در فاصله یک ساعته از تیرانا نیز شهر روگوژین واقع شده است که از آنجا می توان سوار قطار شد و به ولوره رفت. این در حالی است که قرار است در سال 2024 میلادی، فرودگاه ولوره نیز افتتاح گردد که دسترسی مستقیم به ریویرای آلبانی را در اختیار مسافران بین المللی می دهد.

منبع: فوت و فن / euronews.com

به "ریویرای آلبانی مقصدی ایدئال برای ساحل گردی مقرون به صرفه" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ریویرای آلبانی مقصدی ایدئال برای ساحل گردی مقرون به صرفه"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید