روش های آموزشی در مدارس باید اصلاح گردد ، بازنگری در برنامه های درسی

به گزارش وبلاگ نرم افزار سریر، وزیر آموزش و پرورش، با عنوان این مطلب که برنامه های درسی مانند سند تحول نیازمند بازنگری است، گفت: روش های آموزشی ما در مدارس باید اصلاح گردد.

روش های آموزشی در مدارس باید اصلاح گردد ، بازنگری در برنامه های درسی

به گزارش گروه اجتماعی وبلاگ نرم افزار سریر، یوسف نوری، در ملاقات با جمعی از مسئولان سازمان مدارس صدرا، با اشاره به اینکه سند تحول بنیادین نقشه راه آموزش و پرورش است، اظهار کرد: بر اساس سند تحول بنیادین، هدف نهایی نظام تعلیم و تربیت، پرورش دانش آموزان واجد ساحت های 6 گانه است؛ لذا باید به گونه ای برنامه ریزی کنیم که خروجی مدارس، دانش آموزانی 6 ساحتی باشد.

وی اضافه نمود: در اجرای سند تحول باید به طور دائم، نظارت، سنجش و ارزیابی صورت گیرد تا تعیین گردد؛ اهداف این سند در هر مرحله تا چه میزان در دسترس قرار گرفته و تا چه اندازه در اجرای آن، پیشرفت داشته ایم.

وزیر آموزش و پرورش اعلام کرد: تا زمانی که جامعه، نمونه ای از محقق شدن سند تحول را مشاهده نکند، اجرای آن را باور نمی کند؛ لذا باید بخشی از مدارس را به عنوان الگوی اجرای سند معرفی کنیم و در آن مدارس، برای تحقق سند کوشش کنیم.

نوری گفت: روش های آموزشی ما در مدارس باید اصلاح گردد تا بتوانیم زمینه های خلاقیت دانش آموزان را مهیا کنیم.

وی توضیح داد: در بحث سند تحول باید چند گروه از مدارس از جمله مدارس راهیان کوثر، شاهد و صدرا را انتخاب و در حوزه اجرای سند تحول، برای مدارس منتخب، برنامه ریزی کنیم و پس از تحقق سند، آن مدارس را به سایر مدارس معرفی نموده و خروجی ها را بسنجیم.

وزیر آموزش و پرورش، با اشاره به اینکه در گردشگری و اردو ها باید در پی حل یک مسئله از طریق دانش آموز باشیم، گفت: با برنامه ریزی های صحیح برای اردو های دانش آموزی، می توانیم دانش آموزان خلاق و کارآفرین تربیت کنیم؛ کار آفرینی، موضوع مهمی است که در مدارس منتخب برای اجرای سند باید در دستور کار قرار گیرد.

وی اضافه نمود: والدین برترین سرمایه شأن را در اختیار آمورش و پرورش قرار می دهند، لذا خودشان باید در برنامه ریزی ها دخیل باشند؛ البته در حال حاضر، برنامه های درسی نیز مانند سند تحول نیازمند بازنگری است.

نوری گفت: برای این منظور، اساسنامه مدارس صدرا، ابتدا باید به تصویب برسد سپس این سازمان تفاهم نامه ای با آمورش و پرورش امضا کند.

منبع: خبرگزاری دانشجو

به "روش های آموزشی در مدارس باید اصلاح گردد ، بازنگری در برنامه های درسی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "روش های آموزشی در مدارس باید اصلاح گردد ، بازنگری در برنامه های درسی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید