خبرنگاران کمیته امداد خراسان شمالی از 1718 بیمار خاص حمایت می نماید

به گزارش وبلاگ نرم افزار سریر، بجنورد- خبرنگاران- مدیرکل کمیته امداد امام خمینی (ره) خراسان شمالی گفت: این نهاد اکنون هزار و 718 بیمار صعب العلاج و خاص استان را به صورت ویژه زیر پوشش حمایتی خود دارد.

خبرنگاران کمیته امداد خراسان شمالی از 1718 بیمار خاص حمایت می نماید

به گزارش وبلاگ نرم افزار سریر به نقل از پایگاه اطلاع رسانی کمیته امداد خراسان شمالی، مجید الهی راد روز چهارشنبه با اشاره به حمایت های ویژه این نهاد از بیماران خاص و صعب العلاج اضافه کرد: هزار و 610 نفر از این افراد به دلیل بیماری های سخت و 108 نفر نیز به عنوان بیمار خاص از خدمات حمایتی این نهاد برخوردارند.

وی گفت: در عین حال 323 بیمار زمین گیر نیز از تمامی خدمات بیمه ای و درمانی این نهاد بهره مند هستند و ماهانه یک میلیون ریال به عنوان یاری هزینه نگهداری به خانواده هر یک از این افراد داده می گردد.

الهی راد اضافه کرد: سال گذشته بیش از 41 میلیاد ریال به صورت ویژه برای تامین هزینه های بیمه پایه مددجویان استان هزینه شده بود.

وی با بیان اینکه هم اکنون بیش از 35 هزار خانواده روستایی در استان زیر پوشش بیمه مکمل قرار دارند، توضیح داد: سال جاری چهار میلیارد و 280 میلیون ریال برای مجموع بیمه های درمانی استان صرف شده است.

الهی راد با تاکید بر ارتقای کمی و کیفی شاخص های بهداشتی و پیشگیرانه برای مددجویان گفت: این نهاد سالانه با اولویت مناطق محروم، خدماتی از قبیل غربالگری انواع بیماری های غیرواگیر، برگزاری کلاس های آموزش بهداشت و سلامت و تحویل سبد اقلام انجام می دهد به گونه ای که سال جاری 720 میلیون ریال یاری هزینه پزشکی در قالب خدمات چشم پزشکی و دندان پزشکی به مددجویان ارایه داده است.

مدیرکل کمیته امداد با اشاره به واگذاری خدمات درمانی مددجویان در شهرهای بالای 20 هزار نفر جمعیت به سازمان بیمه سلامت، اضافه کرد: با وجود واگذاری خدمات درمانی مددجویان شهری به سازمان بیمه سلامت، ارائه خدمات بیمه مکمل به همه خانواده های زیر حمایت مانند گذشته تداوم دارد.

بیش از 60 هزار و 255 خانوار با جمعیتی در حدود 112 هزار نفر در خراسان شمالی زیر پوشش خدمات حمایتی کمیته امداد امام خمینی (ره) هستند.

این استان 863 هزار نفر جمعیت دارد که 44 درصد آنان در روستاها سکونت دارند.

خراسان شمالی از نظر سرانه درآمد خانوار، در رده آخرین استانهای کشور قرار گرفته است.

منبع: ایرنا

به "خبرنگاران کمیته امداد خراسان شمالی از 1718 بیمار خاص حمایت می نماید" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران کمیته امداد خراسان شمالی از 1718 بیمار خاص حمایت می نماید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید