شرح اسلامی درباره دیدارش با گروسی

به گزارش وبلاگ نرم افزار سریر، فارس نوشت: رئیس سازمان انرژی اتمی با بیان این که با مدیرکل آژانس بین المللی انرژی اتمی درباره مسائل فنی، تعاملات و همکاری های آینده براساس قوانین و مقررات گفت وگو نموده، دیدارش با رئیس روس اتم را خوب، سازنده و محبت آمیز خواند و گفت که در آینده به مسکو سفر خواهد نمود.

شرح اسلامی درباره دیدارش با گروسی

محمد اسلامی معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان انرژی اتمی ایران که به منظور شرکت در شصت و پنجمین کنفرانس عمومی آژانس بین المللی انرژی اتمی در وین مرکز اتریش به سر می برد دیروز (دوشنبه) با رافائل گروسی مدیرکل آژانس بین المللی انرژی اتمی و الکسی لیخاچیوف رئیس شرکت دولتی روس اتم به صورت جداگانه دیدار و گفت وگو کرد.

رئیس سازمان انرژی اتمی ایران در دیدار با مدیرکل آژانس بین المللی انرژی اتمی در مورد مسائل فنی، نحوه تعاملات و همکاری های آینده بر اساس قوانین و مقررات گفت وگو کرد.

اسلامی درباره دیدارش با رافائل گروسی گفت: دیدار با مدیرکل آژانس در امتداد و پیرو بازدید ایشان و مذاکرات و گفت وگوهای تهران بود. ما با ایشان توافق کردیم که بایستی شرایط کنونی را به اسم یک نقطه عطف در روابط آژانس و ایران به گونه ای پایه گذاری و تعریف کنیم که مملو از حسن نیت باشد. بعلاوه مسائل فنی ما و تکالیفی که آژانس دارد به گونه ای به کار گرفته گردد که ما بتوانیم برنامه هسته ای کشور را توسعه بدهیم.

رئیس سازمان انرژی اتمی با تأکید بر این که هیچ انحرافی در برنامه هسته ای نداریم، اعلام نمود: باید با رفتار حرفه ای و فنی و به دور از نفوذهای سیاسی، روابط ایران و آژانس مبتنی بر قوانین و مقررات تسهیل و تسریع گردد.

معاون رئیس جمهور در ادامه دیدارهای خود در وین با هیأت روس به ریاست الکسی لیخاچیوف رئیس شرکت دولتی روس اتم دیدار کرد و در مورد ادامه همکاری فیمابین بحث و گفتگو شد.

اسلامی بعلاوه دیدارش با رئیس شرکت دولتی روس اتم را خوب، سازنده و محبت آمیز خواند و اضافه نمود: فراوری برق هسته ای برای جمهوری اسلامی ایران بسیار مهم و حائز اهمیت است،

در سفری که در آینده به مسکو خواهم داشت در مورد نحوه تعامل و سرعت بخشیدن به پیشرفت واحدهای نو نیروگاه بوشهر صحبت خواهم کرد و هماهنگی لازم انجام می گردد.

311311

منبع: خبرآنلاین

به "شرح اسلامی درباره دیدارش با گروسی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "شرح اسلامی درباره دیدارش با گروسی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید