عرضه تخم مرغ بصورت بسته بندی شده اجباری می گردد

به گزارش وبلاگ نرم افزار سریر، تهران (پانا) - مدیر کل دفتر قرنطینه سازمان دامپزشکی گفت طرحی مشترک میان سازمان دامپزشکی کشور و انجمن ها و اتحادیه های فراوری تخم مرغ در حال پیگیری است که تخم مرغ با بسته بندی و تاریخ فراوری و انقضا عرضه گردد.

عرضه تخم مرغ بصورت بسته بندی شده اجباری می گردد

به گزارش صدا و سیما، حمید نجار گفت: با اجرای این طرح، درج تاریخ فراوری و مصرف به روی بسته بندی الزامی شده و مردم با اطمینان بیشتری نسبت به خرید تخم مرغ اقدام می نمایند.

وی با اشاره به اینکه از 29 شهریور ماه و با دستور وزیر جهاد کشاورزی صادرات تخم مرغ به طول کلی متوقف شده است، اضافه نمود: علت این موضوع گرانی تخم مرغ در بازار بود که به دلیل صادرات غیر متعارف انجام شد.

مدیر کل دفتر قرنطینه سازمان دامپزشکی کشور با اشاره به اینکه میان فراوری و عرضه و صادرات باید تعادلی برقرار باشد، ادامه داد: در بعضی ماه ها هزار و 200 تن و بعضاً 17 هزار تن صادرات صورت گرفته که این نشان می دهد این تعادل در صادرات رعایت نشده است. صادرات اجتناب ناپذیر است، اما باید در میزان آن دقت گردد تا بازار داخلی دچار چالش نگردد.

به گفته این مقام مسؤول سازمان دامپزشکی مجری است و نقشی در دادن گواهی صادرات ندارد و تنها گواهی سلامت برای تخم مرغ صادر می نماید و هر زمان که اعلام گردد صادرات تخم مرغ آزاد است این سازمان آمادگی ارائه گواهی سلامت دارد، اما در حال حاضر صادرات به طور کامل متوقف شده و این محدودیت تا زمان ثبات بازار داخلی ادامه می یابد.

منبع: خبرگزاری پانا

به "عرضه تخم مرغ بصورت بسته بندی شده اجباری می گردد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "عرضه تخم مرغ بصورت بسته بندی شده اجباری می گردد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید